Van gas'bom' naar gas'kanon'

Gestart door GeertG, 15-06-2012 16:10:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marty__Mouse

Een bov of dumpvalve staat bij mij ook nog wel op het verlanglijstje, maar eerst maar eens uitzoeken dan hoe schadelijk het evt kan zijn.. ?
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Julian

Citaat van: GeertG op 10-07-2012 12:21:00
Vanochtend maar paar foto's (n.a.v. "gaatjes") gemaakt:

Overzicht (incl. 6 injectoren):

http://i1066.photobucket.com/albums/u410/GeertG/2012/V70R/da074dd0.jpg

Bekende modificatie:

http://i1066.photobucket.com/albums/u410/GeertG/2012/V70R/fef5b322.jpg

Bobine:

http://i1066.photobucket.com/albums/u410/GeertG/2012/V70R/2c328ce9.jpg

Beetje vage IPhone foto met blauwe slangen:

http://i1066.photobucket.com/albums/u410/GeertG/2012/V70R/60ae7204.jpg


Rijdt verder, op de rammeltjes na, nog prima.

Gisteren ook de foon eens via bluetooth met de 'radio' verbonden wat ook al werkt  :D
Deze had ik nog met missende knopje en roostertje:

http://i1066.photobucket.com/albums/u410/GeertG/2012/V70R/dashboard.jpg
Jammer dat je knopje van je luchtregeling ontbreekt, hadden wij ook, gewoon even een van de sloop halen, zou er wel wat netter uitzien ;)
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

GeertG

LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

)()()sT

Je zou evt. een andere IC-buis kunnen zoeken waar geen gat in zit. That's it.

GeertG

Zo, een weekje thuis hard gewerkt, een weekje belgische kust (Westende) en weer een weekje hard gewerkt thuis.
Thuis vordert het prima (bovenverdieping op schilderen van deuren en kozijnen klaar, ja zelfs plinten zitten erop). Onder bijna volledig gestript en vanalles door- en afgebroken en opbouwen ook al begonnen.  :D

Weekje er tussenuit echt heerlijk en nodig. Lekker met de R gereden en daar op een dagje Brugge heen en weer na niet gereden. Fijn was dat we in appartement (van familie van vrienden) wat zo goed als naast boulevard lag, achterom een afgesloten privé parkeerplaats was  :D
Dus ook geen duizenden km's erbij, wel een paar honderd die prima gingen.
Buiten af en toe wat geluidjes (waaronder de rammeltjes in deuren en achterklep) geen gekke dingen.

Moet alleen eens flink gepoetst worden want dat is na die week Belgie en de stof van verbouwen en landbouw om ons heen nog niet gebeurd.....  :eusa_shifty:
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

GeertG

Vandaag een onverwachte upgrade waarbij alle credits naar )()()sT gaan.  :eusa_dance:
Geen geld voor een blokjes maar wel een heel goed alternatief:



LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

)()()sT


dielie850

Citaat van: koen.s op 22-09-2012 15:46:08
Netjes mooie grill, hoe heb je dat R logo vastgezet.
klikkerdeklik en een druppel lijm denk ik ;D

)()()sT

Ja, ik heb idd. toen die losse R op de grille gelijmd met Locktite secondelijm.
Op m'n later gemonteerde blokjesgrille zit een R van de N's met een kruisje om in de blokjes te klikken.

dielie850

Citaat van: koen.s op 22-09-2012 16:04:37
Citaat van: )()()sT op 22-09-2012 15:55:06
Ja, ik heb idd. toen die losse R op de grille gelijmd met Locktite secondelijm.
Op m'n later gemonteerde blokjesgrille zit een R van de N's met een kruisje om in de blokjes te klikken.

Weet je wat zo´n logo van een N ongeveer kost?

Dat kan ik jou vanavond precies vertellen dacht iets van €23.

Julian

Heel mooi Geert! Ik vind zo'n zwarte spijltjesgrille alsnog mooier dan een blokjesgrille. Ook op die blauwe van ons, blokjesgrille vinden we niet mooi dus heb ik de spijltjesgrille matzwart gespoten (Met primer, 2 lagen lak en blankelak) en het zit tot nu toe nog prachtig erop zonder pitjes, het is een goedkoper en eveneens mooiere oplossing.
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

GeertG

Zo, even iets 'bijzonders'.........
Gisterenochtend sleutel in contact, draaien, lampjes en radio aan en verder klik......... ::)

Startmotor wilde niet rond. Of die kapot of wellicht accu? Maar de lampjes en radio deden het gewoon.......
Accu staat op lijstje om volgende maand sowieso vervangen te worden. Bij aankoop zat een onbekende, slechts 44Ah-accu erin. Met oog op winter en heel af en toe idee dat ie iets slechter startte laatste weken bij beetje kou leek me dat aan orde.

Aangezien de DOP achter de V70 in de oprit stond (of ervoor; ligt eraan hoe je het bekijkt) kon ik zonder veel moeite (eruit duwen van de R) niet de accu van de DOP gebruiken (zonder daar accu eruit halen).
Dus uurtje later de accu van een grote Kia mbv de startkabels eraan gehangen.
Nou, ik hoefde maar naar de sleutel te kijken of hij deed het al  :D

Dus maar even bij de specialist ( ;)) geinformeerd welke accu het beste zou zijn (gezien rijgedrag beste een 60Ah).
Vervolgens de Volvo-dealer gebeld (van €122 voor €91) en naar Heuts gebeld (een Bosch voor €96 incl inleveren oude of een B-merk van Varta voor €71). Toch maar naar de dealer gereden waar ik de verkeerde voor mijn neus kreeg gezet. Na wisseling bleek dat ik €84,60 mocht betalen.

Inbouwen lukte mij zelfs binnen 5 minuten   :D


Wat een lang verhaal voor een defecte accu  :eusa_boohoo:

;D
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

The Volvoboy

Mooie R Geert! :D Nieuwe accu is nooit onhandig ;)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

elianmars


)()()sT

Geert is nooit kort van stof :D ;D