(AT) Automaatbak probleem in duitsland

Gestart door BrianTDI, 21-05-2012 11:39:07

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

Waarom de toerensensor vervangen ?

BrianTDI

Citaat van: BrianTDI op 21-05-2012 11:39:07
Ik reed op de autobahn, niet bijzonders. Tot dat de toeren ineens snel van 1000 naar 5000 rpm sprongen en daar tussen.

Dit wijst hoogst waarschijnlijk op een electrisch/sensor probleem van de toerental sensor ook heeft de dealer adhv van een diagnose voorgesteld vastgesteld dat deze een foutmelding af geeft.
zag toen niet direct de noodzaak van het vervangen omdat de toeren stationair , schakelmoment e.d. allemaal perfect waren

-D©©©L-

Is de diagnose uitgevoerd op de ECU of de TCU ? (motormanagement of automaatbak computer)  Welke code kwam er boven ?

BrianTDI

De code weet ik niet uit me hoofd zal vanavond bij thuiskomst even posten

BrianTDI

fout code betreft de toerental sensor signaal EFI-131149, plausibel signaal

onderschift van de dealer:
stat. storing (stationair?)

teller 158 centerr=1
Geen bevroren waarden voor deze DTC

Kent iemand de code of hoe kan ik deze terug vinden? via google kreeg ik geen resultaat

BrianTDI

Ik ben eruit, ik laat de auto verslepen door een particulier. De wagen wordt maandag bij volvo berkouwer neer gezet en die kunnen er dinsdag naar kijken.
Had het gevoel dat ze er wel raad mee wisten.

ik hou jullie op de hoogte

Marc O.

Citaat van: BrianTDI op 25-05-2012 12:55:18
Ik ben eruit, ik laat de auto verslepen door een particulier. De wagen wordt maandag bij volvo berkouwer neer gezet en die kunnen er dinsdag naar kijken.

Bedoel je 'slepen' met een sleepkabel, of zet je hem op een ambulance? Denk erom dat het slepen van een auto met automaat wordt afgeraden.
...The Nile isn't just a river in Africa...

NinaPaul

Citaat van: Marc O. op 25-05-2012 13:39:02
Citaat van: BrianTDI op 25-05-2012 12:55:18

Bedoel je 'slepen' met een sleepkabel, of zet je hem op een ambulance? Denk erom dat het slepen van een auto met automaat wordt afgeraden.

Inderdaad mee eens
Ik heb ze al stuk zien draaien op 40km afstand, waarbij de snelheid niet boven de 50km/h kwam. Dus automaat niet langdurig slepen, ook niet met gematigde snelheid.

(Je kan de assen wel demonteren natuurlijk, maar dat is geen klein klusje aan de kant van de weg. Ook opletten op de regels vwb slepen op de snelweg/buitenland)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

KIM

Even ter aanvulling de reden voor het niet slepen van een automaat:
De oliepomp van de automaatbak wordt aangedreven door de motor. Indien het voertuig wordt gesleept, krijgt de bak dus geen of niet voldoende olie.

BrianTDI

Ik had daar niet eens bij stil gestaan, ik zie niet direct een probleem als de automaat in z'n vrij staat, maar
hij wordt inderdaad vervoerd op een ambulance ja, 500 km slepen is natuurlijk geen doen. Is trouwens ook niet toe gestaand.
Ik laat het doen, ga voor die 200 euro die ik eventueel bespaar al dat risico en gezeur niet nemen.

elmarconi

Citaat van: KIM op 25-05-2012 19:19:03
Even ter aanvulling de reden voor het niet slepen van een automaat:
De oliepomp van de automaatbak wordt aangedreven door de motor. Indien het voertuig wordt gesleept, krijgt de bak dus geen of niet voldoende olie.

Maar in N met stationair draaiende motor slepen zou wel kunnen? Heb je ook rem- en stuurbekrachtiging!
--
Autogas Inside . . .

KIM

Nee, dat probeerde ik aan te geven: onvoldoende smering.

elmarconi

Citaat van: KIM op 25-05-2012 19:35:57

Dus heel laag in de toeren rijden is ook schadelijk voor een automaat?
--
Autogas Inside . . .

NinaPaul

Citaat van: elmarconi op 25-05-2012 19:42:34

Dan staat de pook toch niet in N?
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

elmarconi

Citaat van: KIM op 25-05-2012 19:19:03

Daarop mijn stelling:

Citaat van: elmarconi op 25-05-2012 19:23:44
Maar in N met stationair draaiende motor slepen zou wel kunnen? Heb je ook rem- en stuurbekrachtiging!

Dus als de motor stationair loopt is er onvoldoende smering. Bij stilstand zal dit niet relevant zijn. Echter: 

Citaat van: elmarconi op 25-05-2012 19:42:34

Citaat van: NinaPaul op 25-05-2012 19:47:20
Dan staat de pook toch niet in N?

Dat heeft toch niks te maken met de geponeerde stelling? 
Ik snap het niet meer ???
--
Autogas Inside . . .