Marty's V70 2.4T->2.3T - VERKOCHT!!

Gestart door Marty__Mouse, 08-07-2012 02:07:01

Vorige topic - Volgende topic

Marty__Mouse

Citaat van: volvobug op 07-03-2014 11:53:25
Citaat van: Marty__Mouse op 07-03-2014 10:34:31
Bumpers hangen nu even te rusten na al dat geschuur..  ;D

http://imageshack.com/a/img853/4329/w4td.jpg

En waar hang jij na al dat geschuur...  ;D

:) Nu nog een paar uurtjes op de zaak achter de pc, maar vanaaf maar eens ouderwets voor de tv denk ik..  ;D
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

volvobug

Citaat van: Marty__Mouse op 07-03-2014 15:09:00
Citaat van: volvobug op 07-03-2014 11:53:25
Citaat van: Marty__Mouse op 07-03-2014 10:34:31
Bumpers hangen nu even te rusten na al dat geschuur..  ;D

http://imageshack.com/a/img853/4329/w4td.jpg

En waar hang jij na al dat geschuur...  ;D

:) Nu nog een paar uurtjes op de zaak achter de pc, maar vanaaf maar eens ouderwets voor de tv denk ik..  ;D
Ah, bankzaken doen  ;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Marty__Mouse

Hey... Hahahaha.. Helemaal niet gezien.. stom.. Zal het even aanpassen..  ;D ;D

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Ewout Schalkwijk

Weer even bijgelezen, bleek dat ik al een paar maanden achter liep. Ik las over je voorschokbrekers. Met een vakantie in NO is het zeker geen overbodige luxe voor nieuwe schokkers.
De wegen zijn na deze waardeloze winter slechter dan de laatste jaren. Enorme gaten kom je regelmatig tegen die soms met een emmertje asfalt worden dichtgegooid. De bobbel die er dan ontstaat is bijna net zo erg als de kuil daarvoor.

Succes met de bumpers. Ziet er goed uit.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Marty__Mouse

Bedankt voor de tip Ewout!
Ik zit alleen nog te twijfelen of ik de nieuwe schokdempers juist voor of ná de vakantie zal vervangen. Ik wil de auto namelijk ietsje lager hebben dan ie nu staat en ik denk dat ik met een verlaagde auto iets on-comfortabeler onderweg ben. Nu maakt mij dat persoonlijk niet zo heel veel uit, maar omdat mijn schoonouders dit jaar met ons mee rijden is het wellicht handiger om de auto zo comfortabel mogelijk te houden..  ;D
Wel haal ik voor de vakantie de 18" Pegs eraf en zet de auto tijdelijk op 16" zomer banden.
Dan is ie in elk geval wat minder hard geveerd  ;)

De bumpers heb ik inmiddels bij de spuiter liggen dus die kan ik aan het einde van de week weer ophalen..
Kan niet wachten!   :eusa_dance:

De slecht sluitende motorkap heb ik inmiddels iets anders afgesteld door het slot aan de linker zijde iets hoger te zetten. Hierdoor van de motorkap strakker in het slot en is ie niet meer zo open te klikken. Wel jammer is het dat de kap zelf links nu een fractie hoger ligt. Als je goed kijkt zie je dat ie boven het spatbord uitkomt. Zou het slot zelf niet meer lekker zijn? Anders moet ik tzt deze maar eens vervangen.

Nog even een vraagje over de achterremmen..
Als ik mijn rechter achterwiel ronddraai (op de krik) hoor ik een enorm schrapend geluid. Dit komt omdat de remblokken aanlopen.
Dit zat vast met een plaatje, maar dat plaatje is afgebroken.
(kruisplaatje op volgende foto:)

Kan iemand bevestigen dat het plaatje op bovenstaande foto inderdaad hetgeen is wat de remblokken op zijn plaats houdt? Anders vervang ik dit setje wellicht voor niets.
Wilde in eerste instantie de blokken en schijven ook vervangen, maar die zien er eigenlijk nog veel te goed uit!
De remslangen vervang ik denk ik wel meteen tegelijk met de slangen aan de voorzijde. Die zijn voor aan de droge kant, dan zal dat achter niet anders zijn gok ik zo..  ;)

volvobug

"Kruisveertje" drukt de blokken idd iets naar buiten in neutraalstand, dus ja, kan licht aanlopend geluid veroorzaken. Maar het is toch stuk, dus vervangen zou ik zeggen en kost je de kop niet. Heb denk ik nog wel een veertje liggen mocht je het eerst willen proberen.
Maar weet je zeker dat de klauw en blokken in het  bracket wel goed gangbaar zijn en niet blijven hangen?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Marty__Mouse

Of de klauw blijft hangen weet ik eerlijk gezegd niet Ruud. Hoewel het wiel ook na een lange rit verder niet warmer wordt dan standaard.
Maar je hebt helemaal gelijk, ik bestel gewoon zo'n veertje, kost me de kop niet en dan kan ik dat in elk geval vast uitsluiten  ;D

Ik bestel het via de zaak dus dan heb ik het e.e.a. ook met een dag of 2 binnen.. Bedankt voor je aanbod trouwens! Top! Maar zal in deze niet nodig zijn dan denk ik..   ;)

Marty__Mouse

Wie o wie kan me helpen aan een kapje voor het uitlaat gat van een xc achterbumper?

(even een plaatje gepikt uit het blog van Arnie)

Dit kapje zoek ik, of een artikelnummer is ook welkom overigens.. Maar een kapje zelf is natuurlijk helemaal fantastisch..

Alvast bedankt!

kulk

scania164

Dat staat inderdaad beter dan een kapje ;)

Marty__Mouse

Die dubbele uitlaat gaat er ook zeker nog komen..  ;D
Maar dat duurt nog wel een paar maandjes, dus tot die tijd wil ik het overbruggen met zo'n kapje.

Dus wie maakt me blij??  :)

martje

Citaat van: Marty__Mouse op 12-03-2014 15:19:34
Maar dat duurt nog wel een paar maandjes, dus tot die tijd wil ik het overbruggen met zo'n kapje.

De Volvo dealer...? Kapje heb ik bij de dealer gescoord, was iets van tussen 10 en 15 euro als ik me goed herinner.

hertogjan6

Citaat van: martje op 12-03-2014 23:07:20
Citaat van: Marty__Mouse op 12-03-2014 15:19:34

De Volvo dealer...? Kapje heb ik bij de dealer gescoord, was iets van tussen 10 en 15 euro als ik me goed herinner.
artikelNr: 9190105
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

Marty__Mouse

@Martje,
Volgens mijn dealer is het kapje niet meer te leveren, vandaar mijn smeekbede hier..  ;D

@Hertogjan6,
Kijk, bedankt voor het beantwoorden van mijn smeekbede!! En ook voor je PB-tje!

Helemaal top, ik ga het ding meteen bestellen..  :D :D