Marco uit Almere - Volvo V70 Classic 2.5 G3

Gestart door bluemaster, 18-08-2012 11:17:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

The Demon

Citaat van: henry classic v70 op 31-08-2013 20:59:35
Mooie alter I, let er wel op dat hier 4x108 (4 gaats) naven op zitten... zou je dus 17" velgen hier onder willen zetten is er een vrij beperkt aanbod als het gaat om org. volvo-velgen
Is slechts een kwestie van de naven vervangen, en dus simpel op te lossen.

Groet,
The Demon.

bluemaster

Citaat van: henry classic v70 op 31-08-2013 20:59:35
Mooie alter I, let er wel op dat hier 4x108 (4 gaats) naven op zitten... zou je dus 17" velgen hier onder willen zetten is er een vrij beperkt aanbod als het gaat om org. volvo-velgen

Thanks voor de tip !
Persoonlijk ben ik wel van de originele onderdelen, behalve met velgen.
De planning is -als het allemaal uberhaupt door gaat- dat er antraciet kleurige velgen onder gaan. Dus dan vallen originele Volvo velgen sowieso al af. Maar eerst maar eens gaan kijken Maandag, voordat ik me van alles in mijn hoofd haal.  ;D

henry classic v70

Citaat van: The Demon op 31-08-2013 21:09:09
Citaat van: henry classic v70 op 31-08-2013 20:59:35
Mooie alter I, let er wel op dat hier 4x108 (4 gaats) naven op zitten... zou je dus 17" velgen hier onder willen zetten is er een vrij beperkt aanbod als het gaat om org. volvo-velgen
Is slechts een kwestie van de naven vervangen, en dus simpel op te lossen.

Groet,
The Demon.

Dat is zo Walter maar niet iedereen is daar zo handig mee natuurlijk en is het altijd handig om dit van te voren te weten. Is al vaker gebeurd dat er 4 gaats onder zat terwijl er al mooie 17" klaar lagen ;)
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

grijzev70tdi

Citaat van: The Demon op 31-08-2013 21:09:09
Citaat van: henry classic v70 op 31-08-2013 20:59:35
Mooie alter I, let er wel op dat hier 4x108 (4 gaats) naven op zitten... zou je dus 17" velgen hier onder willen zetten is er een vrij beperkt aanbod als het gaat om org. volvo-velgen
Is slechts een kwestie van de naven vervangen, en dus simpel op te lossen.

Groet,
The Demon.

Jij remt niet? ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

The Demon

Citaat van: grijzev70tdi op 31-08-2013 22:27:16
Citaat van: The Demon op 31-08-2013 21:09:09
Citaat van: henry classic v70 op 31-08-2013 20:59:35
Mooie alter I, let er wel op dat hier 4x108 (4 gaats) naven op zitten... zou je dus 17" velgen hier onder willen zetten is er een vrij beperkt aanbod als het gaat om org. volvo-velgen
Is slechts een kwestie van de naven vervangen, en dus simpel op te lossen.

Groet,
The Demon.

Jij remt niet? ;D
Nee, jij wel dan?
De rem is een fabrieksfout, gas is alles  ;D ;D

Groet,
The Demon.

hertogjan6

#35
Citaat van: The Demon op 31-08-2013 23:36:51
Citaat van: grijzev70tdi op 31-08-2013 22:27:16
Citaat van: The Demon op 31-08-2013 21:09:09
Citaat van: henry classic v70 op 31-08-2013 20:59:35
Mooie alter I, let er wel op dat hier 4x108 (4 gaats) naven op zitten... zou je dus 17" velgen hier onder willen zetten is er een vrij beperkt aanbod als het gaat om org. volvo-velgen
Is slechts een kwestie van de naven vervangen, en dus simpel op te lossen.

Groet,
The Demon.

Jij remt niet? ;D
Nee, jij wel dan?
De rem is een fabrieksfout, gas is alles  ;D ;D

Groet,
The Demon.
ik heb me altijd al afgevraagd waar die grote pedaal voor is/was  :eusa_think:  :eusa_whistle:
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

bluemaster

Allemachtig, vandaag wezen kijken bij de 850.
Het is werkelijk waar een plaatje. Ik kon nergens een spatje roest ontdekken, en het interieur is, met uitzondering van de standaard instapslijtage aan de bestuurdersstoel, bijna in nieuwstaat.
Ik was op slag verliefd. ook even onder de kap gekeken, en dat zag er netjes uit. Alleen wat zweetolie uit de vuldop.
Hiervoor smiddags wel even advies ingewonnen bij Dirk. Het kan gewoon een vergane rubber ring in de dop zijn, of de carterventilatie volgens Dirk. Het zag er niet ernstig uit, dus ik ga er van uit dat het mee valt.
Ik ben eerst weer naar huis gegaan om het even te laten bezinken. Thuis dus Dirk om advies gevraagd, en sindsdien gaat de auto niet meer uit mijn hoofd.
Een witte 854 alter 1 GLT, als je me twee jaar geleden had verteld dat ik ooit verliefd op zo'n auto zou worden, had ik je vierkant uitgelachen. Des te meer loopt het kwijl me uit mijn bek op het ogenblik.
Dus, vanavond de knoop doorgehakt, ik ga een poging doen de 850 te kopen.
De 480 gaat de verkoop in en hopelijk heb ik op tijd de centjes om hem te gaan halen.

Dussssss..... iemand een Volvo 480 ES kopen ?  ;D

Gerotterdam

Ha Marco!

't is hier inderdaad best gezellig!

;D

bluemaster

Haha, zei ik toch? Nog even en jij wilt ook een 850.  ;D

Welkom hier, Gappie!

bluemaster

Vandaag eindelijk toegekomen aan de remslang. Voor iemand die het nog nooit gedaan heeft best een spannende aangelegenheid.
Maar met de how-to van Dirk kon het eigenlijk niet misgaan.
Wel een paar goede remslangsleutels gehaald, want ik heb natuurlijk geen trek in billenkoek van Dirk.  ;D

Ik had het zaakje van de week al lekker ingespoten met IMAL kruipolie, topspul en gewoon ooit eens bij de C1000 gekocht toen mijn fietsslot muurvast dicht zat. Dus met een ferm rukje ging de kant van de remklauw makkelijk los. Toen de autokant, toch spannend, want je wil niet de wartel aan stront draaien. Maar ook deze gaf zich met een kleine krachtsinspanning gewonnen. Vrouwlief even de remleiding dicht laten houden en snel de nieuwe slang gemonteerd. Dat ging ook van een leien dakje.
Omdat het geheel onlucht moest worden even naar de Brezan gegaan voor remvloeistof, en daar toch eens gevraagd of ze een eezibleed hadden, en warempel:


Werkt prima, alleen de twee ringetjes die er bij zitten om de juiste dop te monteren zijn ruk, ééntje brak meteen doormidden bij het aandraaien van de moer. Zo goed  en kwaad als het kon vastgezet en met de druktest geen lekkage gehoord. Daarna de nieuwe slang ontlucht en bij het weer in de motorruimte kijken bleek toch dat de dop nog iets gelekt had, met resultaat dat mijn reservoir  meteen nokkievol zat.
Gelukkig worden er meerdere slangetjes meegeleverd bij de eezibleed en kon ik dus wat hevelen. En toen zat de nieuwe remslang op zijn plaats. Voor de meeste van jullie waarschijnlijk no big deal, maar ik ben best trots op mezelf.  :)





Het is voor nu even een immi slang. Binnenkort wil ik sowieso de hele remmerij nalopen, achter schijven en remmen zitten er ook aan te komen, dus dan wil ik meteen alle remslangen vervangen voor sterke exemplaren.

Kan iemand mij trouwens van een fobie af helpen ? Op de één of andere manier wil ik altijd de wielbouten retevast draaien, geen idee waarom. Mijn sleutelmaatje vertelde al dat dat helemaal niet nodig is. Ik heb ze nu met de kruissleutel zo vast gedraaid als ik ze gewoon met de hand kan krijgen. Gewoon met twee handen vast tot ik niet meer kon, is dat vast genoeg ? Vroeger ging ik met een hand en voet tot het uiterste, maar volgens mij is dat eigenlijk veel te veel. Volgende aankoop wordt een momentsleutel, dan ben ik hopelijk snel van mijn trauma af. :)


UserID6342

Netjes Marco  :eusa_clap: :eusa_clap:. Ik zou persoonlijk de wielbouten liever te vast als te los hebben zitten ;D. Als je dit gevoel niet helemaal hebt is een wielmomentsleutel een goede aankoop.  Die dingen kosten tegenwoordig ook geen drol meer dus daar kom je snel zat overheen ;D

Ries van de Zilverschuit

Voor sommige fobieën moet je meer moeite doen om er af te komen dan het aanschaffen van een momentsleutel!  ;)
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Ludo

Citaat van: bluemaster op 23-09-2013 14:50:00
Ik heb ze nu met de kruissleutel zo vast gedraaid als ik ze gewoon met de hand kan krijgen. Gewoon met twee handen vast tot ik niet meer kon, is dat vast genoeg ?

Weet niet hoe sterk je bent, maar als ik een gok mag doen is dat meer dan 250Nm.
Dat is dus zekers vast genoeg.  ;D

The Demon

Netjes gedaan hoor die remslang  :eusa_clap: :eusa_clap:

Voor de wielmoerenfobie adviseert Dr. Demon een momentsleutel, je wil niet langs de weg staan met een lekke band in de stromende regen en de bouten niet los kunnen krijgen.
Momentsleutel is zonder recept te verkrijgen bij de plaatselijke autoapotheek.

Groet,
The Demon.

Lunadust

Klein puntje, als ik het zo zie loopt je ABS kabeltje tegen je reactiestangetje aan...
Dat kan resulteren in een ABS storing..
Verder puik werk!
Techneut, geen dichter.