855NBP 10v...

Gestart door Dennis1974, 20-08-2012 15:59:15

Vorige topic - Volgende topic

Dennis1974

Citaat van: Vulk op 29-06-2013 11:28:20
Als je je zorgen maakt om de demping zou ik zo geen PU-geval monteren. Het bonken zal vast wel een stuk minder zijn!

Hoe bedoel je dat Vulk? Is dat omdat ik hem verkeerd heb gemonteerd? Of dat je geen fan bent van PU steunen?

Ben wel benieuwd want als bewezen is dat PU meer bonken/schokken veroorzaakt dan standaard vind ik dat wel interessant. Als ik hem verkeerd heb gemonteerd hoor ik het ook graag zodat ik het recht kan breien :)
Ik heb in beide Volvo's altijd een kapot origineel exemplaar gehad dus heb geen vergelijking.

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

Dennis1974

Citaat van: Rutger op 29-06-2013 10:13:14
En hoe bevalt dezenieuwe steun als aanvulling op al jouw andere nieuwe motoragenten? Is het bokken nu minder?

Bonken is helaas niet minder....Wel de reacties op het gaspedaal. Die zijn nu weer normaal. Dus zonder schokken als ik gas los laat en weer intrap. Dus de steun heeft absoluut zijn werking bewezen.

Het feit dat ik het overschakelen nog te hard vind gaan ligt dus ben ik bang echt aan de automaat. Gisteren bij de MC Donalds hoorde ik ook een lichte piep toen de auto stil stond en de automaat in stand D met de voet op de rem.

Toen de automaat in stand P en/of N stond was het weg. Het was een heel licht gepiep wat je alleen buiten hoort.

Ik ga dus maar eens voorzichtig informeren wat de kosten en mogelijkheden zijn tot ombouw naar handbak mocht de automaat het weer een keer de geest gaan geven.

Ik ben nl. echt wel genezen van automaten..... hoe relaxed het ook rijd.

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

de geneRaal

Die van mij bonkt ook soms als ik een bocht neem en hij moet terugschakelen.
Dan weet de bak even niet waar hij in moet en dan is het "bonk" in de tweede versnelling.
Nou hij bonkt maar een eind weg,het blijven klote dingen die bakken.
Blackstone under construction

Vulk

Citaat van: Dennis1974 op 29-06-2013 14:09:49
Citaat van: Vulk op 29-06-2013 11:28:20
Als je je zorgen maakt om de demping zou ik zo geen PU-geval monteren. Het bonken zal vast wel een stuk minder zijn!

Hoe bedoel je dat Vulk? Is dat omdat ik hem verkeerd heb gemonteerd? Of dat je geen fan bent van PU steunen?

Ben wel benieuwd want als bewezen is dat PU meer bonken/schokken veroorzaakt dan standaard vind ik dat wel interessant. Als ik hem verkeerd heb gemonteerd hoor ik het ook graag zodat ik het recht kan breien :)
Ik heb in beide Volvo's altijd een kapot origineel exemplaar gehad dus heb geen vergelijking.

Wel ik heb zo'n ding, maar het zit niet in mijn auto (ligt bij Pierre momenteel die het ook niets vind denk ik). Ze zijn zodanig stug dat ze, uiteraard ervoor zorgen dat het blok mooi vast ligt, maar het geeft wel meer gedreun/geluid door. Dat bedoelde ik met 'demping'.

Dennis1974

Ok...msschien ga ik dan eens een originele proberen...ben eigenlijk wel benieuwd naar het verschil. Moet alleen ff kijken hoe ik dat ding erin krijg want de originele schijn je erin te moeten persen toch?

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

Vulk

De originele moet er in geperst worden ja. Een originele zal wel jouw probleem niet oplossen, het zal alleen wat stiller worden in de auto.

hertogjan6

Gecondoleerd met je automaatbak  :-\ das mooi k*t voor de vakantie :-\
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

Dennis1974

Ja erg balen. Toch heb ik nog een klein beetje hoop. Tenminste....de andere hoop kost ook een berg :)
Zoals ik al vaker in mijn blog aangeef vind ik de automaat hard overschakelen. Maar....hij schakeld goed en mist niets. De olie is rood en mooi op peil.
Nu ben ik eens wat naar deze nieuwe problemen wezen zoeken op het forum, en ik lees veel over de term aandrijfassen en homokineten.

Met name het gezeur wat ik nog steeds heb dat ik bij gasbewegingen een schok kan simuleren...doet mij ook wel denken dat het daaraan zou kunnen liggen. Ik neem aan dat de aandrijfassen door de automaat heen gestoken worden?

Vraag is nu...wat is het? De automaat en/of de aandrijving.

Alle motorsteunen zijn vervangen...echt allemaal..daar ligt het dus niet aan.
Ik denk dat ik maar eens een forumlid dicht bij mijn woonplaats Flevoland moet gaan vinden die ook verstand heeft van dit soort zaken. Die moet dan maar eens in mijn auto gaan rijden om een "diagnose" te stellen.

Uiteindelijk wil ik het wel laten maken. Vandaag weer even contact gehad met Dennis850Estate waar ik de auto heen breng voor onderhoud/grote reparaties. Maar eerst wil ik wat uitsluitsel want preventief de boel vervangen is ook wat.
Daarbij is de werkplaats van Dennis850Estate niet voor mij om de hoek...dat ligt even aan de andere kant van het land :)
Neemt niet weg dat ik over de werkzaamheden van Dennis erg te spreken ben, dus uiteindelijk ook daar de boel weer wil laten maken....maar eerst wil ik weten WAT het nou is.

Dennis opperde ook dat terugschakelen met een "rotte bak" juist meer met klappen moet gaan...die van mij trilt gewoon en ook hoorbaar (zelfde effect en geluid als je over van die reflectoren rijd over de weg).

Maar goed....het is natuurlijk ook lastig om telefonisch en hier een probleem uit te leggen...dat moet je horen/zien.
Dus maar eens op zoek naar een forumlid met goede autokennis, want ik kan een boel....maar dit is niet mijn terrein :(
Ondertussen blijf ik maar gewoon doorrijden. Alleen durf ik niet ermee op vakantie...heb mijn vriendin en onze 2 kids bij ons, en wil niet ergens in het buitenland stil komen te staan.

Wie weet rijd ie nog een jaar zo door :)  ???

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

Dennis1974

Weer een kleine update...

Vandaag na 10.000 km precies te hebben gereden weer de olie en het filter vervangen....ging voorspoedig. Wel een klein beetje sludge (wij pompen het eruit en gieten het via een zeef in een fles die ik afvoer) dus ik vervang het over 5000 km maar weer net zolang tot de troep eruit is.

Samen aan de klus...ik (rechts) met Paul Aupers (links) die zelf 740 rijd en vanaf dinsdag ook een 940 rijd.

Ook nog een update omtrent het tril probleem. Uiteindelijk kon ik het reproduceren, dus ben ik op woensdag weer eens naar de clubmeeting geweest van de 700 vereniging waar een vriend van mij lid van is (Paul van de foto). Daar zit ook een forumlid van hier bij (Jan Geert = jgvdv ), en hij heeft een stuk gereden met de T5. Hij contstateerde dat mijn probleem niks met de automaatbak van doen had....sterker nog..die vond hij echt heel soepel schakelen. Grappig dat ik hem dus hard vind schakelen...maar misschien moet ik ook niet denken dat ie schakelt als een DSG :)

2 mannen vinden dus dat mijn auto prima schakelt, dus ik ga dat nu maar eens naast mij neer leggen....ik ben gewoon te perfectionistisch denk ik ;)

iig bleek het getril aan verglaasde remblokken te liggen. Jan Geert kon het keer op keer reproduceren en hij wist zeker dat het daar aan lag.

Gezien de remschijven voor en de blokken toch al op de nominatie stonden heb ik gelijk nieuwe besteld. Brembo's....dus zodra die binnen zijn ga ik de boel gelijk vervangen en hopelijk was dat dus idd het probleem.

Ook moet ik de handrem nog nakijken....die doet weinig....vandaag opgezocht op het forum hoe ik die kan stellen, maar ik ben bang dat ik nieuwe schoenen moet kopen. Eerst maar eens kijken wat ik allemaal hiervoor nodig heb aan onderdelen.

Van Jan Geert nog een mooi interieur filter met houder overgenomen...dus die er ook maar direct ingestopt.

Woensdag nog even de sloop bezoeken want ik heb nog een bodemplaat liggen die eronder moet maar waarvan ik geen schroeven heb  :eusa_wall:

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

Dennis1974

idd...en het geeft geen rommel....ik haal er toch een goeie 5.3 liter uit op deze manier....de rest verdwijnt in de opvangbak als ik het oliefilter losschroef

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

grijzev70tdi

Citaat van: koen.s op 11-08-2013 16:48:51
Wel makkelijk om zo de olie te vervesen, je heb geen brug nodig.

Bij Smartjes moet je het zo doen ;D Gelukkig maar 5 a 6x, want dan zijn de blokjes kapot gelopen ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

grijzev70tdi

Klopt, en bougies vervangen is ook zo leuk bij die hokken... Vooral de laatste 3....
Grolsch, het klinkt al lekkerder

NinaPaul

Citaat van: grijzev70tdi op 17-08-2013 23:36:38
Citaat van: koen.s op 11-08-2013 16:48:51
Wel makkelijk om zo de olie te vervesen, je heb geen brug nodig.

Bij Smartjes moet je het zo doen ;D Gelukkig maar 5 a 6x, want dan zijn de blokjes kapot gelopen ;D

Iets met gebruiker die het oliepeil niet controleert.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Dennis1974

Vandaag terug van een ritje Lelystad --> Brunssum en Brunssum --> Lelystad :)

ff een goeie 500 km aan brandstof erdoorheen gejaagd maar wel een mooie uitlaat gescoord bij Jeroen aka Dielie850.
Was erg gezellig en we hebben er gelijk een klein klusdagje van gemaakt.

De uitlaat hebben we gelijk gemonteerd en tevens heeft Jeroen ook even mijn handrem gesteld.
Al met al een geslaagde dag.

Wel op de terugweg 1 gek dingetje....toen ik voor afslag Lelystad reed was het erg stil...ik had de hele weg aardig aan het gas gehangen (steeds wel 140+) en bij Lelystad reed er niemand dus ging met 160 ff de kickdown in....De auto schakelt terug en toen een hele lange whoeiiiiiiiiiiii aan 1 stuk door totdat ik van het gas ging.

Kon het toen alleen reproduceren toen ik weer bij 160 de kickdown in ging....daarna bij lagere snelheden en weer de kickdown was alles normaal.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Verder nog wat foto's...ikzelf ben erg blij met het eindresultaat :)

Verder nog even Jeroen zijn werkelijk prachtige in nieuwstaat ogende witte 20V non turbo naar --> T5 ombouw met R allures mogen aanschouwen :)...wat een prachtig apparaat zeg.

Complimenten  :eusa_clap:

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

Dennis1974

Ook trouwens nog mijn relais 203 vervangen voor het dikke relais 99 (er zijn nl. 2 types) van Volkwagen. Nu heb ik een goed werkende instelbare interval in mijn Volvo... :eusa_dance:

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;