Intec Valve Protector vs Elektronische Flashlube

Gestart door Marty__Mouse, 24-07-2012 14:51:17

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

Vraag meteen of ze de oude delen even in de kofferbak willen leggen.  ;)

UserID6342

NinaPaul

Vraag me af hoe de mensen die nu reageren met "niet vertrouwen" zouden reageren op mensen die zo bij hun zouden komen!
Ik vind het nogal straf dat er geen enkel vertrouwen is!
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Ramses II

Ik heb ook een Vialle LPi installatie van Boertien met Intec valve protector. Het verbruik is bij mij gemiddeld 34KM per CC.
Ben wel benieuwd wat het verbruik van de verschillende systemen zijn.

GeertM2

Citaat van: NinaPaul op 31-07-2012 19:40:22
Vraag me af hoe de mensen die nu reageren met "niet vertrouwen" zouden reageren op mensen die zo bij hun zouden komen!
In dit geval vind ik het terecht, weet ik uit eigen ervaring. Ik had ze ook gevraagd om bij het op gas zetten meteen mijn CV te "doen", er vanuit gaande dat ze wel snappen dat ze hem dan vervangen. Toen ik hem ophaalde "hadden ze hem gecontoleerd en hij was nog goed dus hebben ze hem laten zitten". Dat was natuurlijk niet mijn bedoeling. Zijn echt wel vakliu bij Mesman, maar wel eigenwijs, en dan is gewoon goed dat je precies afspreekt wat ze wel en niet doen. "Assumption is the mother of all fuckups"

NinaPaul

Citaat van: GeertM2 op 02-08-2012 09:11:46
In dit geval vind ik het terecht, weet ik uit eigen ervaring. Ik had ze ook gevraagd om bij het op gas zetten meteen mijn CV te "doen", er vanuit gaande dat ze wel snappen dat ze hem dan vervangen. Toen ik hem ophaalde "hadden ze hem gecontoleerd en hij was nog goed dus hebben ze hem laten zitten". Dat was natuurlijk niet mijn bedoeling. Zijn echt wel vakliu bij Mesman, maar wel eigenwijs, en dan is gewoon goed dat je precies afspreekt wat ze wel en niet doen. "Assumption is the mother of all fuckups"

Hij heeft gebeld, de beste man/vrouw heeft verteld dat ze alles vervangen, dan nog vragen om extra controle bijvoorbeeld dmv "spullen in de kofferbak" daar gaat het om.

Jouw situatie laat duidelijk zien dat jij zelf geen goede afspraak had gemaakt, iets doen is niet hetzelfde als vervangen. Verder heerst hier op het forum een "carter ventilatie taboe" iets schoonmaken "kan" niet volgens de meeste. Ik zou het juist op prijs stellen dat een professional de moeite neemt om het te controleren en geen onnodige kosten maakt.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

-D©©©L-

Als ik delen vervang, laat ik de klant altijd de oude delen zien en krijgen ze (of ze nou willen of niet) uitleg waarom het vervangen is.

Citaat van: NinaPaul op 02-08-2012 11:52:33

Jouw situatie laat duidelijk zien dat jij zelf geen goede afspraak had gemaakt, iets doen is niet hetzelfde als vervangen. Verder heerst hier op het forum een "carter ventilatie taboe" iets schoonmaken "kan" niet volgens de meeste. Ik zou het juist op prijs stellen dat een professional de moeite neemt om het te controleren en geen onnodige kosten maakt.

Schoonmaken kan wel, maar een nieuw "potje" is domweg goedkoper dan een uur lang gaan lopen klooien om hem 100% schoon te krijgen. De slang om het blok heen is zo kwetsbaar na een aantal jaren dat schoonmaken ubehaupt geen optie is. Deze breekt bij montage gewoon af.
De alu buis van de nieuwere motoren is een ander verhaal, deze is met de juiste middelen goed te spoelen en herinzetbaar. De besparing is minimaal, de aansluitbochten zijn meestal wel aan vervanging toe. Een complete buis met bochten (set) kost minder dan alle losse bochten + de uren van het schoonmaken.

Een "ze hadden hem gecontroleerd en hij was nog goed en dus hebben ze hem laten zitten" klinkt mooi, maar hoe goed is goed ?  95% dicht laat ook nog carterdampen door. En de olieretour... hoe constateer je dat ie "wel goed" is zonder demontage en fysieke inspectie ?   

Sbv

Helemaal mee eens. Als ik verzoek in de CV volledig te vervangen dan wens ik dat het ook gedaan wordt. Ik betaal daar ook voor tenslotte. De boodschap is nog goed. prima, meer ik vraag om vervanging. Een manier is om alles te markeren of oude onderdelen erbij te krijgen.

NinaPaul

CiteerAls ik delen vervang, laat ik de klant altijd de oude delen zien en krijgen ze (of ze nou willen of niet) uitleg waarom het vervangen is.

En hier hebben we de linker achter remblok, zoals u ziet.....
En hier hebben we de rechter voorkant remblok, zoals u ziet.....
Hier hebben we de remschijf, zoals u zie op de schuifmaat is deze....
remkabel
vacuüm leiding
lagers
keerringen
etc. etc.

Lijkt mij MEER tijd verspilling dan even een slang doorblazen, maar goed het is een taboe voor iets.
Het is een gebed zonder einde, iedereen moet doen wat ze zelf het beste vinden.
-Gottfried Leibniz

henry classic v70

Citaat van: NinaPaul op 02-08-2012 13:23:55
CiteerAls ik delen vervang, laat ik de klant altijd de oude delen zien en krijgen ze (of ze nou willen of niet) uitleg waarom het vervangen is.

En hier hebben we de linker achter remblok, zoals u ziet.....
En hier hebben we de rechter voorkant remblok, zoals u ziet.....
Hier hebben we de remschijf, zoals u zie op de schuifmaat is deze....
remkabel
vacuüm leiding
lagers
keerringen
etc. etc
.

Lijkt mij MEER tijd verspilling dan even een slang doorblazen, maar goed het is een taboe voor iets.
Het is een gebed zonder einde, iedereen moet doen wat ze zelf het beste vinden.

Het gaat erom dat het spruitstuk eraf moet om je carterventilatie te vervangen, bij inbouw moet deze er ook af!!
De ervaring leert dat niet alles wordt vervangen; half werk dus, de andere helft mag je dan na verloop van tijd zelf doen.....
Erg flauwe opmerking dus, zegt meer over jou dan over de persoon die vervangende spullen laat zien!

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

NinaPaul

Ik overleg altijd bij onduidelijkheid.
Sommige mensen willen inderdaad wel graag weten "waarom" iets is, anderen willen gewoon betalen en wegwezen.
Als ze willen leg ik het uit en mogen ze zelfs kijken/meehelpen. (indien mogelijk)

En er zullen ook auto's zijn (net zoals de mijne) waar na bijna 20 jaar gewoon geen enkele vorm van sludge te bekennen is.
(Elke 7500km olie en filter wissel) Waarom zou je dan alles vervangen?
En er zullen auto's zijn waar het zo erg verstopt zit dat je met "even" doorblazen het niet redt, misschien is in dat geval vervangen sneller.
Maar alles over 1 kam scheren vind ik niet aan de orde! Als het spruitstuk eraf zou liggen zou ik het losmaken en kijken, aan de hand van die parameters een beslissing nemen.

Het spruitstuk MOET er niet af bij inbouw, vraag het maar na bij vialle.
Ik zou het zelf wel doen, dat is wat anders.

Dus als jij je remblokken laat vervangen wil je de oude ook zien? Die moeten ze speciaal voor jou bijhouden? en wie zegt dat het niet onder een andere auto vandaan komt? Natuurlijk zijn de extra kosten (uren) uitleg en opslag geen probleem voor jou?
Ik ben van mening dat je vertrouwen in een professional mag hebben, het is niet voor niets een professional!
Het altijd van het negatieve uitgaan, ik vind het slecht. Jij/jullie mag/mogen daar een andere mening over hebben.

Ik denk dat de schuld in deze bij de "klant" zit, dewelke onduidelijk is geweest en niet het "goed functioneren" als hoofdzaak heeft, maar het "vervangen, want dan moet het wel goed functioneren". Als jij als klant een (uitdrukkelijke) opdracht geeft om iets te vervangen ook wanneer het (ogenschijnlijk) onnodig lijkt, zullen ze dat vast wel doen. Maar veroordeel de professional niet, omdat hij meedenkt en een professioneel waarde oordeel geeft.

Als iemand naar mij toe komt met 6mm profiel op hun Michelin banden: "wil je deze vervangen" zal ik ook eerst vragen met welke reden.
Dan ga ik niet domweg die banden vervangen, omdat de klant het toch vroeg.
-Gottfried Leibniz

henry classic v70

Ludo

Citaat van: NinaPaul op 02-08-2012 16:23:11
...
Maar veroordeel de professional niet, omdat hij meedenkt en een professioneel waarde oordeel geeft.

Door de bovenste slang eraf te halen en in het potje te kijken, kan je zelfs als professioneel geen oordeel over de toestand geven.

Citaat van: NinaPaul op 02-08-2012 16:23:11
Als iemand naar mij toe komt met 6mm profiel op hun Michelin banden: "wil je deze vervangen" zal ik ook eerst vragen met welke reden.
Dan ga ik niet domweg die banden vervangen, omdat de klant het toch vroeg.

Als je op die banden 400 euro netto winst kan maken, vervang jij die ook, zonder iets te vragen.
Zéker weten....  :P

;D

henry classic v70

... Als er trouwens gaten worden gemaakt in het spruitstuk voor de houders lijkt het mij wel gewenst dat het spruitstuk wordt gedemonteerd. Waarom hoef ik niet uit te leggen denk (hoop) ik :D

-D©©©L-