Kachel ventilator spontaan gestopt.

Gestart door Henk855, 13-07-2012 11:23:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Henk855

Vanmorgen wat weekend inkopen gedaan en geen enkel probleem met de aanjager, kom de winkel uit start de auto en de ECC lampjes knipperen en de ventilator doet niets meer. Nooit rare geluiden gehoord van de ventilator zoals piepen of andere geluiden. Zekering 5 en 31 gecontroleerd en die zijn goed.
Zou het kunnen dat in een klap de kachel weerstand het heeft begeven. Iemand enige suggestie wat het anders kan zijn?
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Boeijke

Kachelweerstand kan in 1x kapot hoor.

snix

Zou die op de maximale stand dan nog wel werken ?? Die gaat om het weerstand heen.

Verder:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,46058.0.html

Henk855

Citaat van: snix op 13-07-2012 11:27:03
Zou die op de maximale stand dan nog wel werken ?? Die gaat om het weerstand heen.

Verder:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,46058.0.html

Ga dit eens door lezen, ook stand 4 doet niets, hij is compleet dood. Van het ene op het andere moment.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Henk855

Ventilator draait weer, heb hem even vriendelijk toegesproken en daarna een pestklap tegen de schopplaat gegeven en dat wekte hem weer spontaan tot leven. Als het straks hopelijk droog wordt eens verder kijken want dit lijkt mij ergens een ral contact. Ik hoor aan de loop van de motor geen vreemde geluiden en heb ook niet het gevoel dat hij zwaar loopt.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

snix

even uitlezen, kijken wat hij zegt, resetten en na de volgende keer weer uitlezen.

Henk855

Citaat van: snix op 13-07-2012 12:23:50
even uitlezen, kijken wat hij zegt, resetten en na de volgende keer weer uitlezen.

Voor uitlezen ben ik op de dealer aangewezen, of er moet in de buurt iemand zijn die hem kan uitlezen.
Ik vind 20 euro voor 2 tellen aan het OBD kastje best veel geld.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

KIM

Kachelmotor valt weinig aan uit te lezen volgens mij...

grijzev70tdi

Idd, bij de hele nieuwe volvo´s misschien
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Henk855

Net de boel los gehad en nergens een los contact / verbinding kunnen vinden, ventilator draait ook weer gewoon. Het enige wat ik me nog kan bedenken is dat het relais is blijven ,,plakken,, en dat het door de klap tegen de schopplaat weer is losgekomen.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

henry classic v70

Koolborstels misschien op.. veertjes drukken dan niet goed meer aan en maken slecht contact
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Henk855

Dat zou ook nog mogelijk kunnen zijn Henry.
Zijn deze koolborstels eventueel bij de dealer verkrijgbaar en zo ja heeft iemand een part nummer?
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

henry classic v70

615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Henk855

Henry ik heb net de historie van de wagen doorgelezen en ik kom vanaf dag 1 tot op heden geen kachelventilator tegen op de facturen, ga de boel toch maar eens checken. Maar stel dat de koolborstels aan hun eind zitten wat niet vreemd zou zijn met bijna 450.000 km zijn deze dan te vervangen of is het handiger een complete motor van de sloop te scoren?
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

henry classic v70

Geen idee, weet zo niet hoeveel werk het een en ander is.
Vaak is makkelijker om alles in 1x te doen, is 1x loshalen natuurlijk..
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4