Marco uit Almere - Volvo V70 Classic 2.5 G3

Gestart door bluemaster, 18-08-2012 11:17:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bluemaster

Citaat van: Lunadust op 23-09-2013 18:33:23
Klein puntje, als ik het zo zie loopt je ABS kabeltje tegen je reactiestangetje aan...
Dat kan resulteren in een ABS storing..
Verder puik werk!

Heb dit nog even gechecked, maar het vertekend erg op de foto, er zit nog ruimte genoeg tussen, ook bij stuuruitslag.  :)

En soms kan het raar lopen. Ik was eigenlijk voor mezelf op zoek naar een 850. Tot ik bij toeval op een advertentie stuitte van een V40 T4. De S40 was ooit onze eerste Volvo, en de liefde zit nog steeds diep.
Toen bedacht ik me dat ik twee vliegen in één klap kon slaan. We hebben natuurlijk al de V70 als roffel, en nu kon ik ook mijn oude liefde weer bezitten ! Ik weet dat volgens sommigen de X40 geen echte Volvo is, maar daar heb ik poep aan, ik vind het nog steeds één van de mooiste Volvo's die er zijn.
En dit was een mooie uitvoering. Créme interieur, cruise control, airco, alle ramen electrisch, infocenter en originele Volvo armsteun. Motorisch altijd dealer onderhouden. Optisch heeft hij zijn minderheden, maar mede daardoor een erg scherpe prijs kunnen maken. Dus vanaf vandaag de trotse bezitter van een Blauw kanon ! Een phase I uit 1997, dus nog het sterke blok, in principe een T5 blok met een cylinder minder. Het is wel even wennen met 200 pk onder je voet, en ik heb hem nog niet echt uigetest.  ;D

Kan hier op mijn werk niet op photobucket, maar mijn vrouw neemt straks mijn Macbook mee als ze mijn eten komt brengen, dan heb ik alvast een klein fototje van de advertentie.
Deze week een hectische week, schoonvader gaat het ziekenhuis in, ik ben op mijn werk druk bezig een het netwerk een beetje aan te passen voor ons nieuwe kassa/pin systeem, en we zijn druk bezig met een heus TV optreden !! 4 November, Nederland 3, half negen. Kan er verder nog weinig over zeggen, maar het gaat erg leuk worden. Dus deze week waarschijnlijk weining nieuws of updates, maar dat komt vanzelf.

Ik hou jullie op de hoogte ! 

bluemaster

Okay, tijdje niet hier gepost, wel erg druk geweest. Inmiddels ben ik zelf twee V40's verder. De T4 stopte er de eerste dag al mee, distributie geknapt, daarna een rode 1.8 gekocht, precies twee maanden mee gereden, toen vond iemand het nodig om zijn Honda Jazz in mijn rechter zijkant te parkeren. Economisch total loss, dat krijg je al snel met die oude gebakkies.
En nu sinds 26 februari de trotse bezitter van een Phase II V40, 1.8, heerlijke auto, zeer tevreden mee.

Het probleem zit in de V70.

Na de ruilmotor reed hij weer waanzinnig, echt een wereld van verschil. Echter, een klein tijdje geleden begon heel af en toe het olielampje te knipperen, en soms een minuut of zo te branden, waarna hij al knipperend weer uit ging en uit bleef. Oliepeil bleef gewoon goed, hier wat rond gelezen, en omdat we nogal in een hectische tijd zaten, er van uit gegaan dat de oliedruk sensor aan het overlijden was.
Een ander dingetje wat we heel soms hadden was dat het oranje pijltje op het dashboard knipperde, heel soms vergezeld van het motormanagement lampje. Ook knipperde dan de W en E knopjes bij de schakelpook om en om. De auto bleef dan gewoon normaal lopen, en de lampjes waren bij de volgende keer starten ook weer weg.

Van de week reed ik met de V70 naar mijn werk, en na een paar kilometer rolde ik uit richting stoplichten die op rood stonden. Ineens zag ik op mijn dashboard dat de motor was gestopt. Een vlugge blik op de dagteller vermoedde dat het gas op was, maar ik weet niet zeker of de auto toen al op gas overgeschakeld was. Ik heb hem nog de bocht door gekregen en op een parkeerplek kunnen rollen. Daar heb ik de schakelaar op benzine gezet, maar wat ik ook probeerde, de auto sloeg niet aan.
De auto savonds naar huis gesleept, en aan de OBDII gehangen, hier kwamen geen foutmeldingen uit.
De startmotor draait dus gewoon rond, maar de motor geeft geen enkel teken van leven. Net met mijn maat de bougies gechecked, waren allemaal droog en vonken allemaal gewoon tijdens het starten. De brandstofpomp doet het, en er komt ook druk op de brandstofrail, bij het indrukken van het ventieltje spuit het er uit. Ik heb de nokkenas sensor stekker los gehad, ik had ergens gelezen dat de motor dan wel aan zou slaan, als de sensor stuk zou zijn. De antennering kan het dan volgens mij niet zijn, want ik had ook begrepen dat de startmotor dan uberhaupt niet draait en de bougies niet vonken, klopt dit ?
Ik weet dus even niet waar verder naar te kijken. Hebben jullie nog tips ?

UserID6342

Meen dat er een Vialle installatie bij jou inzit Marco, werkt het omschakelrelais ?  Deze laatste vallen momenteel bij bosjes kapot onder de auto's uit...

bluemaster

Weet jij toevallig nog waar dat relais zit bij mij, Dirk ?

blauweroffel

Is het dit kastje?



Hoort bij een vialle lpi istallatie. Bij mij was deze kapot aan t gaan: slecht lopen,groen lampje van lpg bleef veel te lang knipperen bij omschakelen.
Als je de stekker eruit haalt, krijg je de motor niet meer aan de praat.

BR

bluemaster

Ik heb dacht ik geen Vaille, maar is dit het kastje wat naar je injectoren gaat ? Bij mij is dat ook een soortgelijk kastje, zou wel verklaren waarom hij heel af en toe beroerd liep sochtends, heb nooit aan dit kastje gedacht, maar het zou wel een logisch iets zijn, gezien de symptomen. Wel benzine druk, maar na een paar keer starten nog steeds kurkdroge bougies, dan zou je inderdaad denken dat de injectoren niet mee doen. Ik ga straks meteen kijken, thanks voor de hulp zover !

leons850

Citaat van: bluemaster op 25-03-2014 11:40:41
Ik heb dacht ik geen Vaille, maar is dit het kastje wat naar je injectoren gaat ? Bij mij is dat ook een soortgelijk kastje, zou wel verklaren waarom hij heel af en toe beroerd liep sochtends, heb nooit aan dit kastje gedacht, maar het zou wel een logisch iets zijn, gezien de symptomen. Wel benzine druk, maar na een paar keer starten nog steeds kurkdroge bougies, dan zou je inderdaad denken dat de injectoren niet mee doen. Ik ga straks meteen kijken, thanks voor de hulp zover !

Anders kun je ook een foto plaatsen van je motorruimte, een hoop op het forum kunnen dan meteen zeggen of je Vialle LPI hebt.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

DennisV7025t193pk

moie wagen en vl plezier met je auto

grtz
volvo 850R 427 3inch>ferrita race kat>Alu intercooler>japanifold
mvg Dennis The (Arnhem e.o.)
0653464875

UserID6342

Citaat van: bluemaster op 24-03-2014 09:15:43
Weet jij toevallig nog waar dat relais zit bij mij, Dirk ?
Uit mijn hoofd bij de bovenste motorsteun in de buurt dacht ik

bluemaster

Okay, weer even wat verder gehannesd, maar nog steeds zonder resultaat.
Voor zover ik dus weet is er brandstofdruk, er is ontsteking en de startmotor draait.
Blijven dus naar mijn idee de injectoren over. Ik blijk gewoon een verdampersysteem te hebben, en er zit zo'n kastje tussen,
die volgens mij de injectoren buiten werking zetten als de auto op lpg rijd.

Dus deze was mijn volgende verdachte. Ik heb de connectoren die vanuit dit kastje kwamen van de injectoren gehaald,
en de originele connectoren op de kabelboom van de auto op de injectoren geklikt.
Maar helaas, nog steeds slaat de motor niet aan.
Ik ben dus wat mijn geringe kennis betreft een beetje uitgeprobeerd, ik heb geen idee meer waar naar te kijken.
Uitlezen met de OBDII gaf geen soelaas, maar ik meen ergens gelezen te hebben dat dit soort foutcodes sowieso niet met OBDII uit te lezen zijn, maar met een echt Volvo diagnose apparaat uitgelezen moeten worden.
Ik ben het dus even kwijt, iemand van jullie nog ideetjes waar ik naar kan kijken ?

Greets Marco

UserID6342

Gaat 'm idd niet worden zo.... je kunt 'm niet zomaar 'ongestraft' omkoppelen want er zit ook nog ergens een LPG computer tussen (hoogstwaarschijnlijk boven je pedalen)

bluemaster

De LPG computer zit zeg maar "in de gril" onder die plastic rand, kan ik daar nog iets mee proberen ?

UserID6342

Je zult moeten gaan meten (en weten wat je meet) en dus het schema van het systeem moeten hebben wat er in zit....

elmarconi

Citaat van: leons850 op 25-03-2014 11:51:34
Anders kun je ook een foto plaatsen van je motorruimte, een hoop op het forum kunnen dan meteen zeggen of je Vialle LPI hebt.
--
Autogas Inside . . .

Ludo

#59
Citaat van: elmarconi op 31-03-2014 22:03:40
Citaat van: leons850 op 25-03-2014 11:51:34
Anders kun je ook een foto plaatsen van je motorruimte, een hoop op het forum kunnen dan meteen zeggen of je Vialle LPI hebt.

Is geen Vialle maar Landi.
A.E.B (staat op de emulator)  :eusa_doh:  ;D