Auto detailing (poetsen dus!) - Topic

Gestart door Martijn_B, 08-09-2012 22:32:59

Vorige topic - Volgende topic

Hans Duiven

Citaat van: Bouke op 18-04-2017 15:02:31
Lijnolie blijft veel langer zitten dan poorboys trim restorer of bijv smart gel. Je kan ook met een elektrische verfbrander het kunstof op kleur brengen, maar gaat ook gepaard met risico's. Verder is er nog polytrol( heb ik geen ervaring mee)
Wat relatief nieuw is zijn coatings voor kunstof, er zijn diverse merken ( en prijzen) zoals Gyeon trim , nanolex , enz.
Zelf heb ik donderdag de Gyeon trim er op gezet , dus ik kan nog niks over de standtijd zeggen maar het spoelt er iig niet met de eerste regenbui af en het ziet er echt super mooi uit en herstelt het kunstof mooi. Het kos dan dan ook iets van 39€ , dus ik ga er maar van uit dat het heeeeeel lang blijft zitten ;D

Ook even een half jaar afwachten dus  :D

Bouke

Citaat van: Hans Duiven op 18-04-2017 16:25:36
Citaat van: Bouke op 18-04-2017 15:02:31
Lijnolie blijft veel langer zitten dan poorboys trim restorer of bijv smart gel. Je kan ook met een elektrische verfbrander het kunstof op kleur brengen, maar gaat ook gepaard met risico's. Verder is er nog polytrol( heb ik geen ervaring mee)
Wat relatief nieuw is zijn coatings voor kunstof, er zijn diverse merken ( en prijzen) zoals Gyeon trim , nanolex , enz.
Zelf heb ik donderdag de Gyeon trim er op gezet , dus ik kan nog niks over de standtijd zeggen maar het spoelt er iig niet met de eerste regenbui af en het ziet er echt super mooi uit en herstelt het kunstof mooi. Het kos dan dan ook iets van 39€ , dus ik ga er maar van uit dat het heeeeeel lang blijft zitten ;D

Ook even een half jaar afwachten dus  :D
Tja dat heb ik allemaal voor jullie over ;D Nee ik was het gewoon zat om het regelmatig te doen. Maar pb trim is goed spul verder hoor dat heb ik ook altijd gebruikt nadat ik de lijnolie zat was, want op een gegeven moment kwamen er allemaal zwarte vlekken op.

V70R^2

Gyon trim bleef een jaar zitten hier, maar aangezien ik de wagens zelden was zijn die coatings mij een beetje te duur voor alle wagens... ;D

Hooguit eens voor een projectje welke amper de weg op gaat :)

StefanCJ

Ik gebruik sinds een jaartje Polytrol. Ben er erg tevreden over, niet te duur, zuinig in gebruik, resultaat is top en standtijd lang. Ik heb ooit eens een flesje van PB gekocht maar dat was troep vergeleken bij Polytrol.

UserID6342

Ik heb er al helemaal geen verstand van en mag eigenlijk niet reageren hierop, maar ook ik heb beide bumpers in die powatdingetje gezet toen ze net gespoten waren vorig jaar.  Ziet er nog steeds netjes uit.

BBS

Wij hebben in 2010 een andere wagen om de grijze jumperstrips heen gekocht omdat ik geen zin meer had in het smeren met die polysoepzooi ;D

Volvoloos....

Hans Duiven

Citaat van: BBS op 18-04-2017 20:31:15
Wij hebben in 2010 een andere wagen om de grijze jumperstrips heen gekocht omdat ik geen zin meer had in het smeren met die polysoepzooi ;D

Hou toch op man, als jij jouw auto's niet kan poetsen heb je koorts!  :D

BBS

Citaat van: Hans Duiven op 18-04-2017 20:33:21

2x per jaar in de poets Hans, maar ik ben wel blij dat er geen strips meer op zitten en dat ik het met een laagje Black Hole, Collinite 845 en 915 kan doen. :D ;D
Volvoloos....

flipje77

Hij loopt normaal de hele dag te ijlen. Op dit moment gaat het weer beter aangezien er (bijna) niets te poetsen is.  ;D

Alhoewel, iets roods hier op de oprit mag ook wel eens gepoetst worden :eusa_whistle:
Angst is de grootste vijand van het leven.

Hans Duiven

Citaat van: flipje77 op 18-04-2017 20:51:03

Hij loopt normaal de hele dag te ijlen. Op dit moment gaat het weer beter aangezien er (bijna) niets te poetsen is.  ;D

Alhoewel, iets roods hier op de oprit mag ook wel eens gepoetst worden :eusa_whistle:

Hahahahahaa!

Weffers7

Ik weet niet of het in het juiste topic staat, maar ik was benieuwd waar ik het beste mijn 850 kan laten polijsten in de buurt van Eindhoven.
Het wordt mooi weer (als het goed is) en omdat mijn zwarte lak een beetje grijs is, had ik dit graag gepoetst willen hebben.

Ik hoor het graag!

Yackall

Citaat van: Hans Duiven op 18-04-2017 10:00:26
Citaat van: Yackall op 18-04-2017 06:06:36
Citaat van: Hans Duiven op 11-04-2017 16:39:59
Vandaag Poorboys World Trim Restorder gekregen, daar Auto Finesse Revive niet meer op voorraad was bij weblectronics.

Ze hadden mij keurig de opties gegeven en ik heb PB Trim Restorder geaccepteerd.

Hallo Hans,

Werkt het ook nog als je kunststof-lijsten echt serieus verbleekt zijn? De lijsten op de portieren zijn een paar jaar geleden een keer gespoten, maar de bovenkanten van de bumpers zijn bijna wit.   

Wil mijn T-5R handmatig gaan onderhouden en ik zie hier dat ik nog heul veul moet lezen.  ;)

Groet,

Thijs.

Het knapt er keurig van op maar bij dit soort producten gaat het mij er met name om hoe lang het goed blijft.
Dus kan ik er nu nog geen zinnig woord over zeggen.

Ok, ik ga je in de gaten houden. :-)

FGG

https://youtu.be/6q0dS2MNugk

Maar dan is de binnenkant na 9 uur poetsen weer mooi schoon!

:o

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

mehn

Citaat van: FGG op 16-02-2018 18:46:27
https://youtu.be/6q0dS2MNugk

Maar dan is de binnenkant na 9 uur poetsen weer mooi schoon!

:o

Je moet er maar zin in hebben...

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

RemkoT5

Ha ja, daarom is t in de betreffende video ook de beste man zn werk. Respect. :eusa_clap:
Ik hou t meestal na 30 minuten al voor gezien... En dat is voldoende om dat:
1: Er geen schoenen gedragen worden in mijn roffel
2: niet gegeten of gedronken wordt in de roffel
3: de weinige passagiers die bij mijn gratie mee mogen krijgen katoenen handschoentjes aan, zodat enig vuil op handen of scherpe nagels niets kan beschadigen.
Dus interieur detailen kan in een half uurtje  ;D en heb je meer tijd voor je biertje erna.

On topic:
4 weken geleden mn strips en bumper ook weer in de lijnolie gezet, +/- 30 min werk en t spul houdt erg lang.
Ik zet volgende keer ook n voor en na foto, was ik weer eens vergeten. :eusa_wall: