Marty's V70 2.4T->2.3T - VERKOCHT!!

Gestart door Marty__Mouse, 08-07-2012 02:07:01

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Operatie is gelukt Jules, nu de goede afwerking nog.

En Maarten, wat een kan heb je gekregen  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Marty__Mouse

Jaaaaa..... Gisteren was het dan toch zover, ik kreeg een telefoontje van Fasttech dat de tovenaars klaar waren met mijn auto..

Het heeft ze uiteindelijk nog aardig wat uurtjes gekost, want 1-2-3 software overzetten behoorde niet tot de mogelijkheid.
Uiteindelijk heeft Marco van Fasttech cel voor cel alles van de originele T5 software overgezet in mijn computer. En dit weer verder aangepast zodat alles goed functioneerde. Nadat alles was aangepast en de computer dus de originele software van een T5 had zijn ze de boel gaan aanpassen om de auto daadwerkelijk te tunen.

Icm de 3" downpipe en 100cpi racekat konden ze een mooie koppelkromme realiseren..

Toen ik de auto gisteren ging ophalen reeds Marco eerst een rondje met me mee.. Ik werd serieus bang in de auto.. WAT EEN VERMOGEN! Nu was het al geen slak, maar het is naar mijn maatstaven echt een monster geworden!

Voor zover ik hier verstand van hem kun je mooi zien dat de AFR erg mooi op 1 lijn blijft en dat het koppel tot een 4600-4700 mooi opblijft lopen en weer langzaam afneemt..

Het rijden is echt wennen.. Auto hangt VEEL meer aan het gas dan ik gewend was, als ik alleen al naar het gaspedaal kijk dan merk je al dat ie wil gaan.. Daardoor lijkt de auto af en toe wat zenuwachtig, maar dat is dus helemaal door mijn toedoen.. Even wennen nog dus..

286pk en 431NM, voor een aantal hier wellicht helemaal niet zo verschrikkelijk bijzonder.. Maar ik ben echt overrompeld hoe snel de auto is geworden..  Vooral als ik in de 5 bij een 120-130 gas geef zit je in no time op 200..   ;D ;D ;D

Nu moet ik alleen nog een afspraak maken met Mesman om de gasinstallatie aan te laten passen en dan is het project voorlopig even klaar!!

Een volgende uitgave komt in elk geval ten goede van andere remmen, want die laten nu echt te wensen over!
De auto staat nog op de standaard 280 schijven, maar er zitten enorm slechte blokken onder waardoor de auto gewoon niet lekker remt..
Omdat ik een BBK set echt achterlijk duur vind ga ik in eerst instantie voor een upgrade naar 320, met uiteraard de brackets, nieuwe klauwen, RVS remslangen en goede blokken en schijven. Hiermee hoop ik al een flinke sprong te maken.\
Ik gebruik de auto absoluut niet voor het circuit o.i.d. en ben ook geen drempel-tot-drempel racer, maar ik wil wel graag dat àls ik een keertje met 250-260 aan kom gassen en ik moet flink remmen dat de auto dat ook kan.. En nu trillen de remmen al wanneer ik flink in de remmen ga, dus een beetje beter mag wel..

Maargoed, eerst even sparen weer want alles bij elkaar zijn we de 6000 euro al overschreden voor deze ombouw..  :o
Maar nu heb ik wel een auto voor de deur staan waarvan ik precies weet wat ermee gebeurd is en in goede staat.. En dat is ook wel wat waard.

Wel laat ik de auto taxeren en ga ik de verzekering aanpassen zodat ik in elk geval bij een flinke klapper meer overhoud dan alleen de dagwaarde want die is natuurlijk lang niet zo hoog als de investeringen die ik heb gedaan.. Dat ik niet al het geïnvesteerde bedrag terug ga zien bij een taxatie is logisch, maar ietsje meer dan dagwaarde zou ik erg prettig vinden.  ;)

Maargoed, genoeg geluld.. Ik stap weer in de auto en ga rijden!!!  ;D ;D ;D

Hiep hiep hoera voor Dirk & Arjan voor de ombouw (en Dirk in het bijzonder voor alle andere hulp), Thuur voor de ABS-hulp, MWG-Mart voor het matswerk met onderdelen en natuurlijk de tovenaars van Fasttech!

:D

Zou ik bijna vergeten dat ik vanochtend alvast de winterbandjes op de zelfgespoten stalen wielen heb laten leggen, dus we zijn klaar voor de eerst sneeuwbuien..

When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

StefanCJ

elianmars

UserID6342

286 wielpk's is dik +300 krukaspk's, dus het is echt een serieus snel ding geworden !  Mooi dat dit zo allemaal heeft kunnen gebeuren Maarten, nu rest alleen het genieten nog van de toch wel bijzondere V70 geworden ;D

Arnie82

Goed nieuws man!

Goed te lezen dan na alle inspanning je nu een goed lopende en lekker vlotte V hebt... Ik neem trouwens aan dat je qua remmen 302 bedoelt? 302 is meen ik standaard op de R en T5... 320 zal dan een BBK zijn.

Lekker rijden nu!
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

elianmars

Citaat van: Dirk342 op 05-10-2013 16:35:26
286 wielpk's is dik +300 krukaspk's, dus het is echt een serieus snel ding geworden ! 

Ik weet eigenlijk niet of de pk's, die vermeld zijn op de uitdraai van Fasttech, wiel pk's of krukas pk's zijn.

Wat staat er meestal op de uitdraai van een rollenbank?

Marty__Mouse

Volgens mij zijn het idd krukas pk's.. Maar dan zijn het er nog steeds genoeg..  ;D

Maar ik bedoel inderdaad 302 Arnold, je hebt hartstikke gelijk..  :eusa_wall: ;)

Schuine flens 16T idd Koen.. en de motor had al blauwe injectoren..

Zojuist ook online taxatie aangevraagd.. Ben erg benieuwd wat daar uitkomt.. :eusa_pray:  ;D

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

MrCain

Mooie waardes! Vooral het koppel op 3500RPM => op die toeren rijd je het meest ;)
Nu nog "ff" de LPG en je bent helemaal het mannetje ;D

En nu lekker genieten van die Volvo!! Is (na al die ellende....) wel gegund!

Misschien wel een idee om je AFR te meten na het afstellen van je LPG. Gewoon voor de zekerheid/gemoeds toestand ;)

BTW: hebben de zelfde (winter) velgen en (winter) banden ;D
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

marrrcel

Mooi dat het eind van de grote motorwisseltruc in zicht is. Dat zijn hele mooie getallen. Ik ben heel benieuwd hoe dat rijdt. Als je weer eens in de buurt bent rij ik graag een stukje mee, als het kan. Eerst zelf lekker genieten!

scania164

volvobug

Mooi Maarten! Kun je als een speer naar de glasbak rijden  :eusa_whistle:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Martijn_B

Goed om te horen dat je er blij mee bent! Zal vast erg fijn rijden.

De waardes van FT zijn krukas PK's. Weet je hoeveel turbodruk je draait?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

martje

Citaat van: Martijn_B op 07-10-2013 00:29:11

Via OBD2 kwam bij die van mij  (in exacte dezelfde setup  ;D ) een waarde van 1.2 a 1.3 terug.

Doe trouwens voor de grap nog even je MAF sensor schoonmaken, 10 minuten werk en maakte 'm bij mij iig best wel heel veel subtieler/relaxter in de lage toeren.

Anyway, gefeliciteerd het grote genieten mag gaan beginnen ;D  ;D

Marty__Mouse

Dank heren!  ;D

Citaat van: Martijn_B op 07-10-2013 00:29:11
Goed om te horen dat je er blij mee bent! Zal vast erg fijn rijden.

Zoals Martje/Martin inderdaad aangeeft zou de turbo maximaal een 1.2 Bar moeten draaien begreep ik van Marco van Fasttech.

Citaat van: martje op 07-10-2013 21:37:54
...
Doe trouwens voor de grap nog even je MAF sensor schoonmaken, 10 minuten werk en maakte 'm bij mij iig best wel heel veel subtieler/relaxter in de lage toeren.

Anyway, gefeliciteerd het grote genieten mag gaan beginnen ;D  ;D

Dank je Martin, dat genieten lukt zeker wel!  ;)
Je bedoelt waarschijnlijk de LMM (luchtmassameter)? Maar die is gloedje-hagel-nieuw, dus daar valt nog niet veel aan schoon te maken.. Maar ik las in jouw weblog al dat het een hoop kan schelen wanneer deze vies is..

Overigens ben ik vandaag eindelijk pas weer een beetje terug op aarde na een paar dagen strontziek te zijn geweest.. Denk dat het infuus van vorige week er iets harder inklapte dan ik had gedacht/gehoopt.. Maar vandaag weer redelijk aan de beterende hand en morgen dus maar weer lekker aan het werk.

Ik heb zaterdag nog wat kilometers met de auto (in Duitsland) gemaakt en het rijdt voortreffelijk..
Er slechts 1 maar; het valt me op dat de fut er boven de 210-220 wel uit is en dat de auto dan relatief langzaam richting de 230 kruipt (allemaal Navigatie km's) en dat de auto dan bij volgas af en toe ietwat schokt. Ik heb Vpower racing getankt bij de Shell in Duitsland dus octaan gehalte 100, daar zou het niet aan moeten liggen toch.. Overigens tank ik altijd Vpower, maar dan vaak de Nederlandse 98.

Maar het viel me wel op dat de auto bij 180kmu nog echt een flinke duw in je rug geeft en boven de 220 wil het allemaal niet meer zo hard.. De top zelf kon ik niet aantikken omdat het mij iets druk was, dus dat durfde ik niet aan.
Maar voor m'n gevoel houd het bij 240 echte kilometers wel op..
Nu is dit natuurlijk meer dan hard genoeg, maar toch viel het me qua vermogen en koppel wat tegen. Had wel gedacht dat ie de teller uit zou gaan, zeker als ik afga op de verhalen hier.

Nu heb ik dus niet de top daadwerkelijk kunnen bereiken, dus dat doen we nog wel een keertje, misschien kruipt ie heel langzaam wel richting de 250-260.. Maar vooral het schokken boven de 220kmu viel me op, terwijl ie dat tot 200 kmu helemaal niet doet..