uitlezen foutcodes

Gestart door alfredgeel, 09-09-2004 15:31:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

alfredgeel

Weet er iemand hoe je de foutcodes van een V70 XC ' 98 kan uitlezen.
Bestaat er een software tooltje voor of kan je diagnoseapparatuur kopen.

Mijn dealer vroeg voor het vastellen van een fout in de luchtmassameter, het bestellen en vervangen maar liefst 88 euro Excl. BTW.

diagnose stekker heb ik al , nu nog het gereedschap.

Hoe lezen jullie foutcodes uit ?


Entuscan

Daar zijn hier al een paar topics over, ff de zoekfunctie gebruiken
Maar steek vooral je licht eens op bij Deze Site
Daar vind je prijzen etc

Nadeel is wel dat je er het servicelampje niet mee gereset krijgt :( En voor een MY96-98 is er geen truukje om dat toch te doen.
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

ed

850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

TTT242

Bestaat er geen app. dat beiden doet ( foutcodes + resetten servicelampje) en dat in de handel te koop is?
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

Entuscan

Citaat van: Ludo op 09-09-2004 18:30:47
http://www.autodiagnos.com/index_nl.html  (kijk onder product info-> Volvo)

£3000 excl vat etc, is wel een beetje te duur voor eigen gebruik. Wel leuk app.
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

TTT242

Citaat van: Entuscan op 09-09-2004 19:56:51
£3000 excl vat etc, is wel een beetje te duur voor eigen gebruik. Wel leuk app.

Beetje?  Beetje veel.......
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

Entuscan

Citaat van: Ludo op 10-09-2004 11:23:20
waar vind je die prijzen?.
de site in't engels bekijken
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

nOOb

#7
Van het week-end geprobeerd om bij mijn T 5 bwjr. eind 1995 , waarbij schijnbaar gebruik werd gemaakt van OBDII, eens de foutcodes uit te lezen ( met dank aan entu  :) ). Dit is echter niet gelukt ( software/hardware van SCANTOOL ). Na een beetje snuffelen op hun forum, kwam ik te weten dat dit waarschijnlijk ook niet zal lukken. De standaard OBDII- diagnose was toen ( 1996 ) nog niet helemaal gemeengoed bij alle merken en modellen.
Hoe kan men dit dan wel uitlezen ?? Beschik dus wel over de OBDII aansluiting onder het muntenvakje.

gr. Nico

Entuscan

Ik dacht dat de auterra voor op de palm wel werkt
Linkje

Je moet eens aan Johann vragen, die heeft (had) dacht ik hetzelfde probleempje
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Johann

Citaat van: nOOb op 13-09-2004 11:41:46
Van het week-end geprobeerd om bij mijn T 5 bwjr. eind 1995 , waarbij schijnbaar gebruik werd gebruikt van OBDII, eens de foutcodes uit te lezen ( met dank aan entu  :) ). Dit is echter niet gelukt ( software/hardware van SCANTOOL ). Na een beetje snuffelen op hun forum, kwam ik te weten dat dit waarschijnlijk ook niet zal lukken. De standaard OBDII- diagnose was toen ( 1996 ) nog niet helemaal gemeengoed bij alle merken en modellen.
Hoe kan men dit dan wel uitlezen ?? Beschik dus wel over de OBDII aansluiting onder het muntenvakje.

gr. Nico

Volgens mij kun je alleen de auto's vanaf ME 4.4 uitlezen met OBD-II
De T5 is nog ME 4.3.
Bij mijn 850 kan het ook niet .

Op de een of andere manier schijnt de Auterra het wel te kunnen als ik de verhalen moet geloven maar ik heb het zelf nog nooit van dichtbij gezien.

JaapT-5

850 T5 (MY96): Ik kan wel de 'knippercodes' van de ECU uitlezen. Via VOL-FCR ben ik erachter gekomen dat met een LED (mee eens,8kOhm) weerstand tussen pen 16 en pen 3 en een "maak"schakelaar tussen pen 3 en 4(of 5) in de OBD-II connector de codes uitgelezen en gewist kunnen worden. Volg 'gewoon'de beschrijving uit Olyslager of Haynes met de hierboven beschreven setup. De 'pennetjes' in de OBD connector vind ik lastig klein trouwens (je zou 't misschien ook vanaf de onderkant van de connector proberen met testleads of zo.)
Oja: de ECC 'zit'op pen 6, Cruisecontrol zou op 13 zitten (maar die heb ik -nog-niet..)
Weet iemand trouwens wat er op pin 1 van de OBD connector is aangesloten?
Volvo XC70 2.5 T GT 416 02/2006 (vinterbil 1)
Volvo C70 2.0T MT Convertible 445 04/2001 (sommarbil)