Onze weervolf... en andere parasieten

Gestart door Tiago, 18-06-2012 20:00:52

Vorige topic - Volgende topic

Ewout Schalkwijk

Idd. ik als domme zak heb de tekst 100x zien staan, maar nooit begrepen waar het om ging. :eusa_whistle:

Beterschap met je vrouw.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Tiago

Afijn, een ongeluk komt nooit alleen, zoals u uit mijn "comment" op mijn vorige post begrepen zal hebben... [lees verder op www.janblogger.eu]

Tiago

Kunnen diegenen die ooit gewenst hebben dat "Tiago nog lang problemen mag hebben met zijn Volf" misschien alsnog geroyeerd worden!?

blastaway

Poeh, das een beste klapper geweest zeg. Heel veel beterschap gewenst.
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

volvobug

Citaat van: blastaway op 28-04-2014 11:37:56
Poeh, das een beste klapper geweest zeg. Heel veel beterschap gewenst.

Citaat van: Tiago op 28-04-2014 10:56:43
Kunnen diegenen die ooit gewenst hebben dat "Tiago nog lang problemen mag hebben met zijn Volf" misschien alsnog geroyeerd worden!?

???
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

knoertS70

Ik zie ook geen klapper  ??? ???
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

Tiago

[sorry, moest even het relaas onderbreken; flatbed-indiaan Gilberto stond voor de deur]

Wat ik jullie al verteld had, is... net uitgerekend die drie keren dat ik met mijn Maria met spoed naar het ziekenhuis in Beja moest, gooide Volf steeds de kont tegen de kribbe.

Wat ik nog niet verteld had...
Vandaag moesten we weliswaar niet met spoed, maar toch wel naar het ziekenhuis in Beja; mijn Maria moest voor controle (haar val van het dak... ehh, van de trap is alweer een maand geleden namelijk) naar de afdeling Orthopedie. Dus ik zou vanochtend even snel tanken in Spanje (scheelt gauw 10 cent/liter) teneinde daarna conform afspraak om 11:10 ten tonele te verschijnen. Wat gebeurt er?
Volf start niet!

In telegramstijl...
Vier keer ziekenhuis Beja, stop, Volf zegt vier keer, stop!

Broabander

Denk de klapper van zijn vrouw, met de dubbele bekkenbreuk.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Tiago

Wat is er met die "klapper"!?

Tiago

Afijn!

Waar staat trouwens geschreven dat als een Volvo bijna geen drank in zijn donder heeft, dat ie 't dan vertikt, indien zulks gebeurt in combinatie met... niet helemaal waterpas staan?

Toen de dierenambulance voorgereden was, ging mij een licht op: Stond Volfje de vorige keer ook niet zó!?
"Zó" betekent in dit geval "met de snuit een beetje omlaag", van de helling áf wijzend, richting Spanje. Als op de foto hiernaast!
"En moest ik de vorige keer ook niet binnen afzienbare tijd naar de benzinepomp?", mijmerde ik aansluitend.

Ja, niet dat de benzinemeter al in het rood stond, hoor; volgens de boordcomputer had ik nog wel 150 kilometer in de benen... eh, banden!

Dus ik krijg een ingeving...
Ik zeg tegen Gilberto "Stop 's!", toen ie doende was onze Volf op bed te trekken; hij stond net een beetje met de snuit omhoog nu... Onze Volf, bedoel ik.
Ik start en... hij slaat meteen aan! Onze Volf, bedoel ik nog steeds.
"Pronto," zegt ie (ik bedoel Gilberto), "isso era a avaria, pá!" ("Klaar, dát was 't dus!)

Nogmaals...
Is dit een bekend verschijnsel, voor de doorgewinterde Volvorijder, of... heeft onze Volf dat alleen weer?

kulk

Geen ' last ' van bergen hier in Amsterdam  ;D

Tiago

En ik maar denken dat een Volvo meer een wagen voor búiten de stad was!
Maar dáárvoor hebben we de Smart vanzelf  ;)

kulk

Nee joh, ideaal in de stad, al die mensen met kleine auto's weten niet hoe snel ze aan de kant moeten vliegen als ze die tank
van mij zien aankomen.

Jouw probleem is denk ik niet per se een Volvo kwaal hoor, net wat gezocht op het web en las wat verhalen over dat
er lucht i.p.v. brandstof kan worden aangezogen bij combinatie van weinig brandstof en auto die schuin staat.

Gegevens van de boordcomputer moet je ook met een flinke korrel zout nemen trouwens.  ;)

Tiago

Who's smart!? ;)

Kijk aan, weer wat geleerd! Bedankt!
Mijn simpele redenering luidde: "Het hele geneuk ligt voorin, toch; motor, brandstofpomp et cetera!? Dus hij staat goed zo!"

Té simpel dus!
Mag de kont wel wat lager hangen trouwens? Ik bedoel: Mag ik 'm met een bijna lege tank andersom parkeren, met de neus naar het westen? Of krijg ik dan hetzelfde probleem volgens jou?

volvobug

Citaat van: Tiago op 28-04-2014 15:20:10
Who's smart!? ;)

Kijk aan, weer wat geleerd! Bedankt!
Mijn simpele redenering luidde: "Het hele geneuk ligt voorin, toch; motor, brandstofpomp et cetera!? Dus hij staat goed zo!"

Té simpel dus!
Mag de kont wel wat lager hangen trouwens? Ik bedoel: Mag ik 'm met een bijna lege tank andersom parkeren, met de neus naar het westen? Of krijg ik dan hetzelfde probleem volgens jou?

Voorkomen is beter dan.... dus gewoon voldoende liters in dat monster houden!

Hoe is het met het herstel van vrouwlief?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.