Met de DOP 2.3 T naar het land der Roffels

Gestart door LouisXIV, 19-10-2012 09:13:34

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Citaat van: LouisXIV op 19-08-2014 21:31:43
Ik vraag me af hoe laag het peil moet zijn voordat het olielampje gaat branden. Niet dat ik dat uit wil gaan proberen maar ik vroeg het me gewoon af.
Vrijdagochtend vertrekken we vanaf Lago di Trasimeno over Basel naar Zuid-Duitsland en zaterdag rijden we weer naar Soest.

Heel laag. Bij forumlid viking_in_shorts was de peilstok geheel droog en nog brandde het lampje niet.

Vulk

Ik lees hier soms verhalen dat het lampje in een bocht even gaat branden. Dan gaat er 2-3 liter bij. ;D

grijzev70tdi

En zelfs dan gaat ie soms niet branden ;D

Een liter op 5000 km is niks om je zorgen over te maken
Grolsch, het klinkt al lekkerder

hendrik75

Citaat van: Vulk op 20-08-2014 11:46:15
Ik lees hier soms verhalen dat het lampje in een bocht even gaat branden. Dan gaat er 2-3 liter bij. ;D

Ja,, schuldig hieraan! ( schaam me diep )

zoals zo vaak  -->meten is weten..., als het lampje gaat branden ben je gewoon leeg.

kulk

Bij mij ook weleens gebeurd  :eusa_shifty:

Zelfs al een keer gehad dat ik een tikkende motor had, 2,5 liter olie deed wonderen  :eusa_snooty:
Ik denk dat menig auto al stuk was gegaan.

Nu peil ik gewoon elke week even.

grijzev70tdi

Afhankelijk hoeveel dat erin gaat. Als een aygo 2,5 liter olie verliest zit er zo goed als niks meer in. Als een dikke landcruiser 2,5 liter olie verliest zal er minder aan de hand zijn
Grolsch, het klinkt al lekkerder

LouisXIV

Ik ben vanmiddag weer thuis gekomen met exact 6699 km extra op de teller. De auto heb ik leeg gehaald en staat nu tegenover het huis op een vlakke plek morgen peilen en dan kan hij er weer tegenaan.
Ik durf het bijna niet te zeggen maar op de eerste dag na  :eusa_shhh: hebben we de gehele vakantie geen regen gehad  :eusa_dance:.
We zitten al te denken om volgend jaar weer lekker zuidelijk te gaan. Marokko óf Turkije  :eusa_drool:
Het is goed bevallen en best te doen.

Vulk

Heel fijn dat't zo goed is meegevallen. 6.700km is toch al een heel aardige trip!

elianmars

Citaat van: LouisXIV op 23-08-2014 19:56:34
We zitten al te denken om volgend jaar weer lekker zuidelijk te gaan. Marokko óf Turkije  :eusa_drool:

Gouda of Den Haag, dus  :P

Fijn dat jullie een lekkere vakantie hebben gehad, Louis!

Ewout Schalkwijk

Damn, ben ik verslagen met maar 6124km... :P

Draai je nu nog even alle foto's om?

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

UserID25761

Citaat van: elianmars op 23-08-2014 21:05:56

Ik denk dat Amsterdam dan ook wel kans maakt   :eusa_shifty: :angel:

knoertS70

Laats was ik in Marokko. Daar reed een taxi met de tekst; Nederlandstalige taxichauffeur. Ik dacht bij mezelf, dat is een brilliant idee. Waarom doen we dat in Amsterdam ook niet? ;D
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

StefanCJ

Flinke trip Louis, mooi dat de v70 het goed gedaan heeft en dat jullie lekker hebben genoten.

LouisXIV

Citaat van: NickGR op 24-08-2014 12:20:10
Citaat van: elianmars op 23-08-2014 21:05:56

Ik denk dat Amsterdam dan ook wel kans maakt   :eusa_shifty: :angel:
Nee ik wil verder ik zat te denken aan Antillen cq Amsterdam Zuidoost  ;) ;D

LouisXIV

Gisteren mijn nieuwe handzender laten inleren bij de dealer.

Dit ging wat stroef, men gaf bij het maken van de afspraak aan dat dat misschien niet zou kunnen. Dus ik navraag gedaan bij een andere Volvo dealer en deze gaf te kennen dat het niet kon. Vervolgens twee forumleden gebeld welke aangaven dat het wel zou moeten kunnen. Dus toch naar mijn afspraak gegaan. Bij aankomst op mijn afspraak te horen gekregen dat het misschien niet kon waarop ik aangaf dat ik van meerdere forumleden had begrepen dat andere dealers het wel kunnen. Na 15 min auto en handzender terug gekregen met de gerustellende mededeling dat het was gelukt.

Ik kreeg bij deze twee Volvo dealers sterk het gevoel dat ze mij liever een dure handzender hadden verkocht van €130,- dan dat ze me goedkoop van dienst wilde zijn. Ik vind dat eigenlijk een vorm van oplichterij het is dat ik aandring dat het wel kan. Maar de leek laat zich gewoon een nieuwe aanpraten.