Marty's V70 2.4T->2.3T - VERKOCHT!!

Gestart door Marty__Mouse, 08-07-2012 02:07:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Marty__Mouse

Ik heb een erg interessante aanbieding gekregen voor Koni STR.T dus daar heb ik wel oren naar om die te plaatsen.
De Koni FSD kan ik ook met korting krijgen, maar die blijven nog flink aan de prijs en aangezien ik achter toch niets ga veranderen behalve misschien iets omlaag met de speciale bussen vind ik dat zonde van het extra geld (toch 2x zo duur).

Alleen daar dan nog een goed setje veren bij vinden welke passen bij mijn wensen. Maar dan moet ik wel weten of ik nu een verlaagd onderstel heb of niet? Wie kan me daar meer over vertellen afgaande van mijn eerder geplaatste foto's ?

Overigens neem ik de lagers en rubbers inderdaad meteen mee Gerwin. Dat was de eigenlijke reden van het vervangen, ik hoor de lagers af en toe wat kraken en knoepen. En omdat ik niet weet hoe oud de schokdempers zijn en ik toch omlaag wil pak ik de rest meteen mee..  ;)

En daarbij denk ik dan aan:
rubbers


en

lagers


Mis ik dan nog iets qua extra onderdelen?
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

UserID6342

Jouw auto staat op het standaard onderstel Maarten, dus niet de 'sportsline' onderstel welke standaard -20mm is.  Bij de getoonde afbeeldingen moet je meteen de veerpootrubbers meepakken die onder de lagers zitten en waar de veer in valt.  Als voorbeeld:

http://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=domgummi+volvo+850&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xfederbeingummi+volvo+850&_nkw=federbeingummi+volvo+850&_sacat=0

scania164

Hoi
Ik zou niet voor koni gaan...kwaliteit is fors minder geworden hoor ik veel...
Lakwerk rot snel..
Bilstein is bv veel beter.
Je kunt het geld maar 1 keer uitgeven...

UserID6342

Dikke eensch met Chris, van die koni's ga je niet vrolijk worden want rotten onder je reet vandaan.  Dan vele malen beter Billstein !  En wat is er trouwens mis met Gabriël schokkers gasgevuld voor de vooras ?  2 jaar onbeperkte garantie en worden geleverd door Centuri ;D

Marty__Mouse

Hmmm.... Tja de reden dat ik die Koni's op het oog is is zeker vanwege de prijs. Want voor de prijs die ik voor die dingen moet betalen kan ik ze 3x vervangen voordat ik een setje Bilsteins heb vervangen  ;D

Dus als ze inderdaad met 5 jaar weggeroest zijn koop ik met een smile een nieuwe set zegmaar...

En uiteraard probeer ik zoveel mogelijk via het werk te kopen want dat scheelt me serieus geld dus ik ben redelijk beperkt in het aanbod... Ik zal nog eens een Duitse leverancier benaderen met de vraag wat hij me eventueel kan aanbieden... Want die Bilsteins zijn denk ik toch echt te hard/stug voor mij..

Hè bah Dirk & Chris... Ik had EINDELIJK besloten om voor de Koni's STR.T en dan met een -30mm Eibach veren set...  ;D

Wel goed om te weten dat ik dus ook nog die rubbers erbij moet hebben Dirk, dan heb ik alles compleet..

Ik ga nog even kijken ..
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

scania164

Tis om je te behoeden!
Bilstein gaat echt mega lang mee!
Kijk alleen al naar de zuigerstangen..
Veel dikker..in autocross al bewezen


Mvg chris

Marty__Mouse

Ja ik waardeer het ook zeker hoor Chris!  ;)

Ik zat net te denken of ik niet toch eens kan informeren bij onze leverancier voor de bilstein B4, en die dan icm een goed setje veren..  :)
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

V70geRwin


Marty__Mouse

Zo even hier het stof afblazen...

Al een poosje ben ik van diverse leveranciers spullen aan het verzamelen voor de schokdemperwissel.

Eigenwijs als ik ben ben ik toch voor de KONI STR.T gegaan, omdat deze toch wel heel fraai geprijsd waren.
Voor het geld kan ik namelijk 3x de Koni's vervangen voordat ik 1x de Bilstein heb vervangen.

Daarbij zijn de Bilsteins wat stugger en denk ik dat in combinatie met de nivomats achter de Koni's iets soepeler geveerd zijn.

De Koni's zijn inderdaad wat mager gelakt/gespoten, dat is vrij goed te zien en dat ze daardoor roestgevoeliger zijn dat geloof ik ook zeker.. Daarom heb ik direct maar de pot met Hammerite erbij gepakt en de dempers wat minder opvallend van kleur geverfd..  ;D

Heel strak is het allemaal niet geworden, maar ze zitten onder de auto dus je ziet er straks niets meer van  ;D
Hopelijk helpt het in elk geval een beetje tegen het roestspook...  8)

Ik ben uiteindelijk voor de APEX veren gegaan -40mm. Geen echte reden toe, ik kon ze snel en tegen een mooie prijs krijgen dus daarom voor deze gekozen. Begreep hier op het forum dat ze wellicht wat na kunnen zakken maar mocht het te laag worden dan koop ik een ander setje. De Intrax veren, ook -40mm, werden we ook voor een mooie prijs aangeboden, dus die kunnen dan altijd nog..  ;D

Voor de veerpootlagers en de rubbers en beschermhoezen heb ik besloten om meteen maar voor goed te gaan dus die heb ik van SKF besteld, dan heb ik daar geen omkijken naar.

Uiteraard heb ik fotootjes gemaakt van de nieuwe aanwinsten..  :D

De lagers met aanverwanten:


De schokkers hier nog in het originele oranje kleurtje:


De veren:


En de geschilderde dempertjes:


Zo vallen ze meteen een stuk minder op.. En oranje met geel dat vloekt natuurlijk...  :evil:

Maar qua schokdemper vervanging denk ik dat ik de benodigde spullen aardig op voorraad heb nu, of zijn er mensen die me helpen denken aan dingen die ik wellicht ook nog even moet mee pakken?

Daarnaast ook maar wat pruttel voor de handrem besteld omdat ik het idee heb dat dat allemaal niet meer zo soepel werkt.
Dus de schoenen en benodigde klemmen maar besteld:


En natuurlijk staan de voorremmen op de nominatie om vervangen te worden voor de 302set, dus ook de klauwen maar meteen mooi in de hammerite gezet:



Dus de spulletjes wel aardig voor elkaar denk ik.. Nu nog even kijken wanneer het eronder komt.
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Sbv

verstandig om die Koni's gelijk in de verf te zetten. Bij mijn FSD's was de lak er erg snel af

Vulk

Plus het is veel netter ook dan gele onderdelen onder de auto te hebben vind ik. :)

Marty__Mouse

Zo dit weekend eerst flink druk bezig geweest met de auto van vriendinlief, de Yaris heeft helaas op wat plekken wat blanke lak verloren en was verder vooral hard toe aan een goede poetsbeurt.
Dus de auto eerst maar eens flink goed gewassen, gekleid en weer gewassen. Daarna helemaal afgedroogd en alles afgetaped.
Zoals op de foto's te zien stom genoeg alle blauwe tape op, dus (heel slecht) de gewone schilderstape maar gebruikt.

Vervolgens de auto in 2 stappen gepolijst met de DAP (Monello Raffini Mezzo en Finale), daarna in de Poorboys Black Hole gezet en afgewerkt met Natty's Paste Wax.. (Man wat ruikt dat toch heerlijk naar kauwgomballen..  ;D )

Uiteindelijk lekker druk bezig geweest maar compleet vergeten after foto's te maken.. Wel de before foto's, daarop glimt de auto al flink, moet je nagaan hoe hard ie nu wel niet glimt!  8) 8)




Overigens de koplampen ook meteen even met de Monello en de DAP gepoetst en die zijn er ook flink op vooruit gegaan!

Uiteraard kon mijn eigen bolide ook niet achterblijven dus die ook meteen maar even gewassen en in de was gezet. Ik had mijn auto nog niet zolang geleden helemaal dezelfde behandeling gegeven dus die mag over een paar maandjes weer.

Ook de auto voorzien van een setje nette nieuwe vloermatten (origineel Volvo) en nieuwe LED lampen voor de mistlampen. Hiervan was er 1 kapot gegaan en nu heb ik een nieuwe set 25 Watt (!) via Ebay gekocht. Toch weer een flink stuk feller dan de 11 Watters die eruit kwamen..





En vandaag maar eens bij Ome Dirk afgesproken om de schokdempers en de hele handel te vervangen.
Dat ging allemaal voorspoedig en Dirk & Ronny hadden schokdempers, veren, veerpootlagers en rubbers al snel omgebouwd en daarna ook meteen aan de voorzijde de remschijven en blokken vervangen voor de 302 set die ik van Stefan heb overgenomen en achter even de handrem gesteld. Vervangen van de handremschoenen bleek niet nodig. Wel zit aan beide zijden achter de remklauw aan de binnenzijde vast. Dus dat wordt het volgende projectje; nieuwe klauwen, met schijven en blokken aan de achterzijde.

Daarna vanmiddag meteen even naar de bandenboer gereden om de auto uit te lijnen en daar kreeg ik nog een complimentje van de monteur over de staat van de auto. Altijd leuk!  :D

Maargoed, plaatjes willen we zien:

Auto staat nu op deze hoogte (maar apex, dus zal nog wat na zakken  ;D )


En even een close up van de geschilderde schokdempers met de prachtige gele veren.  :P


En vanaf een afstandje staat de auto er nu zo bij:


Helemaal blij mee! Een klein beetje extra omlaag is altijd goed, maar veel lager hoeft het niet te worden.
Achter laat ik de auto zoals ie is, zat te denken aan de verlagingsringen voor de nivomats, maar dat gaan aanlopen met de afwijkende ET waarden van mijn velgen, dus dat doen we maar niet..

Maargoed, erg tevreden over het totaalplaatje zo  :eusa_dance:
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

V70geRwin

Mooi en lijkt sprekend de mijn zo  :eusa_clap:
Wat heb je een goede smaak  ;D

hertogjan6

wat een Gruwlijke bolide zo!!  :eusa_drool: :eusa_drool: :eusa_drool:
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

marrrcel

Flinke update! Het oogt een stuk beter, deze rijhoogte. Mooi hoor.