855NBP 10v...

Gestart door Dennis1974, 20-08-2012 15:59:15

Vorige topic - Volgende topic

Dennis1974

Weer een kleine update....

Na de veerpootbrug onder de motorkap is dan eindelijk de verstevigingsbrug aan de achterkant binnen welke ik via de groupbuy heb gekocht van irian paul in samenwerking met arie1965.

1 ding nog even hierover..... Dit was mijn eerste groupbuy en ik wil echt even de complimenten geven aan irian paul en arie1965 over hoe deze groupbuy is verlopen  :eusa_clap:. Keurig zijn we op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen en de uiteindelijke levering was binnen de afgesproken tijd. Alles was proffesioneel verpakt en er zat nog een mooi dik onderdelenboek bij en is er een kekke stikker  :) op de buis geplakt. NIKS MEER DAN LOF !!!  :eusa_clap:

Vandaag de verstevigingsbrug gemonteerd. Nog geen 5 min. werk. De pasvorm is perfect. 2 boutjes M10 / 40mm met een ringetje ertussen en de boel zit muurvast.

Wat merk ik er van? In eerste instantie qua rijden nog niet heel veel. Nu ben ik een rustige rijder en ik heb mij laten vertellen dat je met name met het stevige bochtenwerk er pas wat van merkt.

Goed...de snelweg op dan maar. Nu is het natuurlijk zo dat ik ook sinds deze week de brug voor erop heb zitten...en dat merkte ik wel degelijk..en ik had nog geen snelweg met deze 2 nieuwe bruggen erop gereden...dus komen de verschillen die ik eventueel merk dan van de voor of van de achterkant? :)...Maar bij lange bochten (Met name diegene welke ik op weg naar mijn werk veel neem) merk ik wel degelijk verschil. Ik kan ze veel en veel harder nemen zonder dat mijn sheapperd tank gaan hellen...hij blijft heerlijk strak op de weg en helt dus veel en veel minder over. HULDE !  ;D

Wat ik met de verstevigingsbrug wel direct merkte....veel en veel minder kraakjes en piepjes...de auto is in het interieur een stuk stiller geworden.

Al met al GEEN spijt dus :)

Wat plaatjes:

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

robert31

:) Ziet er heel goed uit!!

arie1965

De klep kan dicht haha veel plezier ermee  ;D
The European Volvo forum

Dennis1974

Citaat van: arie1965 op 02-02-2013 17:09:58
De klep kan dicht haha veel plezier ermee  ;D

Thanks man....en nogmaals dank.

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

Ewout Schalkwijk

Maar... Je hebt toch al een trekhaak? :eusa_think:

Dan heb je al een enorme balk achterin liggen, of je het met deze nog verder verbetert waag ik te betwijfelen.

Het ziet er wel gaaf uit, dat dan weer wel. ;D

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Dennis1974

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 02-02-2013 19:20:08
Maar... Je hebt toch al een trekhaak? :eusa_think:

Dan heb je al een enorme balk achterin liggen, of je het met deze nog verder verbetert waag ik te betwijfelen.

Het ziet er wel gaaf uit, dat dan weer wel. ;D

Ewøut

Zou zomaar kunnen Ewout....de een zegt dat het met de trekhaak geen nut heeft....de ander zegt dat het wel degelijk nut heeft.

Feit is dat ik sowieso van mijn bijgeluiden af ben waardoor het sowieso al een succes is :). Ik gaf al aan dat ik niet echt heel veel verschil merkte temeer omdat ik niet trap met deze auto. Omdat ik tegelijkertijd ook een veerpootbrug aan de voorkant heb geplaatst is het in mijn ervaring een wereld van verschil met rijden. Ik weet alleen niet of dit nu door voor of achter komt :) hahaha

Neemt niet weg dat ik er erg blij mee ben. Ook omdat beide bruggen mij net zoveel hebben gekost als 1 nieuwe voor de voorkant.

Money well spent dus :)

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

Ewout Schalkwijk

Die VPB voor, die maakt echt een boel uit. Die heb ik er ook in liggen. Dat scheelde bij mij ook in het kraken in het interieur.

Het is natuurlijk ALTIJD zo, dat als je zelf vindt dat het een goeie upgrade is, dan is het dat ook. Daar kan geen realiteit tegen op. ;D

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Dennis1974

Kleine update....

Gisteren mijn nieuwe radio ingebouwd (overgenomen van forumlid Arnie82).  De radio (Alpine CDE-W235BT) zag er nog als nieuw uit en na de plastic randjes te hebben weggedremeld in het dashboard paste het perfect :)

De slede met 2 schroeven vastgezet de boel zat vast. Ik ben er erg blij mee....het geluid lijkt beter dan voorheen, maar het belangrijkste is dat ik nu ipod, usb, bluetooth streaming en aux afspeelmogelijkheden heb. Daarbij zit er een parrot carkit ingebouwd waarvan de geluidskwaliteit erg goed is :)

Ook nog een kleine aanpassing aan mijn gril gedaan. Doordat de klep open en dicht gaat was de zwarte lak weggebladderd en kwam het chroom er weer doorheen. Nu de boel maar eens gespoten met Plastidip....een rubberen laag zeg maar in vloeibare vorm.

Resultaat is netjes al zeg ik het zelf, en doordat het iets dikker is dan normale verf is het ook wat meer elastisch en kan het tegen een stootje...zoals vliegen etc... Je schijnt er gewoon mee de wasstraat in te kunnen dus we gaan het wel meemaken.

Nu is het wachten op de volgende update....een openluchtfilter van K&N welke ik van Ulkeman heb gekocht...ik verwacht hem deze week binnen  ;D

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

Arnie82

Ziet er netjes uit Dennis!

Mooie van een 850 is (naast de neus natuurlijk) dat de overige interieur delen ook al zwart zijn waardoor de Alpine perfect in het dashboard past qua looks! Veel plezier ermee..!
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

rogerV701998

Netjes die radio. Past goed in het dashboard. :eusa_clap:

Voor mijn 240 heb ik een ("enkeldins") Alpine radio met carkit en de andere goodies gekocht. Ik ben zeer tevreden over die radio.

jgvdv

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 29-01-2013 19:12:58
He? Een Volvo dealer in joure? ??? Is die nieuw dan? Ik heb jaren in Joure/Ousterhaule gewoond/gewerkt en toen was er geen Volvo dealer. Alleen die amateurs in Heerenveen waar ik vandaan ben gevlucht.
ik kom oorspronkelijk uit heerenveen ;) zzit wel een renaultsloop ;)
760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

Dennis1974

Had het al gehoord bij de APK dat de remschijf en remblokken R/A niet al te best meer waren. Maar afgelopen donderdag opeens een vreselijk metaal schraap geluid bij het rijden en helemaal bij het remmen....damnn... Waren die blikken van omstanders dus toch niet omdat ze de auto mooi vinden maar omdat het ding een TAKKE herrie maakt van metalen aanloop geluiden  ;D

Gezien de auto er mee door de keuring kwam en ik tussen keuring en nu nog maar 700 km had gereden vond ik het wel vreemd maar goed...vandaag maar een nieuwe set remschijven en remblokken aan beide achterwielen gedaan. Remmen gaat weer prima..

Maar de remblokken R/A waren helemaal op....er zaten geen remschoentjes meer op...Hij was dus tot op de remblok houder zeg maar afgesleten.
Apart dat deze dan toch door de keuring komt ?

Ook zat de remcilinder van de remklauw vast waardoor hij dus bleef aanlopen. Ff wat buitenaardse krachten gebruikt en alles past weer :)

Gelijk ook maar de voorkant besteld (blokken en schijven). Dus deze ga ik volgende week doen gezien die niet op voorraad waren.

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

henry classic v70

Is de remklauw (die aanliep) nu wel weer goed gangbaar Dennis, gebeurt wel vaker dat de achterste remklauwen vast zitten daardoor is goed gangbaar maken wel belangrijk (anders ben je zo weer toe aan nieuwe blokjes).
Wel vreemd overigens dat er geen vermelding was van de vastzittende remklauw... :eusa_think:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Dennis1974

Ja hij is weer gangbaar...ik houd het even in de gaten maar alles functioneert weer. Heb alle overtollige roest op de pennetjes...en in de klauwen weggehaald en heb de pennetjes en de zijkant van de remblokjes heel lichtjes ingesmeerd met kopervet.

Aan de hoeveelheid roest en hoe vast de boel zat is het volgens mij ook nog nooit eerder los geweest trouwens.

Citaat van: henry classic v70 op 25-03-2013 19:31:03
Wel vreemd overigens dat er geen vermelding was van de vastzittende remklauw... :eusa_think:

ja idd....En de blokjes...die waren echt opper dan op...heel bijzonder want ik wist wel dat ze vervangen moesten worden....maar niet al na 700 km nadat hij gekeurd was. Maar goed...misschien is door de kou (en ik heb hem ook gewassen) de boel vast gaan zitten en is het extra hard gaan slijten. Dus misschien is het een combinatie van factoren.

Volgende week de voorkant maar eens doen. Schijven en blokken zijn nog Ok....maar trillen als ik boven de 100 km/u rijd en ga remmen. Dus vervangen lijkt me het handigst :)

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

grijzev70tdi

Als de remwerking goed is bij de APK en de keurmeester denkt te zien dat de blokken dik genoeg zijn (kun je niet al te best zien door de velg heen) is het goed
Grolsch, het klinkt al lekkerder