Kachelradiator wordt niet meer warm na LPG inbouw

Gestart door jcruit, 22-05-2012 21:57:54

Vorige topic - Volgende topic

JoopS

Ik ga de boel uit laten lezen.

Ik herinner me ook dat de eerste dagen dat ik de auto had de blower om onverklaarbare reden voluit ging blazen en na enkele seconden weer stopte.
Dit is "over" gegaan en ik heb er geen aandacht aan besteed.

Indien mijn ECC gaar is, kan ik dan putten uit mijn donor auto om dit over te bouwen of is het dan jammer maar helaas?

Ik zal iig even zoeken op t forum
Tja........

stefanhuijser

Even de ECC unit wisselen, als je radio eruit is van achter even hard duwen en dan ligt hij er zo uit.
Stekkertje omwisselen et voilĂ !

Gr.  Stefan
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

jcruit

Weer wat tijd aan besteed (het gaat toch weer kouder worden). De slangen en alu buizen werden verdacht heet, alle kleppen leken te functioneren. Ik heb de kachelradiator losgenomen en afgezien van wat vergaan afdichtschuim in orde. Conclusie: er blijft lucht in de bovenste kamer van de radiator zitten en door de lagere flow (deel gaat naar de verdamper) onlucht ie onvoldoende.

Oplossing (inderdaad, eerder genoemd) in serie zetten van de kachelradiator en de verdamper. Eea gemonteerd met droge radiator, paar keer goed gas geven en voila; warme lucht!

stefanhuijser

(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

JoopS

Na een uitlees sessie (die niets opleverde als alleen "ga maar terug naar de leverancier") en een telefoon gesprek met de fa Vogels (die niet de leverancier is maar wel service wil verlenen) die stelt dat het parallel moet lukken, ga ik denk ik zelf de boel ook maar in serie aansluiten. T begint weer koud te worden 's-avonds.

Waar hebben jullie de rechte stukkie's pijp vandaan?
Gewoon koper van de waterleiding?
Tja........

Eddy-E

850 2.5 10v 94

jcruit

Citaat van: JoopS op 13-09-2012 18:21:57
Waar hebben jullie de rechte stukkie's pijp vandaan?
Gewoon koper van de waterleiding?
Ik heb bij de Brezan speciale pijpjes gekocht met een verdikking voor achter de slangklem. Koste een paar eurootjes en is wel zo netjes.

Waar heb jij het in laten bouwen?

JoopS

2M in Tilburg.

Prima gasten hoor alleen niet echt doortastend.
Voor mij niet naast de deur en ik vind het zo lastig dat ik nu al een aantal keer mijn auto kwijt ben geweest voor diverse inspecties die dan tot niets leiden.
Tja........

jcruit

@JoopS: en, al in serie aangesloten? Werkt het nu?

JoopS

Ik ben nog niet in serie aangesloten.

Ik moest vorige week m'n ABS contoller ombouwen en had accu, luchtfilter en de aanzuigbuis naar de turbo, uitgebouwd.
Ik kon dus prima bij de aansluitingen van de verdamper. Alleen die waren zo akelig dicht op de kachel aan-/afvoer aangesloten dat ik er niet aan durfde te gaan sleutelen. Hele korte aansluitpunten/rubber slangen vanuit de verwarming dus. Met de angst de aanspraak op garantie te verliezen (ik pruts dan immers aan de LPG installatie) Wel heb ik na dat ik alles terug gebouwd heb een lijmklem op de aan-/afvoerleidingen van de verdamper gezet. Ik merkte toen dat de verwarming wel warm werd  >:( Ik ben er dus van overtuigd dat het alles met de flow in het koel circuit te maken heeft en dat serie aansluiten de oplossing bied.
Omdat ik me dus bedacht dat de LPG installatie onder de garantie van de leverancier valt via de leverancier nu een afspraak met de fa. Vogels, waar ik 1 oktober terecht kan.
Vogels en 2M (Tilburg) zijn van mening dat de serie aansluiting eigenlijk niet nodig moet zijn en willen e.e.a. eerst onderzoeken. Ik ben benieuwd. Ik beging langzaam aan wel te balen dat ik niet voor Vialle bij Mesman heb gekozen. Geen verdamper dus geen wijzigingen in het koelcircuit lijkt een belangrijk punt te worden.
Ondertussen begint het knap koud te zijn in de auto. Gelukkig heb ik nog een Saabje 96 die wel lekker warm wordt.  :eusa_shifty:
Tja........

JoopS

Zojuist bij de fa Vogels (Son) geweest en die hebben de verdamper in serie aangesloten op te koelsysteem.

En ja hoor, warmte! (t was knap koud de laatste dagen  :-\)

En aangetekend op t garantie certificaat. Dus netjes geregeld.
Tja........

jcruit

Mooi! Hier ook nog warm. Wel toevallig zo...

Bas850

oud topic opgegraven ;D .

In mijn V70 T5 1997 zitten de leidingen van de koelvloeistof voor de verdamper ook parallel geschakeld.
Na onderhoud zag ik dat er wat druppels koelvloeistof aan de leidingen hing ter hoogte van de T-splitsing, deze aan gedraaid en nu even afwachten of de lekkage is verholpen.

Ik vroeg mij af of ik bij de V70 dit ook in serie kan maken? Ik wil graag de leidingen vernieuwen en in serie zetten is wat mij betreft dan zo gedaan.

Bas
"to finish first, you first have to finish"