Auto detailing (poetsen dus!) - Topic

Gestart door Martijn_B, 08-09-2012 22:32:59

Vorige topic - Volgende topic

The Volvoboy

En nog 2 telefoonfoto's

Ik ben zeer tevreden over de wax :)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Martijn_B

@Bouke: liefst op zwart en standje 3,5 dat werkt het lekkerst :)
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Bouke

Citaat van: Martijn_B op 30-09-2012 17:41:02
@Bouke: liefst op zwart en standje 3,5 dat werkt het lekkerst :)
Oke tnx ga ik met de volgende cc-bestelling mee laten komen.

StefanCJ

Straks weer een bestelling doen met onder andere:
- Gliptone conditioner voor de stoelen/achterbank.
- APC (ik gebruik het nu ook thuis om schoon te maken)
- XXX Hardcore Pastewax of de Collinite 476s, ik gebruik nu Smartwax (vloeibaar) maar wil de XXX voor de winter gebruiken.

Ik twijfel nog of ik IronX wil gaan proberen. Ik gebruik nu Purple Rain (of Bilberry oid, het spul heeft 100 namen) maar ben benieuwd of IronX het schoonmaken van velgen nu écht zoveel makkelijker maakt.

:)

Martijn_B

Het maakt het schoonmaken anders, het verwijderd metaaldeeltjes die je normaal niet wegkrijgt. Echter doet het bijna niets met ander vuil. Zou het wel aanraden, alleen niet té vaak gebruiken :)
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Bouke

Citaat van: StefanCJ op 01-10-2012 19:44:56
- XXX Hardcore Pastewax of de Collinite 476s, ik gebruik nu Smartwax (vloeibaar) maar wil de XXX voor de winter gebruiken.

Ik twijfel nog of ik IronX wil gaan proberen. Ik gebruik nu Purple Rain (of Bilberry oid, het spul heeft 100 namen) maar ben benieuwd of IronX het schoonmaken van velgen nu écht zoveel makkelijker maakt.

Iron x is voor mij iig de beste velgen reiniger qua remstof die ik ken,bilberry heb ik nooit gebruikt.Voor mij iets wat ik echt niet wil missen in mijn collectie.Ik gebruik het  ook op de lak zonder problemen dus het het is multi functioneel.Je kan het zondag wel ff proberen als je wil.

Bouke

Citaat van: Martijn_B op 01-10-2012 19:58:12
Het maakt het schoonmaken anders, het verwijderd metaaldeeltjes die je normaal niet wegkrijgt. Echter doet het bijna niets met ander vuil. Zou het wel aanraden, alleen niet té vaak gebruiken :)
Waarom niet te vaak Martijn? Het is toch ph neutraal :eusa_think:

StefanCJ

Citaat van: Bouke op 01-10-2012 20:00:48
Citaat van: StefanCJ op 01-10-2012 19:44:56

Iron x is voor mij iig de beste velgen reiniger qua remstof die ik ken,bilberry heb ik nooit gebruikt.Voor mij iets wat ik echt niet wil missen in mijn collectie.Ik gebruik het  ook op de lak zonder problemen dus het het is multi functioneel.Je kan het zondag wel ff proberen als je wil.

Ik wil de S70 deze week nog poetsen (heb nu zwaardere pads) dus dan zal 'ie niet echt vies zijn. Mocht ik door het weer niet kunnen poetsen dan wil ik wel op een klein stukje zien wat het doet.

Martijn_B

Citaat van: Bouke op 01-10-2012 20:02:21

Gebruik je wheel sealant? Test maar eens wat het daar mee doet...

Bouke

Citaat van: Martijn_B op 01-10-2012 20:37:57

Ik snap hem,tast het wax ed ook aan denk je ???

StefanCJ

Citaat van: Bouke op 01-10-2012 20:41:10
Citaat van: Martijn_B op 01-10-2012 20:37:57

Ik snap hem,tast het wax ed ook aan denk je ???

Volgens mij wel, het enige wat je waxlaag niet aantast is milde autoshampoo (in de juiste dosering).

Bouke

Ja dom ik had het kunnen weten ,als het wheelseaslant aantast dan wax ook :eusa_wall:

StefanCJ

Op Carclean geld de hele maand een neerslagactie. Het aantal mm neerslag gevallen in Berkel en Rodenrijs (plaats van vestiging) geld als kortingspercentage (max 30%). Zie http://forum.carclean.nl/cc_postst14892/Korting-voor-de-gehele-maand-oktober-met-de-neerslagactie-van-Carcleannl.aspx voor de spelregels.

Doe er je voordeel mee  ;)

ZC3rr0r

En voor de verdere tips, de mensen van waxworld.nl hebben op dit moment een nette excentrische polijstmachine van Krauss (500 watt, 8mm uitslag) voor 99,95 zonder verzendkosten :-)

Mijn nieuwe poetsmachine is onderweg (en hopelijk snel genoeg binnen om de GLT nog eens goed onder handen te nemen voor de Volvo klassiekerbeurs)...

StefanCJ

Tot morgenmiddag 13.00 15% korting bij Carclean.nl, kortingscode LetItRain invoeren (let op hoofdlettergebruik).

Mijn bestelling is zojuist geplaatst  :eusa_dance: