Intec Valve Protector vs Elektronische Flashlube

Gestart door Marty__Mouse, 24-07-2012 14:51:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Sbv

Geef wel heel duidelijk aan de de carterventilatie in zijn geheel VERVANGEN dient te worden en niet even kijken, ow goed laat maar zitten verder

Marty__Mouse

Citaat van: Sbv op 30-07-2012 14:25:25
Geef wel heel duidelijk aan de de carterventilatie in zijn geheel VERVANGEN dient te worden en niet even kijken, ow goed laat maar zitten verder

;D

Dat is dus precies de reden dat ik nog even gebeld heb vanochtend.. En hij geeft aan voor die € 100,- alles te vervangen, dus tankje incl. leidingen, slangetjes en klemmetjes e.d. "helemaal compleet vervangen" werd er verteld..
Zal dus vast goedkomen hoop ik? Zal het na de installatie goed in de gaten houden.. Maar als alles wordt vervangen natuurlijk uiterst scherpe prijs! ;)
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Sbv

Ik hoop voor je dat ze het ook echt doen, hoor wel vaker dat men het nagekeken heeft of slechts ten dele vervangen

patrick uit oss

Citaat van: BenC70ES op 27-07-2012 11:56:10
Er zijn hier maar weinig mensen met Flashlube, omdat bijna iedereen hydraulische klepstoters heeft.

De jouwe trouwens ook met een motornr beginnend met 17...   ondanks dat je dealer en Volvo Nederland beweert van niet!

Onnodige kosten dus op die motor.

waar kan ik die nummers vinden heb namelijk even de kap open gehad maar kan zo snel geen nummers vinden

Marty__Mouse

Citaat van: Sbv op 30-07-2012 14:55:43
Ik hoop voor je dat ze het ook echt doen, hoor wel vaker dat men het nagekeken heeft of slechts ten dele vervangen

Tja, daar kan ik natuurlijk alleen maar op vertrouwen en na die tijd even checken of er daadwerkelijk nieuwe slangen e.d. zitten..
Maar vooralsnog na alle goede verhalen die ik over Mesman hoor lijkt me dat het wel goed zit toch?

Citaat van: patrick uit oss op 30-07-2012 15:25:58
Citaat van: BenC70ES op 27-07-2012 11:56:10
Er zijn hier maar weinig mensen met Flashlube, omdat bijna iedereen hydraulische klepstoters heeft.

De jouwe trouwens ook met een motornr beginnend met 17...   ondanks dat je dealer en Volvo Nederland beweert van niet!

Onnodige kosten dus op die motor.

waar kan ik die nummers vinden heb namelijk even de kap open gehad maar kan zo snel geen nummers vinden

Het motornummer vind je op de zijkant van je distriebutieriembehuizing (mooi woordje), waar ook je motornummer op staat..
Als je voor de auto staat zit de witte sticker aan de linkerkant van je motorblok op de behuizing..
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

KIM

Ik vraag me af of alles van de CV wordt vervangen. Ik heb begrepen dat de dikke slang die om het blok heen loopt met de schuimen berschermhoes toch al 60 Euro kost.
Of men kan het heel scherp inkopen...

Bij mij is deze denk ik destijdst niet vervangen. Tenminste, ik verwacht dat het kunststof in 2 jaar niet helemaal uithardt.

Vraag er maar eens naar of die ook vervangen is.

maruska

totaalplaatje cv spul bij lolvo zelf zonder korting zit rond de 100 eu.. dus met korting en wat andere aanbiedingen zou het moeten kunnen..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Sbv

Bij Marc O. was deze niet vervangen in ieder geval. Wel potje en leiding die door inlaatspruistuk gaat.

Voor 100 euro zal krap worden denk ik zo

UserID6342

Citaat van: maruska op 30-07-2012 18:17:28
totaalplaatje cv spul bij lolvo zelf zonder korting zit rond de 100 eu.. dus met korting en wat andere aanbiedingen zou het moeten kunnen..
Mwuh, een cartersetje geheel compleet kost mij al 125-130 euro incl de slangen naar de turbo doet.  Lijkt mij dat Mesman ongeveer dezelfde korting krijgt bij een dealer dus hij legt er per keer 25 euro minimaal op toe ?  Denk het niet...  Zal wel weer alleen het potje en slang naar kleppendeksel worden en klaar is klara...

Potje en slang door spruitstuk naar kleppendeksel toe kosten bij elkaar 42 euro... Bruto wel te verstaan.

Marty__Mouse

Hmm.. Ik zal straks na inbouw me precies laten vertellen wat ze wel en wat ze niet hebben vervangen, dan kan ik dat natuurlijk altijd nog doen, scheelt in elk geval het lastige werk onder het inlaatspruitstuk toch? Of is de rest nog lastiger?
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

henry classic v70

Citaat van: Marty__Mouse op 31-07-2012 12:27:55
Hmm.. Ik zal straks na inbouw me precies laten vertellen wat ze wel en wat ze niet hebben vervangen, dan kan ik dat natuurlijk altijd nog doen, scheelt in elk geval het lastige werk onder het inlaatspruitstuk toch? Of is de rest nog lastiger?

Kuch... lijkt me niet handig, je moet duidelijke afspraken maken voordat ze eraan beginnen
Als ze zeggen dat ze de carterventilatie vervangen dan dienen ze dat ook te doen. Dat houdt in dat alles moet gebeuren wat met de carterventilatie te maken heeft dus ook alle slangen!
Als je zelf alsnog wat slangen moet gaan vervangen omdat dit niet is gebeurd is dat dubbel werk. Of je overal makkelijk bij kunt komen om die resterende slangen te vervangen betwijfel ik, moet het inlaatspruitstuk er dus alsnog af.....
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Marty__Mouse

#26
Citaat van: henry classic v70 op 31-07-2012 12:42:52
Citaat van: Marty__Mouse op 31-07-2012 12:27:55
Hmm.. Ik zal straks na inbouw me precies laten vertellen wat ze wel en wat ze niet hebben vervangen, dan kan ik dat natuurlijk altijd nog doen, scheelt in elk geval het lastige werk onder het inlaatspruitstuk toch? Of is de rest nog lastiger?

Kuch... lijkt me niet handig, je moet duidelijke afspraken maken voordat ze eraan beginnen
Als ze zeggen dat ze de carterventilatie vervangen dan dienen ze dat ook te doen. Dat houdt in dat alles moet gebeuren wat met de carterventilatie te maken heeft dus ook alle slangen!
Als je zelf alsnog wat slangen moet gaan vervangen omdat dit niet is gebeurd is dat dubbel werk. Of je overal makkelijk bij kunt komen om die resterende slangen te vervangen betwijfel ik, moet het inlaatspruitstuk er dus alsnog af.....


Daar heb je dan wel weer gelijk in.. Zal tzt de uitdraai meenemen waar jij in een van je vorige berichten naartoe hebt gelinkt.
Dan mogen ze me precies laten zien of ze alles vervangen.. En desnoods betaal ik nog een beetje extra om ze dan echt alles te laten doen..
Komt vast goed ;)

Edit:
Heb uit Koen's V70R blog van Sbv even zijn linkje gepikt:

http://www.volvopartswebstore.com/showAssembly.aspx?ukey_assembly=238656

Dit is voor alle turbo's? Dan neem ik deze tekening mee naar Mesman en vraag heb of hij al deze onderdelen meeneemt..
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Sbv

Zou een lijstje met onderdelen meenemen, of desnoods een plaatje wat men zou moeten vervangen wil je het gelijk goed doen

Marty__Mouse

Heb net m'n vorige bericht aangepast met een linkje wat ik van jou gestolen heb...  :P

Zou handig moeten zijn denk ik?
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Marc O.

Citaat van: Sbv op 31-07-2012 13:46:31
Zou een lijstje met onderdelen meenemen, of desnoods een plaatje wat men zou moeten vervangen wil je het gelijk goed doen

Dat zou ik ook doen. Bij mij hebben ze dus alleen dat potje met buisje naar boven vervangen.
...The Nile isn't just a river in Africa...