855NBP 10v...

Gestart door Dennis1974, 20-08-2012 15:59:15

Vorige topic - Volgende topic

Dennis1974

Kleine update...

Vandaag weer verder gegaan met de roffel een beurtje te geven. Vorige week had ik de verdeelkap met rotor vervangen...dit keer wat andere zaken.

Samen met Paul (op foto) de olie eruit gezogen en ondertussen de bovenste motorsteun losgekoppeld.

De bovenste motorsteun was rot. Het binnenwerk kon ik er zo met mijn duim uitdrukken. De nieuwe van Nordicar ging er een heel stuk soepeler in dan die van ET die ik in mijn vorige Volvo had zitten.

Daarna het openluchtfilter welke ik van Dirk342 had overgenomen er weer uitgeschroefd omdat ik het afblaas geluid toch niet mooi vond. Daarna de originele er weer ingezet.

Vervolgens de intercoolerslangen van het turbo huis vervangen. Deze vertoonde slijtplekken...waren veel te zacht en in 1 zat een scheur.

En als laatste een overzichtje :)

Hierna de olie vervangen voor Castrol Magnetec 5W40 C3 en een nieuw oliefilter geplaatst.

Dit is alvast gedaan. In bestelling staat een K&N inleg luchtfilter...Daarbij zijn mijn thermostaat, bougies en stabilisatorstang onderweg.

Deze wil ik over 2 weken ofzo vervangen. De beurt is dan af. Als het weer het wat toelaat ga ik dan nog het benzinefilter vervangen...die ligt al klaar maar ik kom er moeilijk bij. En ik wil de nivomats vervangen...die liggen ook al klaar.

Het schakelen gaat een stuk soepeler nu. Die bovenste motorsteun doet echt een hoop want het gebonk is een stuk minder (zelfs soepel schakelen te noemen nu :)). Tijdens een sleuteldag wil ik eigenlijk al mijn motorsteunen en baksteun (automaat) vervangen want ik vermoed dat die ook aan vervanging toe zijn na 258.000 km.

De thermostaat heb ik besteld gezien mijn verbruik omhoog ging en ik tijdens rijden op de snelweg een schommeling zag van de temp. meter.

Wordt vervolgd....

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

grijzev70tdi

Waarom zuig je de olie eruit ipv de aftapplug los te draaien?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Dennis1974

Citaat van: grijzev70tdi op 16-12-2012 15:18:12
Waarom zuig je de olie eruit ipv de aftapplug los te draaien?

Kwestie van lekker makkelijk, geen brug en een schone oprit houden omdat je altijd wat morst :) Daarbij haal ik er toch dik 5,5 liter olie op deze manier uit dus ik vind het prima zo....

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

Dennis1974

Ook de Volvo met nieuwe vonken het nieuwe jaar in. Eindelijk de bougies erin gedaan die ik al tijden had liggen :)

Voor iedereen nog de beste wensen voor 2013

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

marc-850

Nou alleen die rooie vlekken nog even wegpoetsen...
:evil:

Dennis1974

En weer back home na een vooruit vervanging omdat er een barst van 30 cm in het voorraam zat :( (ik had een wisser zonder blad uit mijn handen laten kletteren)

...goede service daar bij Carglass in Almere. De mannen vonden de auto prachtig..."een echte liefhebber zien we al want hij ziet er voor zijn leeftijd niet alleen prachtig uit maar is ook met 258.000km op de teller nog maar net ingereden"... was de reactie van de man die het glas verving ... na ff gebabbeld te hebben bleek deze man ook een voorliefde voor Volvo te hebben :)

Kijk...daar wordt ik nu vrolijk van  

Tijdens het wachten hebben ze de auto nog uitgezogen en alle ramen gelapt..de parafaan en de rubbers helemaal schoongemaakt...top service.

Het vervangen bleek ook geen overbodige luxe want het voorraam zat linksvoor niet eens in de kit !? Dat ik nooit een lekkage tijdens een goede regenbui of wasstraat bezoek heb gehad is apart te noemen. Wel had ik nadat ik smorgens in de auto stapte altijd last van vocht/condens op de ramen binnenin....dus hopelijk is dat nu weg want het oude raam zat er dus zowat los in...en dit was niet een gevalletje opdroogte kit....de kit was gewoonweg niet aanwezig aan de linkerkant!

Ook wees hij mij erop dat ik een klemmetje miste van de raamstijl en dat ik die dus ff bij de dealer moet halen. Hij zit vast maar gezien het het laatste klemmetje is (uiteinde van die raamstijl) moet die er wel weer op omdat die daar het belangrijkst is

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

grijzev70tdi

Wel vaker geizien dat een raam niet helemaal in de kit zat, van de week nog een gehad op stage bij T-5R. Was een aquarium geworden ;D

Bas850

Goed bezig, en ik zie een bekend gezicht, maar dan van de 700 vereniging.
Dat uitzuigen is wel handig.

Bas
"to finish first, you first have to finish"

grijzev70tdi

Geen idee, was nog orginele raam uit '95.

Dennis1974

Citaat van: Bas850 op 05-01-2013 21:23:17

Bas

Ja klopt....dat is Paul Aupers....idd een groot 700 fan (probeert hij mij ook steeds aan te smeren....haha) en heeft er zelf ook 1 in nieuwstaat rijden. Paul is een vriend en oud buurman van mij en helpt mij altijd met onderhoud.

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

Bas850

Citaat van: Dennis1974 op 06-01-2013 12:55:17
Citaat van: Bas850 op 05-01-2013 21:23:17

Bas

Ja klopt....dat is Paul Aupers....idd een groot 700 fan (probeert hij mij ook steeds aan te smeren....haha) en heeft er zelf ook 1 in nieuwstaat rijden. Paul is een vriend en oud buurman van mij en helpt mij altijd met onderhoud.
Toen ik 700 reed ben ik ook weleens bij hem geweest
"to finish first, you first have to finish"

Dennis1974

Zoals zo vele zit ik vol spanning  :eusa_boohoo: af te wachten tot de verstevigingsbrug voor de Estate binnenkomt die ik bij de groupbuy gekocht heb van irian paul.... Omdat een veerpootbrug aan de voorkant dan niet kon uitblijven heb ik gisteren een origineel Volvo exemplaar gescoord die ik gisteren opgehaald heb in Joure...

Alvast wat pics....

Ook heb ik gisteren een set veerpoten met veren besteld voor de achterkant omdat mijn Nivomats doorgezakt zijn (dank voor de link t5joost :)) dus die zijn ook onderweg. En als laatste gaat de roffel waarschijnlijk volgende maand naar Dennis850Estate voor nieuwe motor/bak steunen, een multiriem met spanrol en 2 reactiestangen.

Als dat is gebeurd is in mijn ogen al het achterstallig onderhoud weggewerkt en heb ik weer een perfect exemplaar voor de deur staan ;D. Dan ga ik mij eens verdiepen waarom mijn mistlampen het niet doen (al bij de koop).

Zodra de verstevigingsbrug binnen is plaats ik wel weer wat foto's en zal ik mijn ervaringen delen....ik ben nl. echt heel erg benieuwd of ik het verschil ga merken. Ik heb tijdens typen van dit bericht ook nog niet gereden met de veerpootbrug voor....en waarschijnlijk ligt deze week het exemplaar voor achter in de brievenbus....dus dan ga ik pas rijden  ;D

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

Laguna-S60R

Netjes  :eusa_clap:

Joure, ben je hier w.s nog langs gereden ook  ;D
S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

Ewout Schalkwijk

He? Een Volvo dealer in joure? ??? Is die nieuw dan? Ik heb jaren in Joure/Ousterhaule gewoond/gewerkt en toen was er geen Volvo dealer. Alleen die amateurs in Heerenveen waar ik vandaan ben gevlucht.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Dennis1974

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 29-01-2013 19:12:58
He? Een Volvo dealer in joure? ??? Is die nieuw dan? Ik heb jaren in Joure/Ousterhaule gewoond/gewerkt en toen was er geen Volvo dealer. Alleen die amateurs in Heerenveen waar ik vandaan ben gevlucht.

Nee hoor geen Volvo dealer....maar een originele Volvo veerpootbrug.... :)  Gewoon bij een particulier die er een te koop had staan.

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;