Auto detailing (poetsen dus!) - Topic

Gestart door Martijn_B, 08-09-2012 22:32:59

Vorige topic - Volgende topic

Bouke

Altijd leuk rood, zo heb ik dita' s R gedaan😎

ZC3rr0r

Heb vandaag twee belangrijke ontdekkingen gedaan:

1. Iron-X is het beste goedje dat ik ooit gekocht heb
2. Een gele pad met Inizio (Forza) is voor vrijwel alle correcties een prima alternatief op wetsanden

Waarom?

1. Ik kreeg met de velgenreiniger van PBs niet al het vuil uit mijn (haast nieuwe) velgen. Bleven van die ingebrande pitjes zitten. Na een rondje Iron-X kon ik het er zo uitspoelen! :eusa_dance:

2. Heb met een lakstift alle beschadigingen en krassen in de rechterhelft van de wagen weggewerkt (denk 17 a 20 diepe krassen) en vervolgens (na uitharden) zonder wetsanden de gele pad met Inizio gepakt als levelingpad. Werkte geweldig! Krassen zijn ofwel perfect gevuld, of het resultaat is met het blote oog niet voor perfect gevuld te onderscheiden ;D
Je hebt een beetje meer geduld nodig, maar de kans op strikethrough is stukken minder en het resultaat even goed.
Ga dit vaker proberen voordat het schuurpapier erbij komt kijken.

peteRRR

Thanx mensen.

Steve het is een VW Corrado en die kan wel eens uit 89 zijn met de originele lak denk ik,je geeft er echt geen duppie meer voor
als je de auto zo ziet staan de lak is echt krijt en krijt droog en in een mum van tijd komt het weer tot leven met het polijsten.

Die andere Corrado die in z,n geheel is gedaan was gewoon om wat te spelen,het moest allemaal niet zo nou en een prima kans om
losjes 2x te polijsten met een wolletje en pad,s en met de hand te waxen en die auto was al eens overnieuw gespoten.
Idd dat rood doet het wel bijzonder goed.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

dopie

Had deze een tijd geleden al besteld en vandaag opgehaald (was het al bijna weer vergeten). Ben geen poetser en zal het ook nooit worden maar moet wel zeggen dat het met dit ding best mooi gaat. Binnenkort maar eens kijken of die ook een beetje wil polijsten. Brengt het mooi in een gelijk patroon aan en het kost me minder moeite ;D.

ZC3rr0r

En ik heb vandaag weer de halfjaarlijkse bestelling bij Carclean eruit gegooid.
Besloten maar gelijk een grote pot Collinite 915 te kopen, wat is dat spul geniaal zeg, glanzen als de beste, beading en sheeting alsof je 475 of 845 erop hebt zitten.

The Volvoboy

Citaat van: ZC3rr0r op 27-05-2013 20:01:19
Besloten maar gelijk een grote pot Collinite 915 te kopen, wat is dat spul geniaal zeg, glanzen als de beste, beading en sheeting alsof je 475 of 845 erop hebt zitten.

Ik heb em ook, de 915, ben er ook zeer over te spreken. Wat een wax! :D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

ZC3rr0r

Citaat van: The Volvoboy op 27-05-2013 20:02:07
Citaat van: ZC3rr0r op 27-05-2013 20:01:19

Ik heb em ook, de 915, ben er ook zeer over te spreken. Wat een wax! :D

Inderdaad, was wat zoekende naar een manier om de glans van 845 te verbeteren, maar elke combinatie met glaze verminderde de standtijd. Na overleg met CC een sample toegestuurd gekregen, en ik heb nu drie weken na aanbrengen nog steeds showroomglans. Geniaal!

Dus toch maar de knoop doorgehakt en een grote pot gekocht.

The Volvoboy

En de beading en sheeting is na een maand ook nog echt goed vind ik!
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

The Demon

Ik geloof er niets van Koen, kom het maar eens bewijzen op Olijfje  :P

Groet,
The Demon.

ZC3rr0r

Citaat van: The Volvoboy op 27-05-2013 20:05:53
En de beading en sheeting is na een maand ook nog echt goed vind ik!

Na drie weken in elk geval nog fantastisch!

ZC3rr0r

Ik val in herhaling vermoed ik, maar wat is CarClean toch een topbedrijf.
Ik had op mijn verlanglijstje een set Peluche Verde doeken van Monello staan, maar die heb ik deze bestelling (om budgettechnische redenen) niet mee laten komen.

Wat doen ze nu bij Carclean?

Juist, gratis een Peluche Blanco doek toevoegen aan mijn bestelling! :D
Niet alleen kost het me niks, hij is ook nog eens groter dan de Peluche Verde.

Geweldig!

Broabander

Ja ik shop er ook altijd met veel plezier. Ben absoluut niet merk- of bedrijfsgebonden en ze zijn ook niet de goedkoopste maar ze hebben gewoon vrijwel alles. Anders moet ik een lijstje bij 3 verschillende shops bestellen.

Ze willen mij wel volgens mij iets met ruiten duidelijk maken: mijn cadeautjes bestonden tot nu toe bijna alleen uit glasdoeken en ProVision middelen ;D
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

ZC3rr0r

Citaat van: Broabander op 29-05-2013 14:32:02
Ja ik shop er ook altijd met veel plezier. Ben absoluut niet merk- of bedrijfsgebonden en ze zijn ook niet de goedkoopste maar ze hebben gewoon vrijwel alles. Anders moet ik een lijstje bij 3 verschillende shops bestellen.

Ze willen mij wel volgens mij iets met ruiten duidelijk maken: mijn cadeautjes bestonden tot nu toe bijna alleen uit glasdoeken en ProVision middelen ;D

En met reden, Provision ruitenwax is absoluut geweldig!

Broabander

Hebben ze ook ruitenwax ja? Ik heb de Clear Vision spray wel eens gebruikt maar dat vond ik geen succes, kan ook aan mijn voorbereiding liggen. Ik heb nu in ieder geval de ruiten schoongemaakt met APC en ProVision Glass Scrub, daarna afgespoeld en afgedroogd en behandeld met RainX (had ik ook even gehaald bij de plaatselijke detailspulboer), en aan de binnenkant even rond gegaan met de ProVision Anti Fog.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

ZC3rr0r

Citaat van: Broabander op 31-05-2013 14:50:20
Hebben ze ook ruitenwax ja? Ik heb de Clear Vision spray wel eens gebruikt maar dat vond ik geen succes, kan ook aan mijn voorbereiding liggen. Ik heb nu in ieder geval de ruiten schoongemaakt met APC en ProVision Glass Scrub, daarna afgespoeld en afgedroogd en behandeld met RainX (had ik ook even gehaald bij de plaatselijke detailspulboer), en aan de binnenkant even rond gegaan met de ProVision Anti Fog.

Die anti-fog ben ik dan weer echt niet over te spreken.
Het kan ook aan mij liggen, maar ik heb nog geen verschil gemerkt met of zonder dat spul.