Marty's V70 2.4T->2.3T - VERKOCHT!!

Gestart door Marty__Mouse, 08-07-2012 02:07:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marty__Mouse

Citaat van: koen.s op 18-10-2013 21:32:44
Citaat van: blastaway op 18-10-2013 20:18:01
Citaat van: koen.s op 18-10-2013 20:15:41
Waar koop jij de lampjes, de mijne moet ik ook maar eens een keer doen.
Ik op ebay




Citaat van: Marty__Mouse op 18-10-2013 21:29:54
Inderdaad!  :D

In dit geval alle LEDs bij 1 ebay winkel in Duitsland.. Dus in neem aan dat ik ze volgende week wel krijg.. De lampjes in de klokkenwinkel zijn allemaal met elektronica wat ze theoretisch zou moeten beschermen tegen piekspanningen..

Bedankt, dan ga ik eens zoeken.
Is nog niet nodig, maar je kan ze maar alvast op voorraad hebben.

Ik heb wel heel bewust voor smd LED gekozen, deze geven een wat meer diffuus licht wat meer op een gewone gloeilamp lijkt. Zo krijg je een mooier verspreid licht achter de meters.
De LEDjes zijn wel iets duurder maar dat is het hopelijk wel waard...  ;D
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

dbs1

Citaat van: Marty__Mouse op 15-10-2013 16:28:55
Nu heb ik ook begrepen dat bij vollast, wanneer de LPG het niet meer bijbeent het systeem automatisch over zou schakelen op benzine, maar hier kan ik op de Vialle site niets van vinden. Wie weet daar meer over te vertellen?
Ik heb namelijk nu de bruine injectoren en de allernieuwste software met het nieuwe knopje (met de blauwe ledjes).

Nog even een reactie op het Vialle LPI verhaal (LPE7? of er sinds 2011 alweer een nieuwere?):
Via onderstaande link kun je lezen wat LPI inbouwer Wallinga heeft gedaan om rekening te houden met de Rica chip in mijn V70R. AFR op LPI is in orde en overschakelen naar benzine is niet nodig.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25665.msg1346924.html#msg1346924

Wel heel mooi zo goed als je je auto na al die narigheid aan het lopen hebt gekregen  :eusa_clap:
V70 2.5 FT LPG MY10 452 18" BOR
V70R  AT4 LPi - Black Stone 019 - 17"Comet - Km stand 10-2010: 178800 -- 346689 verkocht
Peugeot 206 Plus 1.4  - Noir Obsidien

Marty__Mouse

Citaat van: dbs1 op 19-10-2013 20:15:59
Citaat van: Marty__Mouse op 15-10-2013 16:28:55
Nu heb ik ook begrepen dat bij vollast, wanneer de LPG het niet meer bijbeent het systeem automatisch over zou schakelen op benzine, maar hier kan ik op de Vialle site niets van vinden. Wie weet daar meer over te vertellen?
Ik heb namelijk nu de bruine injectoren en de allernieuwste software met het nieuwe knopje (met de blauwe ledjes).

Nog even een reactie op het Vialle LPI verhaal (LPE7? of er sinds 2011 alweer een nieuwere?):
Via onderstaande link kun je lezen wat LPI inbouwer Wallinga heeft gedaan om rekening te houden met de Rica chip in mijn V70R. AFR op LPI is in orde en overschakelen naar benzine is niet nodig.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25665.msg1346924.html#msg1346924

Wel heel mooi zo goed als je je auto na al die narigheid aan het lopen hebt gekregen  :eusa_clap:

Dank je voor de extra uitleg! Dat wat je omschrijft is inderdaad wat Mesman bij mijn auto als het goed is gedaan heeft.  Volgende week gaat ie nog een middagje naar Fasttech en mag ie nog een rondje op de rollerbank. Dan weet ik of de afr op gas ook helemaal ok is..

En hij rijdt inderdaad heerlijk! Maar zonder de hulp van o.a. Dirk & Arjen (en wat fijnslijpwerk van Fasttech) was dat nooit gelukt.

En een pak geld natuurlijk, dat wel want economisch is het totaal onverantwoord om zoveel geld in een oude auto te pompen, maar het is het voor mij zeker waard! ;)
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

MICHEL306

Citaat van: Marty__Mouse op 15-10-2013 17:52:53
Citaat van: scania164 op 15-10-2013 17:17:47
Volgens mij is dat terug schakelen naar benzine alleen mogelijk bij lpe7 installatie. ..
Die heb jij dacht ik niet....
Te herkennen aan blauwe schakelaar ronde.
Maar dit is normaal niet van toepassing

Jawel die heb ik nu dus wel.. Nieuwe injectoren, computer en software.. inclusief ronde schakelaar met blauwe ledjes.. wat jij ook hebt.. ;)

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 15-10-2013 17:26:33
Citaat van: Marty__Mouse op 15-10-2013 16:28:55
Voor zover ik heb begrepen pakt de gascomputer het inspuitsignaal van benzine en wordt dit omgerekend naar de hoeveelheid gas die moet worden ingespoten. Maar dit is dus vrij primair en zou dus eigenlijk n.a.v. veel meer factoren berekend moeten worden.

Dat is inderdaad het verhaal in het kort, maar ik ben er inmiddels wel achter dat het eigenlijk een beetje te kort is. Er gebeurt aanzienlijk meer in die lpe-computer, dan het omrekenen van het signaal. Maar wat en hoe precies dat blijft nog steeds een beetje mistig.

Wat die AFR betreft: volgens mij denken ze bij Mesman aan het reguliere lambdasignaal genoeg te hebben. Ze kunnen aan hun diagnosesoftware dan zien of de motor te arm loopt bij vollast, maar niet hoeveel.

Hoe ze het precies meten weet ik niet. Maar zou goed kunnen inderdaad. Wel begreep ik dat ze wel 'iets' meten, ik heb ze straks nog even gebeld.voor wat meer informatie. Ik begreep dat de gasinjectoren zo'n 20% meer injecteren t.o.v. de benzineinjectoren. Dit controleren ze dmv een meting. Zolang bij tuning dus de benzine injectoren niet op 100% draaien kan het systeem op gas bijbenen. Wanneer de benzine injectoren wel boven de 85% inspuiting komt en dus de gasinjectorem theoretisch meer dan 100% zouden moeten inspuiten, wat dus niet kan, dan schakelt het systeem over op benzine.
Maar voor mijn auto was dit, zoals ik van Mesman heb begrepen, niet nodig omdat de auto zo getuned schijnt te zijn dat de benzineinjectoren niet voor 100% inspuiten en het lpisysteem dit dus gewoon kan bijbenen.. En precies dat hebben ze dus kennelijk gemeten, maar hoe precies geen idee.. Wellicht inderdaad op de manier zoals Ries vd Zilverschuit aangeeft.

Bovenstaande is me dus verteld en ik gok erop dat het ook klopt, maar dat zal waarschijnlijk volgende week wel blijken bij Fasttech..

Citaat van: Marty__Mouse op 15-10-2013 17:52:53
Citaat van: scania164 op 15-10-2013 17:17:47
Volgens mij is dat terug schakelen naar benzine alleen mogelijk bij lpe7 installatie. ..
Die heb jij dacht ik niet....
Te herkennen aan blauwe schakelaar ronde.
Maar dit is normaal niet van toepassing

Jawel die heb ik nu dus wel.. Nieuwe injectoren, computer en software.. inclusief ronde schakelaar met blauwe ledjes.. wat jij ook hebt.. ;)

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 15-10-2013 17:26:33
Citaat van: Marty__Mouse op 15-10-2013 16:28:55
Voor zover ik heb begrepen pakt de gascomputer het inspuitsignaal van benzine en wordt dit omgerekend naar de hoeveelheid gas die moet worden ingespoten. Maar dit is dus vrij primair en zou dus eigenlijk n.a.v. veel meer factoren berekend moeten worden.

Dat is inderdaad het verhaal in het kort, maar ik ben er inmiddels wel achter dat het eigenlijk een beetje te kort is. Er gebeurt aanzienlijk meer in die lpe-computer, dan het omrekenen van het signaal. Maar wat en hoe precies dat blijft nog steeds een beetje mistig.

Wat die AFR betreft: volgens mij denken ze bij Mesman aan het reguliere lambdasignaal genoeg te hebben. Ze kunnen aan hun diagnosesoftware dan zien of de motor te arm loopt bij vollast, maar niet hoeveel.

Hoe ze het precies meten weet ik niet. Maar zou goed kunnen inderdaad. Wel begreep ik dat ze wel 'iets' meten, ik heb ze straks nog even gebeld.voor wat meer informatie. Ik begreep dat de gasinjectoren zo'n 20% meer injecteren t.o.v. de benzineinjectoren. Dit controleren ze dmv een meting. Zolang bij tuning dus de benzine injectoren niet op 100% draaien kan het systeem op gas bijbenen. Wanneer de benzine injectoren wel boven de 85% inspuiting komt en dus de gasinjectorem theoretisch meer dan 100% zouden moeten inspuiten, wat dus niet kan, dan schakelt het systeem over op benzine.
Maar voor mijn auto was dit, zoals ik van Mesman heb begrepen, niet nodig omdat de auto zo getuned schijnt te zijn dat de benzineinjectoren niet voor 100% inspuiten en het lpisysteem dit dus gewoon kan bijbenen.. En precies dat hebben ze dus kennelijk gemeten, maar hoe precies geen idee.. Wellicht inderdaad op de manier zoals Ries vd Zilverschuit aangeeft.

Bovenstaande is me dus verteld en ik gok erop dat het ook klopt, maar dat zal waarschijnlijk volgende week wel blijken bij Fasttech..

Heeft die 20% te maken met de verbrandings waarde ten opzichte van benzine? zo ja kun je dan geen grotere gasinjectoren nemen om t op te lossen? of zeg ik nu iets doms?

MrCain

Citaat van: MICHEL306 op 21-10-2013 12:01:01
Heeft die 20% te maken met de verbrandings waarde ten opzichte van benzine? zo ja kun je dan geen grotere gasinjectoren nemen om t op te lossen? of zeg ik nu iets doms?

Ja ;D
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Marty__Mouse

Haha... Ik heb blauwe benzine injectoren en reeds de donkerbruine gasinjectoren, dus verder gaat het qua gas niet.. (voor benzine zou ik volgens mij nog naar groene injectoren kunnen? Maar dat heeft in deze geen nut) Maar het is puur de vraag wanneer er hoeveel benzine wordt ingespoten, dit neemt de gas installatie over, en spuit overeenkomstig 20% meer in.. Daarom loop je dus tegen een probleem wanneer je benzine injectoren meer dan 85% moeten inspuiten, immers 85% +20% is meer dan 100% en dat kan natuurlijk niet.. In die omstandigheid behoort het gassysteem automatisch over te schakelen op benzine..
Maar dat was volgens de heren gasinbouwers bij mijn auto niet nodig.. Maar omdat ik dat heel zeker wil weten en ze bij Mesman geen AFR meting (kunnen)doen ga ik morgen terug naar Fasttech om daar een rondje op lpg op de bank te doen om te zien wat de AFR op lpg doet.. Pas dan weet ik of ik veilig kan gassen op lpg..

Tenminste, bovenstaande is wat ik heb begrepen van veel lezen en horen zeggen, of het 100% waar is, weet ik dan weer niet..  ;D
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

glenfiddich1983

Citaat van: Marty__Mouse op 21-10-2013 14:46:02
Haha... Ik heb blauwe benzine injectoren en reeds de donkerbruine gasinjectoren, dus verder gaat het qua gas niet.. (voor benzine zou ik volgens mij nog naar groene injectoren kunnen? Maar dat heeft in deze geen nut) Maar het is puur de vraag wanneer er hoeveel benzine wordt ingespoten, dit neemt de gas installatie over, en spuit overeenkomstig 20% meer in.. Daarom loop je dus tegen een probleem wanneer je benzine injectoren meer dan 85% moeten inspuiten, immers 85% +20% is meer dan 100% en dat kan natuurlijk niet.. In die omstandigheid behoort het gassysteem automatisch over te schakelen op benzine..
Maar dat was volgens de heren gasinbouwers bij mijn auto niet nodig.. Maar omdat ik dat heel zeker wil weten en ze bij Mesman geen AFR meting (kunnen)doen ga ik morgen terug naar Fasttech om daar een rondje op lpg op de bank te doen om te zien wat de AFR op lpg doet.. Pas dan weet ik of ik veilig kan gassen op lpg..

Tenminste, bovenstaande is wat ik heb begrepen van veel lezen en horen zeggen, of het 100% waar is, weet ik dan weer niet..  ;D

Als de benzine-injectoren 85% inspuiten dan spuiten de gasinjectoren 105% van de hoeveelheid benzine in aan gas, toch?
Zolang 105% van de hoeveelheid benzine nog altijd minder is dan de maximale capaciteit van de gasinjectoren is er niets aan de hand lijkt mij.

Oftewel: zolang de gasinjectoren een maximumcapaciteit hebben die 20% hoger ligt dan het maximum van de benzineinjectoren gaat er wat dat betreft niks mis lijkt mij.
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

Marty__Mouse

Citaat van: glenfiddich1983 op 21-10-2013 14:58:19
Citaat van: Marty__Mouse op 21-10-2013 14:46:02
Haha... Ik heb blauwe benzine injectoren en reeds de donkerbruine gasinjectoren, dus verder gaat het qua gas niet.. (voor benzine zou ik volgens mij nog naar groene injectoren kunnen? Maar dat heeft in deze geen nut) Maar het is puur de vraag wanneer er hoeveel benzine wordt ingespoten, dit neemt de gas installatie over, en spuit overeenkomstig 20% meer in.. Daarom loop je dus tegen een probleem wanneer je benzine injectoren meer dan 85% moeten inspuiten, immers 85% +20% is meer dan 100% en dat kan natuurlijk niet.. In die omstandigheid behoort het gassysteem automatisch over te schakelen op benzine..
Maar dat was volgens de heren gasinbouwers bij mijn auto niet nodig.. Maar omdat ik dat heel zeker wil weten en ze bij Mesman geen AFR meting (kunnen)doen ga ik morgen terug naar Fasttech om daar een rondje op lpg op de bank te doen om te zien wat de AFR op lpg doet.. Pas dan weet ik of ik veilig kan gassen op lpg..

Tenminste, bovenstaande is wat ik heb begrepen van veel lezen en horen zeggen, of het 100% waar is, weet ik dan weer niet..  ;D

Als de benzine-injectoren 85% inspuiten dan spuiten de gasinjectoren 105% van de hoeveelheid benzine in aan gas, toch?
Zolang 105% van de hoeveelheid benzine nog altijd minder is dan de maximale capaciteit van de gasinjectoren is er niets aan de hand lijkt mij.

Oftewel: zolang de gasinjectoren een maximumcapaciteit hebben die 20% hoger ligt dan het maximum van de benzineinjectoren gaat er wat dat betreft niks mis lijkt mij.

Hmm.. Ondanks dat het niet is wat ik begreep van Mesman, (die hadden het echt over gasinjector is benzineinjector+20%) klinkt ook dit plausibel...  ;D

Ik ben benieuwd wat morgen gaat brengen..
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

MrCain

Mooie discussie weer! ;D

Is niet zo moeilijk hoor: van het benzine systeem word alleen je benzine injectoren niet gebruikt.
Dus de regelingen die de benzine hoeveelheid bepalen worden gewoon gebruikt.
Bij LPi worden de benzine injectoren afgesloten en het benzine injectorsignaal (dus de hoeveelheid benzine die ingespoten moet worden wat bepaald is door de benzine computer) word door de LPi computer omgerekend naar de dan ingespoten hoeveelheid LPG. Dit is eigenlijk over het algemeen genomen : hoeveelheid ingespoten benzine + 20%. Dus maakt niet uit hoe groot je LPG injectoren zijn : deze spuiten niet meer in dan de capaciteit van je benzine injectoren

Omdat de LPi computer niet meer dan 100% kan inspuiten is dat (door het +20% verhaal) al bij 80% benzine inspuiting gehaald! Dus bij 80% benzine inspuit signaal word er al 100% LPG ingespoten.

Als je dus grotere benzine injectoren worden gemonteerd => zit je bij een bepaald vermogen met je kleinere benzine injectoren al op 90% inspuiting zal je met deze grotere misschien net op 50% zitten (de grotere hebben meer opbrengst dus hoeven niet zo lang open te staan om de zelfde hoeveelheid benzine in te spuiten). Dus laat je je bruine LPi injectoren op deze grotere benzine injectoren afstellen zullen deze LPi injectoren dus ook meer inspuiten omdat deze dan 70% open gaan tov van de 50% van de grotere benzine injectoren.

Snap je m nog ;)

Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Ludo

Citaat van: MrCain op 21-10-2013 16:36:54
Dus laat je je bruine LPi injectoren op deze grotere benzine injectoren afstellen zullen deze LPi injectoren dus ook meer inspuiten omdat deze dan 70% open gaan tov van de 50% van de grotere benzine injectoren.

Snap je m nog ;)

Mesman blijft er aan vasthouden, maar door grotere benzine injectoren is die 20% factor overbodig.
Zó rijk hoef je niet te gaan.
Door de herprogrammatie voor de groene benzine injectoren gaan mijn LPi injectoren bij aanhoudend vollast 79% open.

Marty__Mouse

Citaat van: Ludo op 21-10-2013 18:19:59
Citaat van: MrCain op 21-10-2013 16:36:54
Dus laat je je bruine LPi injectoren op deze grotere benzine injectoren afstellen zullen deze LPi injectoren dus ook meer inspuiten omdat deze dan 70% open gaan tov van de 50% van de grotere benzine injectoren.

Snap je m nog ;)

Mesman blijft er aan vasthouden, maar door grotere benzine injectoren is die 20% factor overbodig.
Zó rijk hoef je niet te gaan.
Door de herprogrammatie voor de groene benzine injectoren gaan mijn LPi injectoren bij aanhoudend vollast 79% open.

Snappen is een groot woord MrCain  ;D

Maar hoe zou dit dan zijn voor mijn blauwe injectoren Ludo? Even informeren bij Fasttech hoe zij ze geprogrammeerd hebben? Maar de lpi installatie kan ik zelf niets aan bijregelen. Maargoed morgen zal op de rollerbank blijken of ze goed afgesteld staan.
Zuinig is de auto op LPI niet bijzonder, normaal rijgedrag is ongeveer 1:8.. Ongeveer hetzelfde als met het oude blok..
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Ludo

Blauwe injectoren zijn gelijk aan de witte heb ik altijd begrepen.
Ik verwacht dus geen enkel probleem.  :D



scania164

#837
Inderdaad de blauwe doen ook hetzelfde dan de witte...dacht ongeveer 340 pk.
Het verhaal van mesman klopt inderdaad niet helemaal. .
Hij denkt nog steeds dat 285 de max is...
Uiteindelijk is de lpi pomp de factor die het vermogen niet meer aan kan.....

Marty__Mouse

Dan zal het inderdaad allemaal wel goedkomen straks in Haaksbergen..  ;)

Nog even een vraagje over de CV met afstandsbediening.
Ik heb nog maar 1 afstandsbediening die werkt en ook nog eens heel beroerd.. Ik moet hem zo'n beetje tegen het raam aanhouden wil ie werken..
Dus ik heb een mooie deal kunnen sluiten met mijn dealer voor een nieuwe ontvanger en 2 zenders.
Nu moet de hele handel alleen worden ingeleerd straks zodra ik het e.e.a. heb gemonteerd.

Dit doe ik gelijk als ik de LEDjes van EBAY binnen heb dus zal nog wel een weekje op zich laten wachten.. Maar, kan je dit inleren ook zelf? Ik zal al wel dat dit voor de V70 normaliter niet kan, maar ik heb wel beschikking tot een DICE en VIDA, dus ik vroeg me af of het gewoon een kwestie is van iets omzetten/aanzetten in het systeem of moet er daadwerkelijk software worden ingelezen van Volvo?
(Waarbij de dealer dus daadwerkelijk via Volvo nieuwe software moet inlezen)

Anders kan ik het natuurlijk ook prima zelf proberen.. Overigens moet ik natuurlijk ook niet hebben dat ze aan de autosoftware gaan lopen klooien van de dealer, want die is door Fasttech net aangepast.. Maar ik neem toch aan dat ze daar helemaal niet bij hoeven te zijn...
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

mehn

Citaat van: scania164 op 21-10-2013 19:28:42
Het verhaal van mesman klopt inderdaad niet helemaal. .

Maar ik snap wel waarom Mesman daar aan vasthoudt.
Wat Ludo heeft is aan de "gewone" LPG rijder niet besteed. Je moet het echt willen, je moet veel geduld en tijd hebben om het goed te krijgen en het kost bakken met geld voordat je alles zo hebt dat het heel blijft.

Als je dan met elk probleempje weer bij de inbouwer aanklopt om het hem te laten oplossen...daar hebben ze, begrijpelijkerwijs, geen trek in.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: