Marty's V70 2.4T->2.3T - VERKOCHT!!

Gestart door Marty__Mouse, 08-07-2012 02:07:01

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Zou daar ook niet zo bang voor zijn, liever niet natuurlijk, maar zou 'm gewoon laten liggen, gebeurt niets mee.

Marty__Mouse

Dank heren voor jullie geruststellende woorden..
Echter heb ik gisteravond al de auto naar de garage gesleept samen met m'n pa en gaan ze vandaag de carter er onderuit draaien, tenzij ze hem (zoals Koen al zei) voor het aftap-gaatje zien liggen.

Op zich een klein uurtje werk begreep ik..

Wellicht overbodig, maar zelf voel ik me er toch wel iets prettiger bij  ;D

@Arnie,
Mijn dag was gisteren inderdaad verpest, maar de kerstdagen zeker niet hoor.. En na het relativeren van wat de schade nu precies is valt het ook nog wel mee..
Maar het idee dat er een slang in je motorblok ligt was wel angstaanjagend..

Nu is het vooral erg stom van mezelf.. Geld besparen kost nu toch weer wat meer geld..  :)

PS:
Tering Dirk, wat ben jij vroeg wakker vandaag!!  :o
(of was het juist een latertje vannacht?  ;)
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

UserID6342

Marty__Mouse

Hahaha... Ik vond het al verschrikkelijk dat ik om half 8 op moest staan om te gaan werken..

Fijne Kerstdagen!  ;)

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

MVeldhuis

Als je nu in de toekomst weer eens de olie op max peil hebt staan, niet afzuigen of aftappen, wat er teveel in zit gooit ie er vanzelf wel uit. Een teveel aan olie kan wel een probleem zijn, maar niet als het om een half litertje gaat.

Verder zou ik ook gewoon rustig doortuffen met dat slangetje in het carter, dat ding gaat niet door de zeef en afblocken kan ie hem ook niet.

Ik zou trouwens nooit met een stukje electriciteitskabel in je peilstokgat pielen, gewoon een normaal slangetje of anders niet.
Beetje vragen om problemen wat je hebt gedaan.

Marty__Mouse

Citaat van: MVeldhuis op 24-12-2012 14:09:09
Als je nu in de toekomst weer eens de olie op max peil hebt staan, niet afzuigen of aftappen, wat er teveel in zit gooit ie er vanzelf wel uit. Een teveel aan olie kan wel een probleem zijn, maar niet als het om een half litertje gaat.

Verder zou ik ook gewoon rustig doortuffen met dat slangetje in het carter, dat ding gaat niet door de zeef en afblocken kan ie hem ook niet.

Ik zou trouwens nooit met een stukje electriciteitskabel in je peilstokgat pielen, gewoon een normaal slangetje of anders niet.
Beetje vragen om problemen wat je hebt gedaan.

Haha.. Het was inderdaad een beetje de goden verzoeken... En dat heb ik geweten!!  :-[ :P

Vanmorgen kreeg ik het verlossende telefoontje van de dealer dat ik de auto weer op kon halen..
Omdat ik zo snugger was om elektriciteitskabel te gebruiken als "slang" was het in de olie al helemaal aan het vergaan.. Bij het aftappen van de olie was het de dealer opgevallen dat er wittige smurrie/vlokken bij zat op het laatst.
Zij hebben dus de carterpan verwijderd, alles schoongemaakt, nieuwe pakkingen en keerringen+pakking voor de oliepomp gemonteerd en alles weer in elkaar gezet..
Alleen schijnt het nogal lastig te zijn om de carterpan te verwijderen (lees kost veel tijd, maar dat had ik hier al gezien..)
Kortom, ze zijn ruim 5 uur bezig geweest... Tegen Volvo uurloon.. excl wat materialen en de verse olie

Dus jullie begrijpen dat ik van binnen huil nu....  ;D ;D

Tja, dit is wel de klus-blunder van het jaar zo op de valreep.. Maarja, is niet anders, ik ben dom geweest, nu slikken en weer genieten van het rijden en de volgende keer 2x nadenken voordat ik dat soort stunts uit ga halen.....

Kan ik het geld beter gebruiken voor brandstof om naar de meeting te komen, want aan de foto's te zien heb ik toch wel het e.e.a. gemist... ;)

StefanCJ

Ach, het blijft zonde maar het is wel gefixt nu. Zie het als leergeld, je bent niet de enige met een klusblunder op zijn lijstje  ;)

peteRRR

Hier ook dat ik af en toe te veel olie er in heb gedaan,omdat ik dan gewoon te kort wacht om de olie te laten zakken en er de volgende dag te veel in zit,ik hou er niet van.
Heb dus met een spuit en een dun stevige plastic slangetje de olie via het vulgat van de kleppen deksel de olie er uit gezogen,daar zit een wat lager gedeelte waar olie heen blijf gaan
en daar kan je het goed aftappen.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Marty__Mouse

Citaat van: StefanCJ op 28-12-2012 14:03:20
Ach, het blijft zonde maar het is wel gefixt nu. Zie het als leergeld, je bent niet de enige met een klusblunder op zijn lijstje  ;)

Daar heb je 100% gelijk in.. En met monteurs als Dirk hier van het forum en een ander maatje van me die me altijd helpt bespaar ik ook wel weer veel onderhoudskosten..

Citaat van: peteRRR op 28-12-2012 14:13:40
Hier ook dat ik af en toe te veel olie er in heb gedaan,omdat ik dan gewoon te kort wacht om de olie te laten zakken en er de volgende dag te veel in zit,ik hou er niet van.
Heb dus met een spuit en een dun stevige plastic slangetje de olie via het vulgat van de kleppen deksel de olie er uit gezogen,daar zit een wat lager gedeelte waar olie heen blijf gaan

Groet.

Bij mij zit er onder de vuldop een soort van metalen filter waar ik met het slangetje niet door kan, heb jij dat niet dan?
Hoedan ook, ik kijk wel uit nu..!  :D

peteRRR

Citaat van: Marty__Mouse op 28-12-2012 14:31:27
Citaat van: StefanCJ op 28-12-2012 14:03:20

Daar heb je 100% gelijk in.. En met monteurs als Dirk hier van het forum en een ander maatje van me die me altijd helpt bespaar ik ook wel weer veel onderhoudskosten..

Citaat van: peteRRR op 28-12-2012 14:13:40

Groet.

Bij mij zit er onder de vuldop een soort van metalen filter waar ik met het slangetje niet door kan, heb jij dat niet dan?
Hoedan ook, ik kijk wel uit nu..!  :D

Zit er bij mij ( 850 ) niet in dat filter,....ja daar heb je wel van geleerd en het heeft een plek in de historie. ;)
Hier ook wel eens wat olie blunders gehad ( 2x achter elkaar de olie dop vergeten terug te doen  :eusa_shifty: ) waar ik nu om kan lachen maar toen heulemaal niet blij mee was.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Marty__Mouse

Zo, na het debacle met het rubberen slangetje hoop ik in dit jaar wat minder geconfronteerd te worden met onverwachte vervelende uitgaves..

Vandaag in elk geval een goed begin gemaakt met een verse APK, en hier hobbelde de Volvo zonder problemen doorheen, dit had ik al wel verwacht maar op 2 iets te lichte zij-knipperlichten na (de oranje lak van het T10 lampje liet iets los) was er werkelijk helemaal niets aan de hand.
Erg prettig dus en voor minder dan € 50,- stonden de Volvo en ik weer buiten..

Het volgende project is het verwijderen van de bovenkant van het dashboard om daar wat dingetjes (proberen) te fixen;
(is het openen van het bovendek hetzelfde als bij de 850? Daar heb ik nl een handige how-to van gevonden)

* het lampje van de km stand (kleine lcd display) werkt niet, dus in het donker is moeilijk te zien wat er op de dagteller staat. Zit nog even te dubben of ik ze zal vervangen door LED verlichting, maar las al hele verhalen van RazorX dat het ook de nodige problemen kan veroorzaken..

* de afstand bediening werkt erg beroerd, ik sta echt enorm te pielen om de auto op slot of weer los te krijgen, en omdat ik pas nog het batterijtje vervangen heb kan het volgens mij alleen maar aan de ontvanger liggen die achter het "klokkenspel" zou moeten liggen.. (waarvoor is dan het knipperende rode LEDje en dat witte plastic dingetje wat midden op het dashboard achter de voorruit zit??) (En hoe zit het met het groene blokje aan de onderkant van het dashboard, heeft een X70 dat ook of is dat alleen bij een 850? Kan ik dan ook nog even nakijken) Is er trouwens zelf iets te doen aan die ontvanger in het dash, schoonmaken o.i.d. of is het een kwestie van vervangen?

* de ontwaseming van de voorruit gaat nog steeds niet helemaal naar wens. Ik heb het idee dat de passagierskant sneller ontwasemt dan de bestuurderskant van de voorruit. Nou heb ik Stefan Huijser daar al een keer iets over zien schrijven (over een motortje boven de pedalen) maar kan daar verder niets over vinden, wie kan me daar meer over vertellen?

Vragen, vragen, vragen...  ;D

Verder rijdt de auto nog altijd heerlijk en weer een tikkeltje (klein tikkeltje) zuiniger sinds ik de nieuwe thermostaat heb gemonteerd..  ;D

EDIT: (nog) uitgebreidere vraagstelling  :D

Marty__Mouse

Bedankt H-rovers, erg duidelijke video-handleiding! Daarnaast had ik de beschrijving ook nog eens gevonden in dit topic: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,23772.0.html

Inmiddels heeft de auto sinds vorige week weer een verse APK, en gelukkig zo goed als niets mis mee.. Het enige puntje waren de knippers in het zijscherm, daarvan begon de oranje lak een beetje op te krullen en een vers setje oranje T10 lampjes à € 3,- heeft ook dat weer opgelost!

Dus na de perikelen van eind vorige maand was een APK zonder gezeur ook wel prettig!

Daarnaast heeft de auto sinds afgelopen maandag een compleet nieuwe voorruit gekregen. Hier zat een mooie barst in en was op zich geen APK-afkeur maar natuurlijk geen gezicht. Dus heeft de dealer deze vervangen voor een nieuw exemplaar. Daar kwam men er ook achter dat de voorruit voor het grootste gedeelte los lag en dus niet vast gekit zat.. Wat dus het geruis op de snelweg veroorzaakte.... Over de hele lengte zat de ruit alleen ter hoogte van de bestuurder onderin nog vast....  :o

Kon verder niet zoveel kwaad, maar zoals gezegd zorgde het voor behoorlijk veel windgeruis (welke nu weg is; wat is ie stil die volvo!!) en daarnaast merk ik dat de auto ook veel beter de voorruit ontwasemt.. En daar ergerde ik me behoorlijk aan dus ben er erg blij mee dat dat nu beter werkt! Tja, er kwam natuurlijk toch wel het nodige vocht naar binnen zo..
Dus ik ben weer een tevreden mens..

Waar ik echter nog steeds van baal is de afstandsbediening. Deze begint echt steeds slechter te werken.. Vooral het op slot doen van de auto is erg lastig.. Soms moet ik wel een seconde of 10 rondom de auto lopen en het knopje indrukken voordat ie een keer op slot gaat..

Nu weet ik inmiddels van hier dat het betreffende kastje van de ontvanger achter de tellerunit zit onder het bovendek. (tenminste, dit is bij de V70 ook het geval?)
Maar ik weet niet wat ik er nu aan kan doen? Is de ontvanger zelf te repareren of valt er niets aan te repareren/schoonmaken? Heeft iemand hier ervaring mee, wordt dan de ontvanger vervangen? Maar moeten dan de afstandsbedieningen ook opnieuw worden ingeleerd? Duur grapje of is het te doen?
Ik was het sowieso al van plan, maar erger me nu toch wel heel erg aan de slechte werking van de AB

Vragen, vragen....  ;D

UserID6342

Volgens mij heeft Arjen(850) nog zo'n AB-unit die op de tellerklok zit uit een x70 losliggen.  Heb 'm van de week in ieder geval nog in de handen gehad.  ben er niet helemaal zeker van, maar volgens mij zijn andere dat wel hier op het forum, dat je deze zo kunt vervangen en de AB's opnieuw in moet leren ???