Marty's V70 2.4T->2.3T - VERKOCHT!!

Gestart door Marty__Mouse, 08-07-2012 02:07:01

Vorige topic - Volgende topic

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

UserID6342

Hij is al behoorlijk gezakt Maarten (zal nog iets meer worden) en zit er top uit zo.  Het is en blijft een mooie auto om te zien en om aan te werken  :eusa_clap: :eusa_clap:

Marty__Mouse

Zo gisteren wederom even naar Dirk geweest voor de 2e keer deze week!
Was wederom erg gezellig en voor de auto helemaal geweldig!  8)

Afgelopen week bleek bij het nakijken dat de remklauwen achter niets meer deden en dat de schijven wel netjes op dikte waren maar aan de binnenzijde helemaal verrot van de vastzittende remklauwen, zowel links als rechts.

Daarnaast heb ik via het forum al eerder voor de voorzijde een setje remschijven, blokken en klauwen overgenomen om de remmerij aan de voorkant te vervangen voor 302.
Nu bleek na montage van de week dat de boel toch wel behoorlijk trilde bij het remmen, en na vanalles geprobeerd te hebben was toch de conclusie dat de schijven krom zijn..

Dus meteen maar de stoute schoenen aangetrokken en alles nieuw gekocht. Schijven rondom Brembo, blokken voor Brembo en achter TRW en de klauwe achter ATE.

De klauwen aan de voorzijde (en de brackets) die ik heb overgenomen waren wel goed en nog zo goed als nieuw die hebben we dus fijn gemonteerd.

Dirk had alles er lekker vlot opzitten, maar alles was dus nog geen week geleden ook los geweest dus dat viel gelukkig allemaal mee.

Nu voorzichtig inremmen de eerste paar 100 kms maar nu merk ik als dat het veel gedoseerder remt! En geen getril meer..
Dure operatie maar alles weer nieuw en het kan er nu ook weer een flinke poos tegenaan!

Erg blij mee.. Ohja en natuurlijk foto's:

Dirk, nogmaals hartstikke bedankt!!
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

UserID6342

Fijn dat de auto weer goed remt Maarten en zo hoort het ook natuurlijk.  Met die kromme meuk eronder was geen doen !

Marty__Mouse

Zo het laatste beetje loon hebben we inmiddels ook uit de portemonnee gewrongen!

En wel voor iets wat ik al héél lang wilde: een duplex uitlaat.

Her en der rond gevraagd en uiteindelijk terechtgekomen bij Maxi Performance te Hengelo waar ze de uitlaat vorige week op maat hebben gemaakt.
Alles in RVS met 3 dempers, 1 grotere op de plek van de originele pannenkoek  en 2 kleinere dempers voor de eindstukken.

Resultaat: een hele blije eigenaar!!  ;D ;D

Maar ook hier geldt:  foto's zeggen meer..

Hier  wordt de oude uitlaat vakkundig gedemonteerd  ;)

Flink wat bakken & braden en passen & meten en er wordt al een knappe uitlaat zichtbaar:

En dan is dit het resultaat:

Zoals gezegd erg blij mee! In eerste instantie waren dit niet de eindstukken die ik voor ogen had, maar sowieso hadden ze de juiste niet liggen en hadden deze speciaal besteld moeten worden wat ook weer een paar weken zou duren en na veel foto's online te hebben bekeken met dezelfde eindstukken toch besloten voor deze te gaan.
En ik moet zeggen; ik heb er zeker geen spijt van!!

Afgelopen weekend meteen een paar uur richting Duitsland gereden met vriendinlief om daar te genieten van een weekendje weg, dus de uitlaat is lekker "losgereden". En ja, hij bromt! Hij bromt flink...!

Heel erg irritant vind ik het nog niet, maar vriendinlief vond het toch wat minder.. (ongeveer rond de 2000 toeren bij warme motor) Dus voor de vakantie volgend jaar (mits we met de auto gaan tenminste) moet ik misschien toch ook wel aan de kippengaas/oliefilter-tuning!  ;D

Maar vooralsnog ben ik er in elk geval superblij mee!!! 8)

When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

)()()sT

Mooi!
Toch jammer dat het dan tóch een luide pijp blijft. Ik heb het voorste stuk uitlaat origineel, en enkel het stuk vanaf de as is toen custom gemaakt.
Ondanks dat er in de originele pijp in het laatste stuk ook geen demper zat had ik met die dubbele buis veel meer geluid en een brom bij 2500 rpm.
Ook bij mij zijn er toen 2 dempers tussen geplaatst, maar dus wel met de originele grote demper en toen was ie weer stil.

Sbv

aah de fijne brom begin alvast maar met kippengaas tuning. Horendol werd ik ervan. Mijn V70 R zit nu op het randje van wat ik acceptabel vindt.

2 pijpjes staan wel erg mooi.

UserID6342

Netjes zo Maarten en die eindstukken misstaan absoluut niet !

elianmars

Zit de bumper nou zo vreemd bij de trekhaak, of lijkt dat zo door lichtval?

Eindstukken vind ik erg mooi staan. Misschien de dwarse pijp zwart spuiten, zodat deze minder opvalt onder de wagen?

marrrcel

)()()sT

Pijp heb ik idd. ook zwart gespoten; vind ik persoonlijk wat mooier 8)

blastaway

Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

arjen850

Echt schitterend zeg :eusa_clap: En die brom is er best handig uit te halen hoor ;D

arjen850