Marty's V70 2.4T->2.3T - VERKOCHT!!

Gestart door Marty__Mouse, 08-07-2012 02:07:01

Vorige topic - Volgende topic

volvobug

Fijn he ff een probleemloze roffelperiode  :D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Marty__Mouse

Citaat van: volvobug op 09-05-2014 15:49:11
Fijn he ff een probleemloze roffelperiode  :D

Heerlijke gewaarwording Ruud! Gelukkig heb ik een racefiets die een grote beurt inclusief een nieuwe voorvork nodig had, dus ik kan m'n geld gelukkig wel kwijt!  :evil:

Maargoed alweer even geleden dat ik hier was.. Druk druk druk.. En dan ook nog eens weinig te melden (gelukkig).

Een paar weekjes terug naar Dirk geweest om de remleidingen te vervangen, zijn nog de originele dus dat mocht ook wel een keer..
Verder was er nog niet zo gek veel aan de hand en was het vooral erg gezellig! Zeker met alle verhalen die weer heen en weer over de tafel heen geslingerd werden!  ;D ;D

Eind volgende maand heerlijk een paar weken toeren door Noorwegen en daarna gaan we eens op zoek naar andere schokdempers voor icm een paar cm lagere veren en gaan we de remmerij aan de voorzijde eens goed aanpakken. Het spul wat ik van Stefan heb overgenomen ligt nu maar zo zielig niets te doen in de schuur!

Maar vooralsnog loopt alles lekker en doet de auto wat ie moet doen: rijden!

Afgelopen week heb ik een weekje in Zweden gezeten voor het werk (heel vervelend) en daar viel het me alweer op dat daar zo verschrikkelijk veel Volvo's rondrijden, van hagelnieuw tot de oude beestjes... Heb daar ook verschrikkelijk veel 850's en V70's zien rijden.. In alle staten en vormen.. Blijft leuk!

Helaas waren we niet met mijn auto maar die van mijn collega. Die rijdt overigens een Audi S4 dus een straf is dat allerminst!

Wel heb ik afgelopen weekend de auto eens goed verwend door hem de wassen, kleien, voeden en in de was te zetten.. Hmmmm.. Poorboys kauwgomballen wax.. Krijg je honger van..! Maar hij glimt weer als een nieuwe  8)

Vanavond mag de Volvo weer in actie komen voor een ritje naar de Ardennen, nu al zin in!
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Marty__Mouse

Weekendje Ardennen met de schoonfamilie is wederom erg goed bevallen.
Inmiddels hebben mijn 2 zwagers beide een andere auto gekocht.
De één ging van een T5 (gekocht door LQDI) naar een V70NN 3.2 en de ander van een V70 10V naar een V70N D5.

Beide leuke auto's met aardig wat vermogen, maar in het weekend bleek toch dat ik ze met mijn oude brikkie vrij gemakkelijk te snel af was.  ;D ;D

Overigens over Duitsland richting de Ardennen gereden om de file te omzeilen wat overigens prima ging.. Alleen met een kruissnelheid van ca. 160 kmu was de gastank bij iets minder dan 290km toch echt leeg...  :o  ;D ;D

Verder gister een setje Canisto's opgepikt voor de winterbanden. Alleen blijkt helaas 1 van de velgen een klein scheurje aan de binnenrand te hebben. Zit nog even te twijfelen of ik het zal laten proberen te repareren, maar ik lees her en der dat dat lang niet altijd is aan te raden.. Moet er ook niet aan denken dat met een flinke snelheid die velg ineens doorscheurd ofzo..

Dus mocht er iemand 1 canisto velg over hebben voor een mooi prijsje dan houd ik me aanbevolen!!

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

elianmars

Volgens mij moet zo'n velg gewoon gerepareerd kunnen worden, hoor. Je zou eens kunnen informeren bij Wheelcare.

Aan de andere kant, misschien is een losse Canisto goedkoper  :eusa_think:

Marty__Mouse

De laatste tijd erg druk bezig geweest in de tuin met een nieuwe schutting en poorten.. Dus samen met de buurman aardig wat uurtjes buiten doorgebracht.

En naast tijd natuurlijk ook weer wat geld aan uitgegeven, dus de winterbanden laten nog even op zich wachten.

Het repareren (indien dit veilig mogelijk is) zou eventueel ook een optie kunnen zijn, maar denk eigenlijk ook wel dat een losse Canisto misschien wel voor een meer interessante prijs van eigenaar kan verwisselen..

Dus mocht er iemand een losse Canisto in de aanbieding hebben; ik hou me aanbevolen!

Als ie heel is is het goed, wat stoeprandschade en slechte lak is geen probleem; ze worden toch opgeknapt.

Maargoed, overmorgen eerst maar eens op vakantie!!!!

Heerlijk 3 weken naar Noorwegen! Enorm zin in.. In tegenstelling tot vorige keren gaan we nu niet hele weken rondtrekken van Hytte naar Hytte maar hebben we op 3 verschillende plaatsen een week lang een huisje gehuurd.
We beginnen in het Zuid Westen in Etne (grofweg tussen Bergen en Stavanger), daarna gaan we wat Noordelijker zitten in de buurt van het Geiranger Fjord (in Olden) om de laatste week in het huis van mijn oom door te brengen in Fagernes.

Heb de afgelopen 10 jaar al heel veel ontdekt en gezien maar heb toch nog weer een hoop mooie dingen op de wensenlijst staan die ik dit jaar hoop te mogen zien!

Heel veel zin in!! Auto staat voor de gelegenheid weer even op z'n 16" wieltjes om de rit voor de schoonouders (jawel die gaan gewoon gezellig mee!) zo comfortabel mogelijk te maken. En voor de ruimte is de subwoofer even naar zolder verbannen en heb ik een originele Volvo dakkoffer gemonteerd.

Het viel me trouwens op dat de dakdragers echt maar nèt passen aan de voorzijde, eigenlijk staat de dakrails te ver uit elkaar, de kapjes aan de zijkant van de dakdrager passen er zelfs al niet meer op.. Bekend probleem? Of doe ik iets fout?

Een beetje saai met de kleine wieltjes, maar toch wel mooie combi zo... Nu nog een blonde hond en het plaatje is compleet..  ;D

10klepper

Mooie combi hoor, travel in style! Fijne vakantie.

'99 V70 dop 2.5 10v aut, +/- 333333km, Propus, Comet, IPD, Bilstein, Intrax -4cm, sc901 Dolby surround, ha7400, Dynaudio,  C70 koplampen,  XC-grille, 302 remmen

GeertM2

Citaat van: Marty__Mouse op 25-06-2014 10:26:07
Het viel me trouwens op dat de dakdragers echt maar nèt passen aan de voorzijde, eigenlijk staat de dakrails te ver uit elkaar, de kapjes aan de zijkant van de dakdrager passen er zelfs al niet meer op.. Bekend probleem? Of doe ik iets fout?
Ik heb dezelfde dakdragers en heb dat ook ook. Ik dacht dat dat kwam doordat ik dakdragers voor een V70N had, maar weet het ook niet zeker. Volgens mij kan het niet zoveel kwaad, heb niet het idee dat het minder stevig zit. In ieder geval nog nooit problemen mee gehad.

volvobug

Citaat van: GeertM2 op 25-06-2014 10:40:02
Ik heb dezelfde dakdragers en heb dat ook ook. Ik dacht dat dat kwam doordat ik dakdragers voor een V70N had, maar weet het ook niet zeker. Volgens mij kan het niet zoveel kwaad, heb niet het idee dat het minder stevig zit. In ieder geval nog nooit problemen mee gehad.
Same here. Krijg ze er voor ook niet met fatsoen op. heb het idee dat ik ze (lang geleden) over heb gehouden of genomen (weet ik niet meer  :eusa_shifty:) van de 940 serie, misschien was die voor iets minder breed.
Als iemand zo weet waar je lossen Thule buis (rechthoekig geplastificeerd) kan kopen, laat het weten. Is gewoon een kwestie van iets langere buis in de houders steken.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Marty__Mouse

Goed om te horen dat het dus aan de dakdragers ligt en niet aan mij..  ;D

Maar best een slim idee Ruud, wellicht zou het dan meteen een optie kunnen zijn om bij de metaalboer mooie profielen van aluminium te laten zetten, als het binnenwerk ongeveer overeenkomt met het origineel. Hoewel dat voor 2 dakdragers waarschijnlijk een duur grapje zal worden..

Zal na de vakantie eens informeren bij onze collega's van Wiba Bolck, die maken alles in staal en aluminium.. Wie weet valt er iets leuks te fabriceren..  ;)

@10klepper, bedankt!

Auto is wel een leuke sleeper zo.. Gisteren met dakkoffer en al een A4 3.0TDI nog even de achterkant laten zien op de snelweg.. Was vast een mooi gezicht vanuit die Duitser.....  ;D ;D

UserID6342

leons850

Citaat van: Marty__Mouse op 25-06-2014 12:23:59
Goed om te horen dat het dus aan de dakdragers ligt en niet aan mij..  ;D

Maar best een slim idee Ruud, wellicht zou het dan meteen een optie kunnen zijn om bij de metaalboer mooie profielen van aluminium te laten zetten, als het binnenwerk ongeveer overeenkomt met het origineel. Hoewel dat voor 2 dakdragers waarschijnlijk een duur grapje zal worden..

Zal na de vakantie eens informeren bij onze collega's van Wiba Bolck, die maken alles in staal en aluminium.. Wie weet valt er iets leuks te fabriceren..  ;)

@10klepper, bedankt!

Auto is wel een leuke sleeper zo.. Gisteren met dakkoffer en al een A4 3.0TDI nog even de achterkant laten zien op de snelweg.. Was vast een mooi gezicht vanuit die Duitser.....  ;D ;D

Is echt geniaal om te doen he? ;D
Afgelopen weekend met dakkoffer en fietsdrager achterop een paar audi's en bmw's de fiets laten bekijken. ;D
we hadden erg veel schik met z'n 4e in de auto hier om.  :eusa_whistle:
Die gezichten, de beste smiley hiervoor is:  :o

Veel plezier op vakantie!
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

StefanCJ

BBS

Citaat van: GeertM2 op 25-06-2014 10:40:02
De meeste dakdragers zijn 120cm breed. Die heb ik ook gehad en dat paste maar net. Plak de kapjes wel even af anders wordt je straks gek van het gefluit van de dakdragers.
De Aldi had een keer van die dingen in de aanbieding van 125cm lang en die passen met gemak aan de voorkant van de roofrails. Die heb ik nu en alle kapjes passen erop. Ze kosten toendertijd (2012) 35 euro ongeveer ;) Ze bevallen trouwens prima.

Fijne vakantie verder :D
Volvoloos....

zwamborn

Als iemand zo weet waar je lossen Thule buis (rechthoekig geplastificeerd) kan kopen, laat het weten. Is gewoon een kwestie van iets langere buis in de houders steken.

Zijn overal te koop; bv: http://www.reisgemak-online.nl/verkoop/dakdragers/stangensets/761---zwart-/-120-cm

Als ik me goed herinner heb je deze maat nodig (nr. 761)

De oude (als je die hebt) zijn prima via MP te verkopen (en als je gelukt hebt kun je de 761 daar ook kopen...)

<Edit>
Kijk eens aan:
http://link.marktplaats.nl/m822490243