850/x70 Tips op Marktplaats/eBay/etc.

Gestart door mehn, 31-07-2012 10:38:13

Vorige topic - Volgende topic

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

cornelis-b

Citaat van: Vulk op 01-11-2015 18:43:01
Tja, probeer er maar eens een te kopen voor een schappelijke prijs. Ik heb 2 jaar gezocht.

Je zegt het goed Thomas, de prijzen worden gewoon over trokken momenteel, het is geel en geen goud. Redelijke prijs voor zo'n wagen in mijn ogen ergens rond de 9500 euro
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Silverarrow

Opmerkelijk hoe geagiteerd sommigen kunnen reageren op de vraagprijs van een auto waar ze volgens eigen zeggen toch niet in geïnteresseerd zijn. Blijkbaar heeft een CY T-5R een cult status (is dat nog een verassing?) en volgt daaruit een hoger dan gemiddeld prijskaartje (1+1=?). Wat valt er daarover nu te discussiëren? Of mis ik nu iets?

Edit: Of gaat het hier om de angst dat de CY's meer handelsobjecten dan liefhebbersauto's dreigen te worden?

Blackfox

Citaat van: Boeijke op 01-11-2015 18:14:26
Ik heb de vergelijking al eens een keer meer gegeven.
Dhr JB Over hanteert dezelfde soort vraagprijzen. Die vent werd hier altijd "afgeschoten"

Nu is dit al de 2e 850 die met zo'n (idiote) vraagprijs voorbij komt die aan alle kanten verdedigt wordt.
De wereld op zijn kop lijkt me.
Mooi taxatiewaarde bedrag. Geen reële verkoopwaarde in mijn ogen.

Nee, geen afgunst. Vindt een CY sedan op 1 na de mooiste 850. Maar al had ik het bedrag 5 x liggen dan betaalde ik dat er nog niet voor. Alles heeft zijn waarde maar je kunt overdrijven

Hele mooi samenvatting van heel deze discussie hier, beter kun je het niet verwoorden (in mijn optiek dan)

Persoonlijk heb ik helemaal niks met CY  maar ieder zijn keus

855T5+

Citaat van: Silverarrow op 01-11-2015 18:51:02
Opmerkelijk hoe geagiteerd sommigen kunnen reageren op de vraagprijs van een auto waar ze volgens eigen zeggen toch niet in geïnteresseerd zijn. Blijkbaar heeft een CY T-5R een cult status (is dat nog een verassing?) en volgt daaruit een hoger dan gemiddeld prijskaartje (1+1=?). Wat valt er daarover nu te discussiëren? Of mis ik nu iets?

Edit: Of gaat het hier om de angst dat de CY's meer handelsobject dan liefhebbersauto dreigen te worden?

Daar heb je wel een punt: ik denk idd dat het iets is van: dagwaarde zonder taxatie is 1000...2000 euro, vraagprijs rond de 19.000 euro?
Beetje gapperig. Verder heb ik het afgelopen jaar een paar van die 10...19k CY objecten tot in detail aan de tand gevoeld, fotosessies gemaakt, etc.
Toch kom ik dan de gekste dingen tegen, zoals een boel dingen origineel, maar een boel ook niet, dus moet je alsnog flink investeren om die handelswaar echt waard te laten worden, bovenop de vraagprijs van 10...19k, tsja, dat valt dan wel eens goed tegen.
Voorbeelden:
Missende delen, zoals rolhoezen, radio's, mattenset, etc.
Foute delen: vier titans met rondom stoeprandschade en twee verschillende type banden en twee verschillende maten banden erom....reservewiel met originele band (onbruikbaar dus),
Voor een vraagprijs tussen 10...19k verwacht je concoursstaat en dat krijg je vaak niet.
Sommige aanbieders nemen dus de vraagprijs over van die aanbieders die wel ter goeder trouw zijn en waar je wellicht als investeerder dat bedrag voor over hebt, maar veel vaker is die prijs het inderdaad niet waard, want niet concourswaardig.
That's the point.
Ik vond het tot nu een waste of time om die zogenaamde CY concoursobjecten met een hoge vraagprijs te inspecteren.
Totdat iemand de uitzondering bewijst (ik ken er 1-tje, een 854, maar die heeft dan weliswaar een mooie, maar niet originele dubbele uitlaat), ga ik ervanuit dat de vraagprijzen voor CY volledig over the top zijn.
Wel een fijn gevoel voor diegenen die er nu eentje hebben, maar geen goed nieuws voor de liefhebbers die ze rijdende willen houden, niet willen opslaan als beleggersobject,  maar dat is universeel geldig voor alle verzamelaarsobjecten en dat is de CY nu geworden.
Voor een liefhebbersauto die moet rijden, kun je beter uitzien naar een zwarte of groene T-5R
(gek genoeg zijn er van de groene minder gemaakt dan van de gele...)
Volvo: Mutatis Mutandis

Silverarrow

Mwah, dagwaarde van 1000 á 2000 euro vindt ik dan weer een overdreven onderschatting.

Komt nog bij dat het beleid van Volvo het behoud van deze auto's ook niet altijd in de hand werkt. De prijzen van de meeste onderdelen zijn even idioot als de vraagprijs van een gemiddelde CY (om over het uurtarief van een monteur nog maar te zwijgen) en veel van de onderdelen die een T-5R een T-5R maken zijn niet meer te krijgen (vergelijk dat voor de gein eens met de Duitse drie, het clubje waar Volvo zo wanhopig deel van uit wil maken).

cornelis-b

Citaat van: Silverarrow op 01-11-2015 19:25:14
Mwah, dagwaarde van 1000 á 2000 euro vindt ik dan weer een overdreven onderschatting.

Voor de verzekering is en blijft het gewoon een 850 van 20 jaar oud, kleur maakt niet uit ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Lunadust

Citaat van: 855T5+ op 01-11-2015 19:08:11
Citaat van: Silverarrow op 01-11-2015 18:51:02

Edit: Of gaat het hier om de angst dat de CY's meer handelsobject dan liefhebbersauto dreigen te worden?

Daar heb je wel een punt: ik denk idd dat het iets is van: dagwaarde zonder taxatie is 1000...2000 euro, vraagprijs rond de 19.000 euro?
Beetje gapperig. Verder heb ik het afgelopen jaar een paar van die 10...19k CY objecten tot in detail aan de tand gevoeld, fotosessies gemaakt, etc.
Toch kom ik dan de gekste dingen tegen, zoals een boel dingen origineel, maar een boel ook niet, dus moet je alsnog flink investeren om die handelswaar echt waard te laten worden, bovenop de vraagprijs van 10...19k, tsja, dat valt dan wel eens goed tegen.
Voorbeelden:
Missende delen, zoals rolhoezen, radio's, mattenset, etc.
Foute delen: vier titans met rondom stoeprandschade en twee verschillende type banden en twee verschillende maten banden erom....reservewiel met originele band (onbruikbaar dus),
Voor een vraagprijs tussen 10...19k verwacht je concoursstaat en dat krijg je vaak niet.
Sommige aanbieders nemen dus de vraagprijs over van die aanbieders die wel ter goeder trouw zijn en waar je wellicht als investeerder dat bedrag voor over hebt, maar veel vaker is die prijs het inderdaad niet waard, want niet concourswaardig.
That's the point.
Ik vond het tot nu een waste of time om die zogenaamde CY concoursobjecten met een hoge vraagprijs te inspecteren.
Totdat iemand de uitzondering bewijst (ik ken er 1-tje, een 854, maar die heeft dan weliswaar een mooie, maar niet originele dubbele uitlaat), ga ik ervanuit dat de vraagprijzen voor CY volledig over the top zijn.
Wel een fijn gevoel voor diegenen die er nu eentje hebben, maar geen goed nieuws voor de liefhebbers die ze rijdende willen houden, niet willen opslaan als beleggersobject,  maar dat is universeel geldig voor alle verzamelaarsobjecten en dat is de CY nu geworden.
Voor een liefhebbersauto die moet rijden, kun je beter uitzien naar een zwarte of groene T-5R
(gek genoeg zijn er van de groene minder gemaakt dan van de gele...)

Ik ben het met je eens dat het een gekte is, die gele dingen.
Maar de vraagprijs van +\- 20 k zou m.i. gerechtvaardigd zijn als het een niet roestende onverprutste zou zijn.
Helaas ben ik die nog niet tegen gekomen. Ook niet op 20 jaar t5r.
Techneut, geen dichter.

Silverarrow

Citaat van: cornelis-b op 01-11-2015 20:54:42
Citaat van: Silverarrow op 01-11-2015 19:25:14

Voor de verzekering is en blijft het gewoon een 850 van 20 jaar oud, kleur maakt niet uit ;D

Dat snap ik Henk. Maar een M3 is geen normale 3-serie, een RS4 is geen normale A4, een C63 AMG is geen normale C-klasse. Een verzekeringsmaatschappij heeft alleen een belang bij zo weinig mogelijk uitkeren (als ze de premie berekenen is een R in ieder geval geen normale 850).

Sven850t5

Weet nog een hele mooie CY te staan, echt 20k waard, als nieuw haha of wat is nieuw
In een Zweeds museum 🤗
Het Volvo-museum
Das de enige 20k CY wat ik ooit zou doen
huidig C70 turbo cabrio classic
ex V70 classic 2.0T 270k
ex VW T4 1.9D camper hefdak 1992 330k
ex Saab 9-3 SE lpt 2002 210k
ex S70 awd 1999 230k
ex Volvo 854 10v sports line 370k

Vulk

Citaat van: Sven850t5 op 01-11-2015 21:32:50
Weet nog een hele mooie CY te staan, echt 20k waard, als nieuw haha of wat is nieuw
In een Zweeds museum 🤗
Het Volvo-museum
Das de enige 20k CY wat ik ooit zou doen

Tja, en dat is geen echte geloof ik. :-)

maruska

klopt. dat is een geel gespoten T-5
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Spin!

Citaat van: Lunadust op 01-11-2015 21:15:24

Ik ben het met je eens dat het een gekte is, die gele dingen.
Maar de vraagprijs van +\- 20 k zou m.i. gerechtvaardigd zijn als het een niet roestende onverprutste zou zijn.
Helaas ben ik die nog niet tegen gekomen. Ook niet op 20 jaar t5r.

Dan heb je toch echt met je ogen dicht gekeken tijdens het 20-jarig jubileum.

www.vm-parts.nl

diederickvolvo

haha, maar het blijft toch mooi zo'n cy
nog een tipje, de orginele c70 velgen voor weinig
http://link.marktplaats.nl/m980991001

Jurijn R

http://www.kapaza.be/nl/volvo/volvo-c70--gekeurd--1ste-eigenaar-101041980.htm

Hier een paarse c70 voor een mooie prijs, zodat jullie niet blijven mekkeren over CY prijzen ;D

TIS EEN PAARSE GEEN CY ! ;D