Old-timer terug belasting plichtig

Gestart door NinaPaul, 29-10-2012 18:43:43

Vorige topic - Volgende topic

Turbobiker

Citaat van: Dirk342 op 25-04-2013 11:53:59
Citaat van: Sbv op 25-04-2013 11:10:35
Nog steeds alleen maar klachten, maar geen goed alternatief behalve een 60 dagen kaart.

Ik zou zelf zeggen x aantal km per jaar of iets van 60 dagen kaart, die zou ik dan 90 dagen maken, mooi de zomer door.

Ach Sander, kun je zelf toch ook bedenken neem ik aan ? 60 dagen kaart, 2e verplicht MRB betalende auto er naast hebben (wat de meeste liefhebbers ook hebben) dan zuiver je meteen het kaf van het koren., het Duitse systeem gaan toepassen (Kraftstofsteuer in de brandstofprijs en dan nog goedkoper uit zijn als in Nederland), betalen per gereden kilometer (meest eerlijke), kwartarief voor alles ouder als (bijvoorbeeld) 30 jaar, en ga zo nog maar even door.

Meer als genoeg alternatieven die op veel meer steun hadden kunnen rekenen als de huidige voorgestelde regeling.

1000 ambtenaren extra om dat allemaal te gaan controleren? Alternatieven moeten ook haalbaar en werkbaar zijn.
De Tussenpaus

Turbobiker

Citaat van: NinaPaul op 25-04-2013 11:48:29
Citaat van: Johann op 25-04-2013 10:31:27
Omdat die alleen maar die auto's rijden om veel kilometers zo goedkoop mogelijk te kunnen rijden.

M.a.w. het gas zit er in om de auto als dagelijkse rijder te kunnen gebruiken. M.n.a.w. deze regeling hebben we niet alleen aan de 190D rijders te danken maar ook aan de gas rijders.

Nou, ik ken genoeg liefhebbers die louter op lpg rijden, omdat het anders onbetaalbaar is om een stukje in de zomer te cruizen.
Lincoln Continental town car 7,5L uit '78 bijvoorbeeld...

Als je een paar tientjes extra niet hebt om te cruizen, dan moet je inderdaad overwegen je oldtimer weg te doen. Onbetaalbaar me hoela!
De Tussenpaus

KIM

Dirk laten we wel eerlijk zijn. De 740 is nu net zo'n categorie auto's (tesamen met de 240, de Mercedes W124 en nog een zooi) die uitermate geschikt zijn om comfortabel veel kilometers te blijven rijden. De groep mensen die om die reden een dergelijke auto aangeschaft hebben zijn de veroorzaker van wat er nu gebeurt; het gaat echt niet alleen om die 190 diesel 300 SD turbo en consorten.
Het is heel jammer, maar dat heeft ook gevolgen voor de mensen die de regeling niet misbruiken omdat de regering simpelweg een eenvoudig toepasbare regeling wenst. Een 60 dagen kaart levert teveel administratieve rompslomp op.

Ikzelf ben niet roomser dan de paus: De 740 die hier staat is met die gedachte in het hoofd aangeschaft (maar dan wel als 2e auto).
Voor mij dus de 2e keer dat mijn auto van de ene op de andere dag een stuk minder waard wordt. Bij de Berlingo heeft het me destijds wel wat meer gekost.

En Johann laat mooi zien hoe scheef zaken kunnen zijn in ons Nederland.

grijzev70tdi

Citaat van: Turbobiker op 25-04-2013 12:46:31
Citaat van: NinaPaul op 25-04-2013 11:48:29
Citaat van: Johann op 25-04-2013 10:31:27
Omdat die alleen maar die auto's rijden om veel kilometers zo goedkoop mogelijk te kunnen rijden.

M.a.w. het gas zit er in om de auto als dagelijkse rijder te kunnen gebruiken. M.n.a.w. deze regeling hebben we niet alleen aan de 190D rijders te danken maar ook aan de gas rijders.

Nou, ik ken genoeg liefhebbers die louter op lpg rijden, omdat het anders onbetaalbaar is om een stukje in de zomer te cruizen.
Lincoln Continental town car 7,5L uit '78 bijvoorbeeld...

Als je een paar tientjes extra niet hebt om te cruizen, dan moet je inderdaad overwegen je oldtimer weg te doen. Onbetaalbaar me hoela!

Mee eens, mijn buurman heeft een Cadillac uit 1972 met de 7,7 V8 gewoon op benzine. Vorig jaar ging  het niet echt goed financieel, dus bleef hij gewoon staan. LPG zou er nooit in die auto inkomen (in zijn bezit)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

NinaPaul

1 op 3, is gewoon duur. Op lpg is dit stukken goedkoper. Het geld dat je daar aan over houdt kan je prima terug in je hobby steken.
Het is maar net waar je ZELF de voorkeur aan geeft. Ik ben 2 events met hem mee gereden. Een 2400km (heen + terug) is zo € 1.200,- op lpg rond de € 500,-

Hij, maar ook ik zijn van mening dat auto's dienen om mee te rijden, niet om in een showroom te staan. Als blijkt dat je meer events en plezier uit de auto kan halen door er lpg in te leggen moet je dat gewoon doen. Buiten dat is het nog beter voor het milieu ook :P

Net zoals met diesel is niet elke lpg rijden een "veel rijder" En niet elke liefhebber is "cash loaded"
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

ZC3rr0r

Citaat van: de geneRaal op 25-04-2013 11:12:37
Iemand nog een 264 kopen voordat ik hem kort ga rijden?
Ik had hem juist gekocht voor de wintermaanden.

Groet

Heb er mogelijk wel oren naar eerlijk gezegd.
MRB betaal ik nu ook met emmers tegelijk (850 op G2...:o), dus dat zal me niet weerhouden.

Kun je mij een PBtje sturen met wat meer info?

Johann

Citaat van: NinaPaul op 25-04-2013 13:14:14
1 op 3, is gewoon duur. Op lpg is dit stukken goedkoper. Het geld dat je daar aan over houdt kan je prima terug in je hobby steken.
Het is maar net waar je ZELF de voorkeur aan geeft. Ik ben 2 events met hem mee gereden. Een 2400km (heen + terug) is zo € 1.200,- op lpg rond de € 500,-

Hij, maar ook ik zijn van mening dat auto's dienen om mee te rijden, niet om in een showroom te staan. Als blijkt dat je meer events en plezier uit de auto kan halen door er lpg in te leggen moet je dat gewoon doen. Buiten dat is het nog beter voor het milieu ook :P

Net zoals met diesel is niet elke lpg rijden een "veel rijder" En niet elke liefhebber is "cash loaded"

En de investering van de gasinstallatie en de aanpassingen aan het blok om deze geschikt voor gas te maken dan? Daarbij zijn er ook nog genoeg kosteneffectieve oplossingen om een ouder blok zuiniger met benzine om te laten springen. Als het blok los moet om voor gas aan te passen zou je ook in plaats daarvan een paar zuigers met iets hogere compressie er in kunnen zetten.

NinaPaul

Die zijn er, maar je komt nooit in de buurt van de prijs/km van LPG. Een benzine motor is nu eenmaal niet 2 keer zuiniger te maken.

De meeste mensen willen geen lpg uit "authenticiteit" en dergelijke, dan kan je ook de motorkarakteristiek niet aanpassen dmv brandstofbesparingsmaatregelen.

Eenieder moet doen wat hij/zij het beste vindt :D

Mij maakt het dus helemaal niets uit, of je auto nu op lpg, diesel, benzine, kerosine, hout, stoom, stroom, kolen, etc. rijdt. Als je er maar plezier aan beleeft. En als switchen van brandstof je een beter gevoel geeft, gewoon doen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Boeijke

Citaat van: ZC3rr0r op 25-04-2013 13:22:59
Citaat van: de geneRaal op 25-04-2013 11:12:37
Iemand nog een 264 kopen voordat ik hem kort ga rijden?
Ik had hem juist gekocht voor de wintermaanden.

Groet

Heb er mogelijk wel oren naar eerlijk gezegd.
MRB betaal ik nu ook met emmers tegelijk (850 op G2...:o), dus dat zal me niet weerhouden.

Kun je mij een PBtje sturen met wat meer info?

http://link.marktplaats.nl/668923614

)()()sT

Dat ding is toch over 2 jaar belastingvrij ???

ZC3rr0r

Citaat van: )()()sT op 25-04-2013 14:38:15
Dat ding is toch over 2 jaar belastingvrij ???

My thoughts exactly ;)

de geneRaal

Ja dat weet ik wel,maar ik ga geen toeslag betalen voorlpg dekomende 2jaar.
Ik heb hem gekocht voor in de winter voor vrouwlief om naar de bus te rijden (3km)
En gas lijkt dan aantrekkelijk,dus dan schaf ik maar een kleinere vervuiler aan.
Dusssss.

Edit: lekker hoor typen op een smartfoon
Blackstone under construction

Snellebaksteen

Dan zou ik hem lekker 2 jaar schorsen.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

)()()sT

Ja, daar hoefde ik ook niet lang over na te denken 8)

ZC3rr0r