Crisis...??...........hoezo Crisis....??

Gestart door heutink, 24-05-2012 19:53:00

Vorige topic - Volgende topic

ZC3rr0r

Omzetcijfers voor mijn regio over het kwartaal zijn binnen: Voor de 6x maal op rij boven doel gedraaid. Doelen worden steeds hoger bijgesteld, maar tegelijkertijd draaien we ook steeds hoger boven doel, dit kwartaal zelfs 140%!

Nee, die crisis hebben ze in het Midden-Oosten, Azië en Rusland nog niet zo'n last van.
Ook de verkopen in Noorwegen en Zweden zijn ver boven doel.

Gaat lekker dus :)

curfs

Geen idee of we groeien, volgens de beurs wel, maar als je dan om salaris verhoging vraagt (stel alleen al voor inflatie correctie) dan hoor ik alleen maar no no financial hard times. :-(

heutink

Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

heutink

:D
vandaag even zitten praten met de uitvinder en producent van wel een heel leuke toepassing van onze motoren

http://www.youtube.com/watch?v=o0FGyngJ2F0

;D

Lunadust

Mooie toepassing idd,

Maar dit zou alleen arbotechnisch beter zijn,
Sneller is het m.i. niet echt
Techneut, geen dichter.

heutink

;)
ik zou niet weten hoe lang het normaal duurt met een bloemenschaar of zoiets  ???
wel leuk is dat hij er zo'n 750 a 1000 per jaar van ons koopt
;D

)()()sT

Citaat van: Marc O. op 19-12-2013 20:42:51
Ook bij ons weer recordcijfers, maar dat is eigenlijk ieder jaar sinds de oprichting in 2007. Inmiddels zitten we op ca. 170 medewerkers, en dat aantal groeit nog steeds maandelijks.

[shameless plug]Zie www.werkenbijgreenhousegroup.com voor onze vacatures[/shameless plug] ;D

Ik zou willen dat ik dat ook eens kon zeggen. In die kloterige branche die bouw/architectuur heet is het nog steeds mager. Natuurlijk ben ik heel blij dat ik nog steeds uurtjes maak, maar van enige groei (uitdaging en zeer zeker financieel) is totaal geen sprake.
Ik ben echt aan het nadenken over een carrièreswitch, want om nou met m'n TU-niveau wat tekenwerk te blijven doen en "tevreden zijn met" ::)

blastaway

Citaat van: )()()sT op 22-10-2014 20:19:13
Ook bij ons weer recordcijfers, maar dat is eigenlijk ieder jaar sinds de oprichting in 2007. Inmiddels zitten we op ca. 170 medewerkers, en dat aantal groeit nog steeds maandelijks.

[shameless plug]Zie www.werkenbijgreenhousegroup.com voor onze vacatures[/shameless plug] ;D

Ik zou willen dat ik dat ook eens kon zeggen. In die kloterige branche die bouw/architectuur heet is het nog steeds mager. Natuurlijk ben ik heel blij dat ik nog steeds uurtjes maak, maar van enige groei (uitdaging en zeer zeker financieel) is totaal geen sprake.
Ik ben echt aan het nadenken over een carrièreswitch, want om nou met m'n TU-niveau wat tekenwerk te blijven doen en "tevreden zijn met" ::)

Ben je nou nog steeds aan het denken politieagent te worden? :-)
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

elianmars

Herkenbaar, Joost. Maar dat wist je al ;)

cornelis-b

Crisis niks geen crisis ik kreeg ruim 400 euro terug op mijn jaarrekening van Nuon dus we kunnen weer een een biefstuk eten  ;D ;D ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Taranis

Citaat van: elianmars op 22-10-2014 21:33:01

Is het niet altijd een kwestie van 'tevreden zijn met wat je hebt'?

Ik bedoel dit absoluut niet lullig en wil niemand aanvallen maar zijn we niet een klein beetje verwend met een mooie 2-onder-1-kap, 3 auto's voor de deur, een caravan op de camping of in de opslag, meerdere keren per jaar op vakantie maar bovenal leven in goede gezondheid?

En ja plezier in je werk is belangrijk, belangrijker nog dan hoeveel je er mee verdient (vind ik) en kan dus inderdaad een goede reden zijn om uit te zien naar wat anders maar in mijn beleving heb je in elke baan wel eens saai en eentonig werk... (maar misschien heb ik dan tot nu toe altijd de verkeerde banen gehad ;D )

)()()sT

Nou, ik zeg toch ook: ik ben blij dat ik überhaupt werk heb. Maar ik weet ZEKER dat ik -nu als zzp-er een uurtarief heb-, of als ik hier op de loonlijst zou staan, ik een loon kreeg waar jij echt niet je bed voor uit komt. En nee, dan ben ik geen verwende yup zoals we tegenwoordig zien op de Neerlandse wegen in hun flashy leasebak, maar ik modder met mijn universitaire niveau nog steeds ergens in de modaalsfeer rond. Niet echt motiverend voor alle moeite die ik gedaan heb.

Maar goed, het zal wel aan mij liggen.
Laat ik het duidelijk stellen: ik ben, ondanks alles wat ons privé is overkomen, heel gelukkig met mijn gezin, huis en oude auto's ;D

Lunadust

Citaat van: )()()sT op 23-10-2014 08:23:03
Nou, ik zeg toch ook: ik ben blij dat ik überhaupt werk heb. Maar ik weet ZEKER dat ik -nu als zzp-er een uurtarief heb-, of als ik hier op de loonlijst zou staan, ik een loon kreeg waar jij echt niet je bed voor uit komt. En nee, dan ben ik geen verwende yup zoals we tegenwoordig zien op de Neerlandse wegen in hun flashy leasebak, maar ik modder met mijn universitaire niveau nog steeds ergens in de modaalsfeer rond. Niet echt motiverend voor alle moeite die ik gedaan heb.

Maar goed, het zal wel aan mij liggen.
Laat ik het duidelijk stellen: ik ben, ondanks alles wat ons privé is overkomen, heel gelukkig met mijn gezin, huis en oude auto's ;D

En dat laatste is alles wat telt.
Daar kan al het geld van de wereld niks aan veranderen.
Techneut, geen dichter.

elianmars

Citaat van: Taranis op 23-10-2014 08:09:26
Citaat van: elianmars op 22-10-2014 21:33:01

Is het niet altijd een kwestie van 'tevreden zijn met wat je hebt'?

Ik bedoel dit absoluut niet lullig en wil niemand aanvallen maar zijn we niet een klein beetje verwend met een mooie 2-onder-1-kap, 3 auto's voor de deur, een caravan op de camping of in de opslag, meerdere keren per jaar op vakantie maar bovenal leven in goede gezondheid?

En ja plezier in je werk is belangrijk, belangrijker nog dan hoeveel je er mee verdient (vind ik) en kan dus inderdaad een goede reden zijn om uit te zien naar wat anders maar in mijn beleving heb je in elke baan wel eens saai en eentonig werk... (maar misschien heb ik dan tot nu toe altijd de verkeerde banen gehad ;D )

Mooie 2 onder 1 kap die nu anderhalve ton minder waard is dan toen we het kochten, waardoor onze overwaarde is geslonken tot een halve ton. Drie auto's voor de deur. Negen, dertien en zestuen jaar oud. Waarde nul.... ;D Caravan van 10 jaar oud.
We gaan inderdaad twee keer per jaar op vakantie, maar exclusieve reizen, zit er bij ons echt niet in. Ik zoek net zo lang tot ik iets betaalbaars heb gevonden. Wij betalen voor drie weken huur van een huisje minder dan dat mijn broer in vier dagen uitgeeft voor een korte skivakantie.
Enige spaargeld dat ik heb moet ik niet aankomen, want dat is mijn pensioen. Is op dit moment net genoeg om een paar jaar van rond te komen...

Natuurlijk zijn we tevreden met wat we hebben, maar als ik af en toe zie hoe makkelijk sommigen hun geld binnen harken en dan soms nog lopen te klagen, zakt mijn broek af...

By the way, ze mogen me alles afpakken, spullen interesseren me weinig. Ik leef voor mijn gezin. Daar moet je vanaf blijven :P

Taranis

Citaat van: elianmars op 23-10-2014 09:55:08
Mooie 2 onder 1 kap die nu anderhalve ton minder waard is dan toen we het kochten, waardoor onze overwaarde is geslonken tot een halve ton. Drie auto's voor de deur. Negen, dertien en zestuen jaar oud. Waarde nul.... ;D Caravan van 10 jaar oud.
We gaan inderdaad twee keer per jaar op vakantie, maar exclusieve reizen, zit er bij ons echt niet in. Ik zoek net zo lang tot ik iets betaalbaars heb gevonden. Wij betalen voor drie weken huur van een huisje minder dan dat mijn broer in vier dagen uitgeeft voor een korte skivakantie.
Enige spaargeld dat ik heb moet ik niet aankomen, want dat is mijn pensioen. Is op dit moment net genoeg om een paar jaar van rond te komen...

Natuurlijk zijn we tevreden met wat we hebben, maar als ik af en toe zie hoe makkelijk sommigen hun geld binnen harken en dan soms nog lopen te klagen, zakt mijn broek af...

By the way, ze mogen me alles afpakken, spullen interesseren me weinig. Ik leef voor mijn gezin. Daar moet je vanaf blijven :P

Het zal dan misschien een generatiekloof zijn maar naar mijn mening hebben we het goed. Ik zie om me heen genoeg 30-ers (dus starters) die amper rond kunnen komen (spaargeld, wat is dat?), bij wie het met een weekje op vakantie per jaar echt gedaan is en 1 of 2 oude auto's voor de deur hebben staan. Overwaarde is een begrip uit lang vervlogen tijden, een huis staat per definitie onder water als je al een hypotheek krijgt (het mijne ook trouwens maar ik lig er niet wakker van). 3 weken vakantie is voor starters echt niet te betalen. Pensioenleeftijd is door het pensioenfonds vastgesteld op 71.

Iedereen heeft z'n eigen referentiekader en ik zal wel snel tevreden zijn dan.