Dashboard kerstboom bij afremmen?! -met filmpje-

Gestart door Joeri, 26-04-2012 17:06:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

francois

luister maar naar dirk dan komt het goed  ;D


grfr

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

UserID6342


francois

zat ook te denken aan massa van de bak

grfr

jeroen74

Citaat van: Joeri op 26-04-2012 20:09:29
Citaat van: Jack v op 26-04-2012 19:03:43
probeer alleebeide eens trouwens; op het blok en de - pool.
Hier zijn ze:

Dynamo + en chassis - = tussen 11.8 en 12.2 volt
Dynamo + en accu - = 13.8 volt

Dit is erg vreemd :eusa_think: De spanning over de dynamo is minder dan over de accu; terwijl volgens het schema de massa van de dynamo naar de accu via het chassis gaat. met een slechte massa kabel ergens verwacht je dan ook een lage spanning aan de accu kant.

De opmerking dat de spanning tijdens de kerstboom-fase 12.2V is, doet mij toch echt vermoeden dat de regelaar/dynamo zijn werk niet goed meer doet.

Jack v

de dynamo maakt massa via het blok, of dat hoort ie te doen als de kabel heel is. Daarom heeft ie wel de juiste massa rechtstreeks op de - pool.
Ik had ook al eerder gezegd dat 12,2 niet de reden kan zijn dat de kerstboom gaat branden maar zn massakabel is een grote verdachte als deze half vastzit.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Joeri

Citaat van: jeroen74 op 26-04-2012 22:09:06
Citaat van: Joeri op 26-04-2012 20:09:29
Citaat van: Jack v op 26-04-2012 19:03:43
probeer alleebeide eens trouwens; op het blok en de - pool.
Hier zijn ze:

Dynamo + en chassis - = tussen 11.8 en 12.2 volt
Dynamo + en accu - = 13.8 volt

Dit is erg vreemd :eusa_think: De spanning over de dynamo is minder dan over de accu; terwijl volgens het schema de massa van de dynamo naar de accu via het chassis gaat. met een slechte massa kabel ergens verwacht je dan ook een lage spanning aan de accu kant.

De opmerking dat de spanning tijdens de kerstboom-fase 12.2V is, doet mij toch echt vermoeden dat de regelaar/dynamo zijn werk niet goed meer doet.
Deze meting was met een volledig los bungelende kabel aan motor kant... :eusa_wall:
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

Joeri

Citaat van: Jack v op 26-04-2012 22:13:07
de dynamo maakt massa via het blok, of dat hoort ie te doen als de kabel heel is. Daarom heeft ie wel de juiste massa rechtstreeks op de - pool.
Ik had ook al eerder gezegd dat 12,2 niet de reden kan zijn dat de kerstboom gaat branden maar zn massakabel is een grote verdachte als deze half vastzit.
Hoop dat het alleen dit is  :eusa_whistle:
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

ulkeman

Citaat van: Dirk342 op 26-04-2012 21:45:05
Massa moet je aan het blok hangen met de dikke kabel, of aan de bak en nergens anders aan.  Controleer tevens je massakabel aan het chassis eventjes.  Nog beter, bij Stefan Ulkeman een compleet nieuw en goed setje bestellen.  Deze schroef je er zo tussen en dan is in ieder geval dat probleem alvast weg en kun je dingen gaan uitsluiten.

en hij is inmiddels besteld bij me  ;D


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Joeri

Net weer een half uurtje mee gereden. Op een gegeven moment gingen de dashboard lampjes niet meer uit  :eusa_shhh: Maar goed, eerst maar de massa kabel tijdelijk fixen en dan volgende week nieuwe monteren.
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

Joeri

#41
Zat te zoeken naar de dynamo part nummers. Vond er 1: 9162424 (100A). Maar ik las ook over een 120A. 120A heb ik het partnummer niet van kunnen vinden. Ik heb wel airco dus volgens mij heb ik minimaal een 100A nodig.


Kan ik die 120A er ook in doen? En zo ja, heeft dat voordelen?

EDIT: Eigenlijk staan hier alle antwoorden  ;)
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

Joeri

Massa kabel zit weer aan de motor. Wederom gemeten. Overal meet ik nu 11.3. Accu iets hoger, net boven 12. Alles wijst erop dat het de dynamo is. Zeker na een kort ritje net waarbij alsnog ook TRACS en ABS erbij gingen branden, radio uitging en na afzetten en wederom starten de motor niet meer rond loopt  >:(

Morgenochtend aan de startkabels en linea recta naar het dynamo revisie bedrijf hier in Rotterdam.... Als ik het haal...  :eusa_whistle:
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Joeri

#44
Citaat van: Jack v op 27-04-2012 17:46:51
huh is je accu nou leeg dan?  

Yep, en gezien het voltage voor het rondje verbaast me dat niet.

En nu ik erover nadenk, geen stroom van de dynamo en accu leeg. Kan ik überhaupt wel rijden morgen?  :eusa_pray:
Travel is the only thing you buy that makes you richer.