Auto detailing (poetsen dus!) - Topic

Gestart door Martijn_B, 08-09-2012 22:32:59

Vorige topic - Volgende topic

Henk855

Citaat van: rickgriem op 09-09-2012 00:10:06
Bedank voor de reactie!
Ga morgen een mooi setje samen stellen en bestellen!
Als het goed is glimt hij zaterdag dan!
bedankt en Tot zaterdag!

Ik heb mijn spullen bij carclean.nl besteld, zeer snelle levering. Voor 16:00 besteld de volgende dag in huis zeggen ze en dat klopt ook.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

rickgriem

Kon het niet laten, heb meteen besteld!
Ik heb z 'n witte poets pad met de mezzo polish besteld!
Als detailer voor de poorboy's gegaan!

En toevallig ook bij carclean besteld!
Nogmaals dank voor de adviezen!
En resultaat zal poosten en zal te zien zijn zaterdag!

beunmaat

Ik moet mijn kar ook maar eens polijsten, ik wil dit echter wel machinaal doen. Nu heb ik dit apparaat gezien:
http://www.driven2shine.nl/tools-accessoires-en-machines/no-swirls-500-watt.html#.UEvYN7JlRUk

Welke pad moet ik daarbij mee bestellen? Want ik zie dat 4 verschillende kleuren zijn.
En werkt die Monello Mezzo ook goed met zon apparaatje?

Het is in eerste instantie bedoeld om de DOP t-5r weer eens aan het glimmen te krijgen.
Kan ik met dat spul ook een roze 850 weer rood maken? ;D

The Volvoboy

Citaat van: Martijn_B op 08-09-2012 23:38:53
Ben verder zelf ook geen fan van de shampoo van de Poorboys, vind Born to be Mild is gewoon een topper. Super zuinig, ruikt lekker, schuimt goed, reinigt prima.

+ 1!! Hij glijdt ook goed :D

Citaat van: Martijn_B op 08-09-2012 23:38:53
Wat ik in de winter vaak gebruik is de Mothers Carnauba Car Wash and Wax. Ideaal spul, moet je na het wassen uitwrijven en brengt dan al gelijk een soort quick detailer laag aan.

Die is interessant! Hoe werkt dat dan? Je wast je auto ermee, je spoelt hem af, laat hem opdrogen en vervolgens poets je het uit?
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

The Volvoboy

Citaat van: Henk855 op 09-09-2012 00:19:41
Citaat van: rickgriem op 09-09-2012 00:10:06
Bedank voor de reactie!
Ga morgen een mooi setje samen stellen en bestellen!
Als het goed is glimt hij zaterdag dan!
bedankt en Tot zaterdag!

Ik heb mijn spullen bij carclean.nl besteld, zeer snelle levering. Voor 16:00 besteld de volgende dag in huis zeggen ze en dat klopt ook.

Behalve als je ouders de deur niet open doen  :eusa_wall: :eusa_wall: :evil: :evil:
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km

The Volvoboy

Citaat van: rickgriem op 09-09-2012 00:46:26
Kon het niet laten, heb meteen besteld!
Ik heb z 'n witte poets pad met de mezzo polish besteld!
Als detailer voor de poorboy's gegaan!

En toevallig ook bij carclean besteld!
Nogmaals dank voor de adviezen!
En resultaat zal poosten en zal te zien zijn zaterdag!

Ben benieuwd! :D

The Volvoboy

Citaat van: beunmaat op 09-09-2012 01:51:10
Ik moet mijn kar ook maar eens polijsten, ik wil dit echter wel machinaal doen. Nu heb ik dit apparaat gezien:
http://www.driven2shine.nl/tools-accessoires-en-machines/no-swirls-500-watt.html#.UEvYN7JlRUk

Welke pad moet ik daarbij mee bestellen? Want ik zie dat 4 verschillende kleuren zijn.
En werkt die Monello Mezzo ook goed met zon apparaatje?

Het is in eerste instantie bedoeld om de DOP t-5r weer eens aan het glimmen te krijgen.

Als je de DOP alleen aan het glimmen wil krijgen denk ik dat dit een mooi setje is ;) http://www.driven2shine.nl/sets-en-kits/no-swirls-medium-polishing-kit-500-watt.html#.UEw1Bo0aMf5
Heb je er meteen pads en polijstmiddel bij, ben je in een keer klaar :) Hier kun je de rooie ook mooi mee laten glimmen :D Maar vergeet natuurlijk niet eerst te kleien ;)

henry classic v70

Citaat van: beunmaat op 09-09-2012 01:51:10

Daar kun je toch het beste Jiff voor gebruiken :evil:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

beunmaat

Das wel lekker goedkoop ;D... schuurt ook prima dat spul.
Ben benieuwd hoe snel ik door de lak heen ga als ik eens lekker met den machine op de Jiff druk..mocht het fout gaan kan hij altijd nog zwart gerollerd worden haha.

FGG

Citaat van: Julian op 08-09-2012 23:30:34
Citaat van: bassieS70 op 08-09-2012 23:24:21
Citaat van: The Volvoboy op 08-09-2012 23:20:06
Citaat van: bassieS70 op 08-09-2012 23:17:43
Mooie uitleg  :P

Niet aan mij besteed ;D.eens in de 3 maanden door de wasstraat is voldoende voor mij ;D
Km,s maken met die roffel is wat telt voor mij :P

Uche uche krasstraat uche uche

;D

Welnee joh is allemaal zo overdreven met krassen in die wasstraat ;D

Koen heeft echt wel gelijk en het is zeker niet overdreven met krassen in de krasstraat! Is zelfs bewezen met officiele tests dat wasstraat gewoon swirls/krasjes oplevert. Als je echt je auto mooi wilt houden moet je hem gewoon eens in de 14 dagen met de hand wassen, 2 emmer-methode, hogedrukreiniger (goede afstand)goede washandschoenen (een met grove vezels en een met fijne vezels) en een goede shampoo houd je auto gewoon mooi en je krijgt daardoor zo min mogelijk krasjes

Ik kan hier voor een deel in meegaan. De schade die een wasstraat zou aanrichten staat niet in verhouding tot het dagelijks gebruik, denk ik. De hele dag zand, stof, regen, rotzooi van de straat zal ook het nodige veroorzaken. Ten tweede heb ik nog nooit het nut van de 2-emmer-methode gezien. Ik ben zelf toch een redelijk fanatiek poetser maar twee emmers? Nee, niet echt. Wat me dan weer opvalt is dat je je auto van allerlei kwaad wilt beschermen zoals de wasstraat, de 1-emmer methode, etc, maar dat je dan wel de hogedruk-reiniger noemt. Die gebruik ik dus niet, en ik zou ook niet weten waarvoor. Ik krijg alles prima schoon met de tuinslang, hogedruk-reiniger voegt niets toe.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Julian

Citaat van: FGG op 09-09-2012 12:40:05
Mooie uitleg  :P

Niet aan mij besteed ;D.eens in de 3 maanden door de wasstraat is voldoende voor mij ;D

;D

Koen heeft echt wel gelijk en het is zeker niet overdreven met krassen in de krasstraat! Is zelfs bewezen met officiele tests dat wasstraat gewoon swirls/krasjes oplevert. Als je echt je auto mooi wilt houden moet je hem gewoon eens in de 14 dagen met de hand wassen, 2 emmer-methode, hogedrukreiniger (goede afstand)goede washandschoenen (een met grove vezels en een met fijne vezels) en een goede shampoo houd je auto gewoon mooi en je krijgt daardoor zo min mogelijk krasjes

Ik kan hier voor een deel in meegaan. De schade die een wasstraat zou aanrichten staat niet in verhouding tot het dagelijks gebruik, denk ik. De hele dag zand, stof, regen, rotzooi van de straat zal ook het nodige veroorzaken. Ten tweede heb ik nog nooit het nut van de 2-emmer-methode gezien. Ik ben zelf toch een redelijk fanatiek poetser maar twee emmers? Nee, niet echt. Wat me dan weer opvalt is dat je je auto van allerlei kwaad wilt beschermen zoals de wasstraat, de 1-emmer methode, etc, maar dat je dan wel de hogedruk-reiniger noemt. Die gebruik ik dus niet, en ik zou ook niet weten waarvoor. Ik krijg alles prima schoon met de tuinslang, hogedruk-reiniger voegt niets toe.

Met de tuinslang word het allemaal ook schoon, klopt. Maar het is wel handiger met de hogedruk, van tevoren spuit je het meeste grove vuil er vanaf zodat je vervolgens niet in de lak kunt krassen met een washandschoen, insecten vliegen er zo vanaf op de voorkant. Ook de wielkasten spuit je netjes schoon, zelfs een gedeelte van het onderstel kun je afspuiten met de hogedruk. En 2 emmer-methode heeft zeker functies, als je eerst je washandschoen in de emmer met sop doet dan op de lak en dan eerst in het water voordat je weer in de shampoo gaat zo komt er geen vuil in de emmer shampoo, want anders word het water zo snel bruin met viezigheid erin, daarom moet je ook de velgen als laatste doen ;)
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

beunmaat

Citaat van: tom480 op 09-09-2012 12:28:53
Citaat van: beunmaat op 09-09-2012 12:23:42
Das wel lekker goedkoop ;D... schuurt ook prima dat spul.
Ben benieuwd hoe snel ik door de lak heen ga als ik eens lekker met den machine op de Jiff druk..mocht het fout gaan kan hij altijd nog zwart gerollerd worden haha.

Maak je wel foto's ? ;D

Komt goed ;D

Martijn_B

Citaat van: FGG op 09-09-2012 12:40:05
Mooie uitleg  :P

;D

@FGG: Was jij ook niet diegene die het nut van kleien niet inziet? Of verwar ik je nu met iemand anders?  :)

@Volvoboy: Jep inderdaad, het is een dikkige shampoo die een lichte waas achterlaat na het afspoelen. Vaak haal je deze al weg met je droogdoek, anders even nawrijven. Ideaal spul :)
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

MrCain

Leuk en informatief stukje Martijn!

Gaat dat maar s proberen als ik weer op de been ben. Zelf was ik altijd van mening dat je moest kleien op de WC  :eusa_shifty:....
Maar heb nu al aardig wat resultaat gezien van het kleien en gaat ben best overtuigd!

Nu maar s een pret pakketje aanschaffen : bij ons in de buurt verkopen ze zo'n My first Meguiars starter pakket. Misschien dat eens proberen? Die productjes die je eerder opnoemde hebben ze niet in de buurt...

Afijn, gaan het gewoon eens proberen!! Lekker kleien op de Volvo  ;D Doen die meeuwen al hele dagen hier op de auto's......

BTW: wat voor "starter kit" kan je nu eigenlijk het beste aanschaffen?
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

FGG

Citaat van: Martijn_B op 09-09-2012 14:43:08
@FGG: Was jij ook niet diegene die het nut van kleien niet inziet? Of verwar ik je nu met iemand anders?  :)

Nope, ik heb altijd gekleid.

Citaat van: Julian op 09-09-2012 12:53:34
daarom moet je ook de velgen als laatste doen ;)

En zo doet iedereen 't weer anders. Ik doe de velgen als eerste.... maar niet met dezelfde emmer. ;)

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: