Van gas'bom' naar gas'kanon'

Gestart door GeertG, 15-06-2012 16:10:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

GeertG

Recentelijk een nieuwe accu en gereviseerde dynamo geplaatst. En hard nodig opeens.....
Gisterenochtend met wat sneeuw en kou al niet lekker starten en vanochtend met -6 dacht ik dat ie helemaal niet wilde. Bij 3e keer sleutel omdraaien met veel moeite aan. Ik zag de lampjes al langzaam uitgaan  :eusa_shifty:

Startmotor?  :eusa_think:
Of iets anders? En wat kan ik eraan doen voordat het misschien echt koud wordt?
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

JeffreyC

Citaat van: GeertG op 08-12-2012 10:03:54
Recentelijk een nieuwe accu en gereviseerde dynamo geplaatst. En hard nodig opeens.....
Gisterenochtend met wat sneeuw en kou al niet lekker starten en vanochtend met -6 dacht ik dat ie helemaal niet wilde. Bij 3e keer sleutel omdraaien met veel moeite aan. Ik zag de lampjes al langzaam uitgaan  :eusa_shifty:

Startmotor?  :eusa_think:
Of iets anders? En wat kan ik eraan doen voordat het misschien echt koud wordt?

Ik heb bij de V70 de + klem vervangen nadat deze ook met moeite starte en aansloeg. Er zat een weerstand in de verbinding, klem en een stukje kabel werden ook heet tijdens het draaien van de motor.
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress

thuur

Voel eens na een lange rit aan de plusklem. Let op, kan heet zijn. Als deze beduidend warmer is dan b.v. de accu zelf dan kun je er beter een nieuwe plus-klem op (laten) zetten.


Gr ;)

GeertG

Nog niet een echt lange rit gehad en dus niet kunnen voelen.
Gisterenochtend ging starten weer moeizaam, gisterenmiddag/avond zonder problemen.

Vanochtend dus niks meer........... :-[

Enige wat ie doet is 'klik-klik-klik-klik'
Geprobeerd met de 850 en startkabels maar dat lukte ook niet  :-\
Lijkt alsof accu dus niet leeg is.
En nu staat ie daar te staan.
Kijken wat we vandaag kunnen regelen.

(en ik zo hard roepen in dat ANWB topic dat ik dat niet nodig had  :eusa_silenced:)
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

)()()sT

Of de stroomvoorziening (accu, accupolen?), de verbinding op de startmotor, of de startmotor zelf?

dielie850

Als je nou es wanneer die weer klikkerdeklikt met een stang of hamer een tik op de startmoter geeft  als ie het dan wel doet is je startmoter kapot ;)
Kan vanavond na het werk even langs komen kijken we samen even ;)

GeertG

Citaat van: )()()sT op 11-12-2012 09:33:43
Of de stroomvoorziening (accu, accupolen?), de verbinding op de startmotor, of de startmotor zelf?

Ga er voorzichtig vanuit dat de accu zelf het niet is aangezien die nog heel vers is.
Rest zou zo maar allemaal kunnen.

Heb plastic kapje wat deels om startmotor zit (waar kabels zitten) er nog even af gehad maar niets spannends te zien.

LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

GeertG

#112
Citaat van: dielie850 op 11-12-2012 09:36:45
Als je nou es wanneer die weer klikkerdeklikt met een stang of hamer een tik op de startmoter geeft  als ie het dan wel doet is je startmoter kapot ;)

Dacht ik ook, maar vanochtend was tijd de grootste tegenstander........
Ook proberen waard dus.

Citeer
Kan vanavond na het werk even langs komen kijken we samen even ;)

Dank je voor aanbod  :D
Dat hou ik even in gedachten  ;)
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Claudia

Citaat van: GeertG op 11-12-2012 09:20:56


(en ik zo hard roepen in dat ANWB topic dat ik dat niet nodig had  :eusa_silenced:)

Het is een complot! ;D

Succes met 'm weer aan de praat krijgen!
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Broabander

Citaat van: Broabander op 13-11-2012 01:26:42
Ik had op vakantie in italie krek hetzelfde. Na een poosje rijden en motor af toch alleen maar *klik* bij starten. Ergens in de bedrading tussen dynamo (14.7v) en nieuwe accu (11v met draaiende motor) zat het niet goed. Dat even nameten, anders for the time being even een dikke kabel met twee oogjes tussen je dynamo en + leggen. Werkt bij mij perfect.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

GeertG

Citaat van: Claudia op 11-12-2012 10:01:47
Citaat van: GeertG op 11-12-2012 09:20:56


(en ik zo hard roepen in dat ANWB topic dat ik dat niet nodig had  :eusa_silenced:)

Het is een complot! ;D

Succes met 'm weer aan de praat krijgen!

Een complot is het zeker !   :evil:

Dank je  ;)
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

GeertG

Citaat van: Broabander op 11-12-2012 10:02:48
Citaat van: Broabander op 13-11-2012 01:26:42
Ik had op vakantie in italie krek hetzelfde. Na een poosje rijden en motor af toch alleen maar *klik* bij starten. Ergens in de bedrading tussen dynamo (14.7v) en nieuwe accu (11v met draaiende motor) zat het niet goed. Dat even nameten, anders for the time being even een dikke kabel met twee oogjes tussen je dynamo en + leggen. Werkt bij mij perfect.

Dank je voor de tip.
Later vandaag of vanavond proberen
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

GeertG

Overstarten gelukt. Nu op weg naar de dokter
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

GeertG

Telage spanning accu,te veel weerstand tussen accu en dynamo en te veel weerstand over + accuklem.
Massa punt schoon gemaakt en de accuklem vervangen en probleem weer opgelost. Start weer perfect.

:D
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

)()()sT

Goed zo! Dat soort preventieve dingen wil ik ook nog eens (laten) controleren.