Marty's V70 2.4T->2.3T - VERKOCHT!!

Gestart door Marty__Mouse, 08-07-2012 02:07:01

Vorige topic - Volgende topic

henry classic v70

Is volgens mij 18" of zelfs 19" als ik de hoogte van de banden zo bekijk
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Marty__Mouse

Citaat van: arjen850 op 25-03-2015 06:51:40
Hij is echt mooi zeg 8) :eusa_clap:

Thanx Arjen, dankzij jou en Dirk rijdt ie nog rond... Was 2 jaar geleden nog wel even een soort van spannend...  ;D ;D

Citaat van: Mvh op 25-03-2015 09:40:34
Erg mooi! 17 inch?
Citaat van: henry classic v70 op 25-03-2015 10:52:40
Is volgens mij 18" of zelfs 19" als ik de hoogte van de banden zo bekijk

Is 18" inderdaad, icm de enige juiste maat banden  ;) (225/35/18)
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Marty__Mouse

Vorige week weer even naar het Nijmeegse geweest om daar Dirk (en Ronnie) aan het werk te zetten aan het stuurgedeelte van de auto.
De binnenste en buitenste stuurkogels zijn vervangen evenals de asrubbers die wat slechter begonnen te worden.

Daarna de auto meteen uitgelijnd en weer helemaal klaar.

Een weekje eerder was ik ook bij Dirk geweest en toen heeft ie de dakstrips voor me erop gezet en zijn de dikke dakrails eraf gegaan.. (iemand interesse  :P :P).
Ook hebben we het slot van de motorkap even goed nagekeken en eindelijk goed geplaatst en een pikkeltje roest weggewerkt.

Auto is nu dus weer helemaal tip top in orde..

En omdat te vieren heb ik hem maar eens heel goed gewassen en met het handje in de Poorboys World Natty's paste wax gezet.
Verder niet gekleid of gevoed, daar had ik geen zin en tijd voor. Dus van de zomer zullen we hem nog eens helemaal polijsten en echt goed aanpakken.
Om zo ook de ingevreten vogelstront (na 1 dag al!  >:( )  weg te werken.
Maar naar mijn zin staat hij er weer lekker bij..

En om het helemaal af te maken heb ik ook nog een paar stickers geplakt die ik al een poosje klaar had liggen, dus ook eindelijk een nieuwe forumsticker.

Maar ik hoor het u roepen, "plaatjes!"

Hier wordt druk gewerkt:

Dakstrips eraf:

En zo staat ie er gewassen en gestreken weer bij:

Ik ben d'r blij mee!! De auto is ook wel helemaal naar mijn zin zo qua uiterlijk. Ga er ook niets meer verder aan doen heb ik besloten..
Hoewel er nog wel een stickertje ligt te wachten om op te plakken, maar die komt pas zodra de kleine geboren is..  8)

Nu nog een keer voor de binnenzijde op zoek naar passende zonneschermen voor de achterdeuren en een honden/bagagerek en dan is het wel weer even klaar.

Dirk & Ronnie bedankt maar weer!!

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

arjen850

Wat een plaat van een auto, de bumper met uitlaat doet hem eer aan zeg :eusa_clap:

Robert70

Letterlijk en figuurlijk mooi werk door D&R.

V70geRwin

Mooi, 18 inch kan de auto ook goed hebben zie ik  :eusa_clap:

UserID6342

Het is en blijft een plaat van een auto !  Ik moest wel even wennen aan dat blote billen gezicht, zonder dakrails, maar misstaat 'm absoluut niet zo.

Marty__Mouse

Zo dat is alweer een tijdje geleden hier...

De auto rijdt z'n rondjes (en na toevoeding van 650gr (!) koudemiddel werkt de airco sinds 1,5 maand ook weer heerlijk) en zelf ben ik vooral heel erg druk met de aankomende geboorte van onze zoon..
Mijn vriendin is inmiddels m'n vrouw geworden en zij is nu bijna 28 weken zwanger en tot nu toe gaat alles gelukkig goed!  :D

Maar voordat de kleine geboren wordt moet er natuurlijk van alles in huis aangepakt worden dus heb ik inmiddels alles in huis geschilderd vanaf zolder tot en met de gang beneden en alles wat daartussen zit, ook de binnendeuren en kozijnen meteen maar meegenomen, dus de komende 6-8 jaar hoef ik daar even niet heel druk mee te zijn. En nu zijn we onze pijlen aan het richten op de kinderkamer, die is ook geschilderd en nu nog een nieuwe vloer en dan verder inrichten.

Kortom ik ben erg druk met het huis en de auto krijgt eigenlijk wat weinig aandacht momenteel...
En het lijkt wel of hij dat merkt want sinds afgelopen dinsdag speelt er een klein maar erg irritant probleem op:

Als de auto overnacht heeft stil gestaan en ik naar mijn werk toe rijdt merk ik dat zodra ik het gas los, de auto enorm in toeren terugvalt en schokt. Hij slaat niet af ofzo maar je voelt een flinke schok, ook als je weer gas geeft gaat dit vrij bruusk.
Dit merk je dus voornamelijk met het opschakelen in de versnellingen. Als ik flink met slippende koppeling rijd kan ik het schokken ondervangen, maar dat is natuurlijk weer alles behalve goed voor de koppeling. Hij schokt dus bij gaslos. Dit doet hij zodra hij 's morgens gestart is en nog op benzine rijdt, maar ook als de auto al op gas is overgeschakeld blijft hij dit gedrag vertonen, eigenlijk gewoon de hele rit houdt hij dit vol. Ook na 10 minuten als hij al warm is.

Maar het stomme is; wanneer ik nu 's middags weer naar huis toe rijd is het probleem volledig weg! En rijdt de auto weer als hij hoort, zonder enig schokje bij het loslaten van het gas.  :eusa_eh:  ???

Het kan volgens mij niet zo 1,2,3 aan een koude motor liggen, want afgelopen nacht kwam ik om iets na 00 uur thuis en vanmorgen reed ik om 8 uur weer weg, dus heeft de auto 8 uur stilgestaan en had ik er wèl last van, maar als de auto de hele dag op mijn werk stil staat, staat hij ook minimaal 8 uur stil en vervolgens heb ik er weer totaal géén last van!

Heel bijzonder... En heel koud wordt het 's nachts ook niet zou je denken....

Even wat details:
- Auto is van juni 1999 en heeft al een elektronisch gaspedaal etc.
- ETM is bij aanschaf ca. 50.000km geleden vervangen
- De penbobines zijn er nieuw ingekomen ergens in 2013 (origineel Bosch)
- De vacuumslangen zijn vervangen.
- Bougies december afgelopen jaar vervangen voor de bekende NGK's maar ga deze sowieso weer terugvervangen voor originele Volvo bougies.

Sowieso ga ik straks na m'n werk even een nieuw setje bougies halen om dat uit te sluiten, maar ik snap er werkelijk niets van.
Eerlijkheidshalve moet ik bekeken dat ik de auto nog niet heb uitgelezen, dus ook dat zal ik morgenvroeg bij koude motor eerst eens doen.

Binnenkort eerst maar eens Dirk lief aankijken of hij een keer zin en tijd heeft om e.e.a. na te kijken.
Sowieso heb ik nog altijd last van een trilling in het stuur na het vervangen van zo'n beetje alles qua onderstel dus eens zien wat we nog over het hoofd hebben gezien en ik heb ergens een lekkage van de airco, dus misschien is die ook wel op te sporen.

Maar dit schokken bij het gas loslaten is wel erg irritant rijden, dus ik vraag me af of iemand dit ooit is tegengekomen.

leons850

Als eerste 2 maal gefeliciteerd! :eusa_clap:

En omdat het een Volvo forum is meteen maar naar de auto.
Die bougies zouden zomaar soelaas kunnen brengen, hoe oud zijn ze?
Ik wissel ze bij iedere beurt, niet omdat ze dan helemaal op zijn maar 30dkm gaan ze bij mij niet vol houden. Ook een optie is dat ze wat los er in zitten, dit zou kunnen maar hoeft niet omdat ik ook auto's weet waar mensen er niets van merkte.
Nog een laatste optie is dat 1 van de kabeltjes naar de penbobine beschadigd is en af en toe massa maakt, misschien dat je auto bv thuis op een helling staat dat hij er net wat meer tegen aan zit en na een stukje rijden weer wat beter ligt, je weet maar nooit. (zie het blog van Bouke) hier ongeveer
Bij mijn auto voel ik dat de bougies op beginnen te raken als eerste omdat ik dan het overschakelen naar gas voel en normaal niet, daar bij gezegd alleen als hij koud is en dan rij ik dus heel rustig. Wanneer ik de auto uit zet 2min later weer aan en ik rij stevig weg dan voel ik hem altijd even.
Wel rij ik altijd met originele Volvo bougies, iets anders ga ik eerlijk gezegd ook niet proberen.
Wanneer je nieuwe hebt zou je ze ook nog even kunnen "gappen" op 0.6mm, dit gaf bij die van mij ook een verbetering. Mocht dit allemaal niet werken, hoe zijn je motorsteunen?

Veel plezier verder met de kleine.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Marty__Mouse

Citaat van: leons850 op 12-06-2015 14:54:37
Als eerste 2 maal gefeliciteerd! :eusa_clap:

En omdat het een Volvo forum is meteen maar naar de auto.
Die bougies zouden zomaar soelaas kunnen brengen, hoe oud zijn ze?
Ik wissel ze bij iedere beurt, niet omdat ze dan helemaal op zijn maar 30dkm gaan ze bij mij niet vol houden. Ook een optie is dat ze wat los er in zitten, dit zou kunnen maar hoeft niet omdat ik ook auto's weet waar mensen er niets van merkte.
Nog een laatste optie is dat 1 van de kabeltjes naar de penbobine beschadigd is en af en toe massa maakt, misschien dat je auto bv thuis op een helling staat dat hij er net wat meer tegen aan zit en na een stukje rijden weer wat beter ligt, je weet maar nooit. (zie het blog van Bouke) hier ongeveer
Bij mijn auto voel ik dat de bougies op beginnen te raken als eerste omdat ik dan het overschakelen naar gas voel en normaal niet, daar bij gezegd alleen als hij koud is en dan rij ik dus heel rustig. Wanneer ik de auto uit zet 2min later weer aan en ik rij stevig weg dan voel ik hem altijd even.
Wel rij ik altijd met originele Volvo bougies, iets anders ga ik eerlijk gezegd ook niet proberen.
Wanneer je nieuwe hebt zou je ze ook nog even kunnen "gappen" op 0.6mm, dit gaf bij die van mij ook een verbetering. Mocht dit allemaal niet werken, hoe zijn je motorsteunen?

Veel plezier verder met de kleine.

Hoi Leon,

Hartelijk dank! Nog een kleine 3 maanden en dan word ik pappa!  :eusa_dance:

Bedankt ook voor het meedenken. De bougies zijn nu ongeveer 15.000km oud, dus eigenlijk veel te jong nog, maar ik heb sowieso het gevoel dat de auto met Volvo bougies iets lekkerder reed, dus die gaan er weer in. Bij mij was het ook maar een test de NGK's  ;)
De Volvo bougies had ik inderdaad op een gap van 0,6mm staan, de de verpakking van NGK staat juist dat je de gap absoluut niet mag aanpassen.

De motorsteunen zijn bij de motorswap in 2013 allemaal vervangen voor gloedjenieuwe exemplaren, dus die zouden het niet mogen zijn.
Maar v.w.b. de bekabeling van de bobines en het vastzitten van de bougies zelf ga ik dat ook nog eens nalopen, inderdaad; je weet het maar nooit!

Maar eerst gaan we lekker naar huis nog heel even van de zon genieten!  ;D

Proost allemaal!  8)

volvobug

Proost, op het huwelijk en de zwangerschap !!!  :D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

UserID6342

Eerst maar eens die k*tbougies eruit en originele erin Maarten, dan pas verder kijken....

Jurijn R

Zoals dirk aangeeft, geen van die NGK's. Volvo OEM is het beste en blijft het beste.

StefanCJ

Ik heb ook eens van die speciale gasbougies in de S70 gehad (zaten erin bij aanschaf). Na 5000km helemaal op, originele bougies blijken toch telkens het beste.

-D©©©L-

Ik reed rustig 50.000 km met een setje NGK BKR8EIX, en daarmee ben ik niet de enige die dergelijke standen haalt.
Problemen vooral bij gas los, hoe is het met de evap ?