Van gas'bom' naar gas'kanon'

Gestart door GeertG, 15-06-2012 16:10:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

GeertG

Tsja, met de rode had ik netto 75l en genoeg plaats maar dat dan ook zonder pomp.
Heb inderdaad regelmatig de banken plat gelegd.
Nu naar eens even rustig kijken.

Toen ik vanuit werk bijna thuis was trouwens een piepend geluid van, het leek, de LPi pomp  :eusa_think:
Omgeschakeld naar benzine en het was weg. Was net in laatste km en verder niet gereden.
Tank bijna leeg maar nog geen hapering.
Morgen eerst gas erbij en dan kijken/luisteren.....
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

)()()sT


MrCain

Citaat van: GeertG op 28-06-2012 21:38:22
Tsja, met de rode had ik netto 75l en genoeg plaats maar dat dan ook zonder pomp.
Heb inderdaad regelmatig de banken plat gelegd.
Nu naar eens even rustig kijken.

Toen ik vanuit werk bijna thuis was trouwens een piepend geluid van, het leek, de LPi pomp  :eusa_think:
Omgeschakeld naar benzine en het was weg. Was net in laatste km en verder niet gereden.
Tank bijna leeg maar nog geen hapering.
Morgen eerst gas erbij en dan kijken/luisteren.....



Misschien stiekem gaan kijken voor rintank  :eusa_shifty:

Weet niet of jij een "diepe" reservewiel kuip hebt, want dan kan er net een 67l (bruto..) ringtank in.
Zelf rijd daar 400km mee, net genoeg om er 5 dagen in te rijden  :eusa_whistle:

Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

GeertG

Vanochtend maar paar foto's (n.a.v. "gaatjes") gemaakt:

Overzicht (incl. 6 injectoren):



Bekende modificatie:



Bobine:



Beetje vage IPhone foto met blauwe slangen:




Rijdt verder, op de rammeltjes na, nog prima.

Gisteren ook de foon eens via bluetooth met de 'radio' verbonden wat ook al werkt  :D
Deze had ik nog met missende knopje en roostertje:

LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

grijzev70tdi

Hoort daar niet het ventilatortje van de ECC te zitten?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

)()()sT

Ja :)
De temp. sensor... Maar volgens mij ontbreekt alleen het roostertje (ik weet het ff niet zeker).

GeertG

Ik hoop en ga ervanuit dat het alleen het roostertje is.

Verder vandaag in Maastricht langs geweest met de DOP.
Lekte beetje olie en ik vreesde alweer het ergste (krukaskeerring) maar na grondige inspectie en schoonmaken was het de olieretour van de turbo  :)
Originele 17 jarige papieren pakking vervangen aan ene kant en rubbertje aan andere kant.
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

elianmars

Rij jij gewoon met een bov rond?  ;D

knoopie

CiteerRij jij gewoon met een bov rond? 

???



;)

elianmars

Citaat van: knoopie op 12-07-2012 23:42:36
CiteerRij jij gewoon met een bov rond?  

???



;)

Bov= blow off valve, afblaasventiel, op z'n Nederlands gezegd. Dat rode ding, wat op de turbobuis zit, op de foto hierboven. Normaal gesproken blaast de turbo de druk af m.b.v. een interne bov. Die lucht wordt terug geblazen in de buis van het luchtfilter. Als je de interne bov afdopt en een externe bov monteert, hoor je de turbo mooi afblazen, als je van het gas afgaat.
Op de OPC had ik er eentje, klonk mooi. Op mijn T5 durf ik 't niet aan. Als-ie niet goed werkt, kan het fout gaan met de motor, heb ik begrepen. Er schijnen er wel te zijn die het goed doen, maar die kosten bijna 500 euro. Vind ik een beetje veel geld voor een mooie PSSSSSSSSSSSST  :eusa_shifty:

knoopie

CiteerVind ik een beetje veel geld voor een mooie PSSSSSSSSSSSST  :eusa_shifty:

;D ;D

:eusa_hand:  Bedankt voor de uitleg....


)()()sT

Hij kan 'm niet zomaar weghalen want dan moet ie een andere IC-buis hebben ;)

Petje Geert ;D

elianmars

Citaat van: )()()sT op 13-07-2012 00:02:58
Hij kan 'm niet zomaar weghalen want dan moet ie een andere IC-buis hebben ;)

Petje Geert ;D

Als het moet, kan er een kurk in het gat. Heb ik ook gedaan bij de OPC, toen de bov open bleef staan (interne was niet afgesloten)  :eusa_shifty:  ;D

GeertG

Euh, loop ik inderdaad nu extra risico  :eusa_think:
Het klinkt natuurlijk af en toe wel leuk maar het hoeft voor mij niet persé hoor.

Ook geen idee of het een hele goede is die erop zit.
En ik weet al helemaal niet wat er voor nodig is om het weer naar de orginele staat terug te brengen  ::)
(wie weet staat wel iemand helemaal te springen voor zo'n BOV  8))
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

elianmars

Citaat van: GeertG op 13-07-2012 09:24:50
Euh, loop ik inderdaad nu extra risico  :eusa_think:
Het klinkt natuurlijk af en toe wel leuk maar het hoeft voor mij niet persé hoor.

Ook geen idee of het een hele goede is die erop zit.
En ik weet al helemaal niet wat er voor nodig is om het weer naar de orginele staat terug te brengen  ::)
(wie weet staat wel iemand helemaal te springen voor zo'n BOV  8))

Ik denk dat het bij jouw wagen wel meevalt. Het schijnt bij mijn wagen niet zo makkelijk/goed te zijn om er zomaar een bov op te knutselen.