Marco uit Almere - Volvo V70 Classic 2.5 G3

Gestart door bluemaster, 18-08-2012 11:17:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

grijzev70tdi

Ah, EdenAli hebben ook zo'n systeem in zijn GLT.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

bluemaster

Ondertussen heb ik het echt helemaal gehad met dit hok.
Ik heb van de week al even dit kastje los gehad, maar daar was ook weinig aan te zien voor een leek.


Ik heb de krukas sensor vervangen, dat gaf ook geen resultaat. Net wilde ik de nokkenas sensor vervangen, draai ik gewoon de onderste bout aan stront, die zit dus nog steeds muurvast met een dolgedraaide bout, heel fijn.
Ik ben er ff helemaal klaar mee, uitlezen met twee verschillende OBDII systemen gaf nul foutcodes.
Relais 103 verwijderd en overbrugd, nog steeds niet aan slaan.
Ik moet zoveel mogelijk zelf uitvogelen, momenteel hebben we gewoon weinig tot geen financiele ruimte om dure garages/monteurs in te schakelen. Maar op deze manier kost de auto ook alleen maar geld. De moed zit even in mijn schoenen momenteel.  :'(

bluemaster

Update: zojuist een vers opgeladen accu in de auto gezet en weer geprobeerd te starten, nog steeds zonder resultaat.
Wel viel me nu iets anders op.
Als de auto op contact staat, klikt om de zoveel seconden het hoofdrelais, samen met relais 103. Op het moment dat ze klikken, hoor je even wat benzine borrelen aan het begin van de injectorrail, en het oranje pijltje op het dashboard knippert mee, en ook het benzine lampje op de gas schakelaar. Tijdens het starten knippert dit lampje snel en gewoon op contact is hij uit, en knippert dus mee met het geheel, ik schat om de vijf a zes seconden.
Ik heb deze schakelaar op het Vogels systeem:


Ik heb relais 103 al overbrugd, maar dat maakte niets uit, nog steeds niet starten, wel blijft dan de rest knipperen (lampje op schakelaar en oranje pijltje op dashboard, en hoofdrelais blijft tikken om de zoveel seconden)

Kan het hoofdrelais blijven tikken als hij echt kapot is, of moet ik het ergens anders zoeken ?

bluemaster

Even voor de duidelijkheid, het gaat dus om dit relais, de licht blauwe, heeft iemand daar mischien een partnummer van ?

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

bluemaster

Krijg nou wat, ik zie nu zelf ook dat het er gewoon op staat... :eusa_shifty:

In ieder geval thanks voor het meedenken.  ;D

bluemaster

Dames en heren, de koek is op, wekenlang ben ik bezig geweest om de V70 aan te laten slaan, zo'n beetje alle sensoren, pompen, relais heb ik wel verwisseld, uitgelezen, nog een keer uitgelezen, maar alles tevergeefs. In een periode met weinig budget, steeds weer sparen voor een onderdeel om te kunnen wisselen, dat vervolgens niet stuk blijkt te zijn. Ik ben op een punt gekomen dat, zelfs als de auto weer gaat lopen, ik hem nooit meer ga vertrouwen. Bakken met geld om hem door een dealer of andere garage te laten behandelen heb ik voorlopig niet. En daarbij gaat mijn vrouw binnenkort vrijwel zeker een heel stuk dichter bij huis werken, zodat een LPG auto voor ons niet echt gunstig meer is.
Dus gooi ik het bijltje erbij neer, ik heb geen behoefte meer om energie in deze auto te steken, dus hij gaat weg.

Nou heb ik al een paar keer zo'n kaartje achter de ruitenwisser gehad van diverse opkopers. Maar ik heb geen idee wat een redelijke prijs is voor de auto in deze staat. Ik hoef er zeker niet de "hoofdprijs" voor, en dat verwacht ik ook niet van zo'n opkoper, maar ik wil mezelf uiteraard ook niet teniet doen, elk tientje is er een om bij de opvolger te kunnen leggen.

Dus heren deskundigen, wat is een eerlijk bedrag(je) voor de V70 ?