The Saint's Volvo's

Gestart door The Saint, 12-09-2004 21:38:24

Vorige topic - Volgende topic

V70 classic

Citaat van: 993GT2 op 11-05-2009 10:56:19
Citaat van: DD op 11-05-2009 10:27:41
lekker veilige manier van sleutelen weer. die volvo krik is niet gemaakt voor dit soort taken. leg dan op zijn minst de velgen onder de dorpels. Je zal niet de eerste en zeker niet de laatste zijn waarbij een schaarkrik in elkaar klapt of verschuift.

Hoe wil jij dan de wielen verwisselen als je langs de (snel)weg staat met een lekke band? Laat je dan ook lekker de krik achterin liggen omdat ie daar niet voor gemaakt is?

Heerlijk kortzichtige reactie maar ja, je kunt op de foto de overige maatregelen niet zien die we getroffen hadden om ongelukken en/of schade te beperken.
;)

Nope dan probeer je er zo snel mogenlijk dat andere wiel onder te frotten.
DD heeft dus wel een punt.
Je zou je roffel zo maar kunnen beschadigen  :eusa_shifty:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

viking_in_shorts

Citaat van: V70 classic op 11-05-2009 11:37:08
lekker veilige manier van sleutelen weer. die volvo krik is niet gemaakt voor dit soort taken. leg dan op zijn minst de velgen onder de dorpels. Je zal niet de eerste en zeker niet de laatste zijn waarbij een schaarkrik in elkaar klapt of verschuift.

Hoe wil jij dan de wielen verwisselen als je langs de (snel)weg staat met een lekke band? Laat je dan ook lekker de krik achterin liggen omdat ie daar niet voor gemaakt is?

Heerlijk kortzichtige reactie maar ja, je kunt op de foto de overige maatregelen niet zien die we getroffen hadden om ongelukken en/of schade te beperken.
;)

Mijn dorpel is beschadigd bij het punt waar ik m'n krik er terug onder gefrot heb. Gelukkig had er iemand in de buurt een garage krik die ik even mocht lenen om het werk af te maken. Meteen daarna een goeie gekocht. @ Porsche: nee, dat zie je verkeerd. De krik uit de auto is een "nood" krik. Als je gaat klussen zorg je voor goed gereedschap, en een krik is daar een deel van.

V70 classic

Citaat van: viking_in_shorts op 11-05-2009 11:47:36
Citaat van: V70 classic op 11-05-2009 11:37:08

;)

Mijn dorpel is beschadigd bij het punt waar ik m'n krik er terug onder gefrot heb. Gelukkig had er iemand in de buurt een garage krik die ik even mocht lenen om het werk af te maken. Meteen daarna een goeie gekocht. @ Porsche: nee, dat zie je verkeerd. De krik uit de auto is een "nood" krik. Als je gaat klussen zorg je voor goed gereedschap, en een krik is daar een deel van.

Ik zeg zelfs meer.
Als je klust aan een auto dan zet je hem op bokken/assteunen.
Een krik (elke krik) is onbtrouwbaar.
Er zou iemand tegen kunnen stoten of per ongeluk de krik kunnen laten zakken.
Daarom mag je niet eens werken onder een object dat onder een krik staat.
Dat dit wel gebeurd is wat anders.
Daarom hebben bruggen ed een mechanische veiligheid (die haken).
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

The Saint

Vandaag de R weggebracht voor een spuitbeurt. De voorbumper zal opnieuw worden gespoten.

De garage belde net op dat ze ook de kleine deukjes in het linkervoorscherm er uit willen halen. Ik had er zelf nog niet naar geinformeerd of het makkelijk, lees betaalbaar, opgelost kon worden, maar het kan!

Na deze blow.. paintjob ga ik er eerst eens mee op vakantie, en daarna uitgebreid poetsen!

En DAN eens een fotoshoot...
No shirt no shoes, no pinball

Ludo

Citaat van: The Saint op 22-06-2009 16:29:35
En DAN pas een fotoshoot... 

ja zeg.... als het nog lang duurt, wachten we wel effe...

:evil:

Rayman

en daarna uitgebreid poetsen!

Je bedoelt: Door de wasstRaat...
en DAN een photoshoot ;D

The Saint

Citaat van: Rayman op 22-06-2009 20:07:43
en daarna uitgebreid poetsen!

Je bedoelt: Door de wasstRaat...
en DAN een photoshoot ;D

Nee, ik ken een 'mannetje'...  ;)

thuur

The Saint

Sowwww:

-voorbumper gespoten
-koplampen Classic Black (ET)
-nieuwe mattenset

Lakstift in huis voor wat kleine krasjes. Nieuw worden doet ie niet meer (tenzij ik 'm tzt aan DCCCL verkoop  ;)) maar ik ben toch blij dat ie steeds een stukkie fraaier wordt.

Foto's zijn de meesten niet zo in geinteresseerd dus ik laat het hier even bij.

geintje maar komt over een paar weken na vakantie en poetsbeurt

The Saint

Nou, wat vlekjes bijgestipt met brandweerverf, nieuwe matjes erin.. Nog geen uitgebreide poetsbeurt gehad maar hier alvast een paar fotootjes:

Gedaan na aankoop:

-uitgebreide onderhoudsbeurt
-verwijderen trekhaak
-spuiten achterbumper
-gaten in hoofdsteunen gevuld met dopjes
-middelste rooster in voorbumper geplaatst
-stoeprandschade aan wielen laten bijwerken (niet volledig gespoten)
-spuiten uitlaatpotten, wieltrommels en slot achterklep
-spuiten voorbumper
-heldere koplampen en knippers
-steenslag met lakstift bijgewerkt
-nieuwe "R" mattenset

Nog te doen:

-linkerachterportier repareren (gaat niet open van binnenuit)
-portierverlichting vervangen (branden wel, maar glaasjes zijn alle 4 stuk of gebarsten)
-poetsen
-carbra  :evil:

hathü

The Saint

Thanx.

Nog 1 om te laten zien dat het zulk mooi weer was in Frankrijk. Op die ene dag na dan...

FLA

Johann

Dat rooie heeft wel wat..  :eusa_think:

;)

rogerV701998

Geweldig mooie auto!!

Gr. roger