Nadenken over S80 T6

Gestart door Robert855, 17-11-2012 20:46:09

Vorige topic - Volgende topic

Robert855

Hallo forum'ers, ik ben aan het nadenken over het aanschaffen van een S80 T6. heeft iemand ervaring of kent je iemand die er één heeft, ik ben namelijk benieuwd of het een goede aankoop is. Ik rij nu 855 t-5 aut. met een aantal onvolkomenheden zoals lekkende krukas keering, blauwe rook, en naderend groot onderhoud als distributieriem e.d.

graag advies hierover

Marc O.

Tsja..... ik heb er eentje gehad en daar relatief weinig problemen mee gehad. Maar ze zijn berucht, o.a. vanwege de Geartronic en de wat complexe electronica. Los daarvan zijn het werkelijk waar heerlijke auto's om in te rijden. Super comfortabel en erg snel. Maar houd wel rekening met de kans op hoge onderhoudskosten. Je kunt leeglopen op deze auto's, als je een beetje pech hebt.
...The Nile isn't just a river in Africa...

V70 classic

De GT moet je indeed met verstand rijden.
Je rookt hem zo op  :eusa_shifty:.
Maar heb je een nette auto met dito Km kan de GT gewoon veel hebben.
Trappen doe je in manual en in lock-up.

grts Ronald
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

MEN-O

Heeft zo'n T6 niet een enorme dorst ?(Ook bij normaal gebruik)  dat was voor mij wel een beetje een afknapper..

Marc O.

Citaat van: V70 classic op 17-11-2012 20:58:17
Je rookt hem zo op  :eusa_shifty:.

grts Ronald

In de eerste S80 T6'en zat een Geartronic van General Motors, da's een andere bak dan die in jouw auto zit. Met name die GM GT's zijn berucht. Dat gezegd hebbende, ik heb met die van mij nooit problemen gehad.

Hans Duiven

Turbo-Geek

Als je ivm dure onderhoudskosten het 855 schip wilt verlaten voor een S80 T6 dan moet je dat zeker doen als je echt wilt leeg lopen vwb onderhoud.
Nee sorry, gewoon geen auto die je moet willen hebben als de kosten van een 855 T-5 je al teveel worden.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

BenC70ES

Citaat van: Turbo-Geek op 17-11-2012 21:13:31
Nee sorry, gewoon geen auto die je moet willen hebben als de kosten van een 855 T-5 je al teveel worden.

Dat zegt hij toch helemaal niet?
Misschien wil hij de opgesomde gebreken gewoon niet meer laten herstellen omdat hij toch een andere auto wilt kopen, en zeker hier op 't forum koopt men liever een gebreken auto dan een goede, want die is immers 'goedkoper'.   

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

rifwachter

Citaat van: Marc O. op 17-11-2012 20:49:06
Tsja..... ik heb er eentje gehad en daar relatief weinig problemen mee gehad. Maar ze zijn berucht, o.a. vanwege de Geartronic en de wat complexe electronica. Los daarvan zijn het werkelijk waar heerlijke auto's om in te rijden. Super comfortabel en erg snel. Maar houd wel rekening met de kans op hoge onderhoudskosten. Je kunt leeglopen op deze auto's, als je een beetje pech hebt.

Ik heb twee jaar met een mooie blauwe T6 gereden, heerlijke auto.

Alleen niet de beleving die ik bij een 850 wel heb.

Het bovenstaande van Marc zou ik ook geschreven kunnen hebben.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

V70 classic

Citaat van: Marc O. op 17-11-2012 21:09:11
Citaat van: V70 classic op 17-11-2012 20:58:17
Je rookt hem zo op  :eusa_shifty:.

grts Ronald

In de eerste S80 T6'en zat een Geartronic van General Motors, da's een andere bak dan die in jouw auto zit. Met name die GM GT's zijn berucht. Dat gezegd hebbende, ik heb met die van mij nooit problemen gehad.
Ok weer iets geleerd.
Maar dan nog de meeste worden opgerookt door verkeerd gebruik.
De conventionele bakken werken met slip.
Dat is net wat ze nekt als je er vermogen op gooit.
De boeren hebben al 40 jaar een goed alternatief.
De automobilist krijgt pas de laatste jaren een fatsoenlijke bak onder de kap.

grijzev70tdi

Niks voor mij dus zo'n GT ;D

Reken erop ALS je wat hebt met een T6 dat het een hele dure reparatie kan worden.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

V70 classic

Citaat van: grijzev70tdi op 17-11-2012 22:01:38
Niks voor mij dus zo'n GT ;D

Reken erop ALS je wat hebt met een T6 dat het een hele dure reparatie kan worden.

En een 6 pitter is dorstig.
Maar nogmaals als je de roffel kunt missen  loopt het fenomenaal een 6 in lijn.

Laguna-S60R

via via heb ik een T6 uit 2000 met 255dkm voor €2000 euro..., ken de auto verder niet...

als je meer wil weten zou ik even email en/of tel nr voor je kunnen vragen..
S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

RNB

Ik rij ondertussen al weer heel wat jaren met een T6, en moet zeggen dat ik er nog nooit echt problemen mee heb gehad, behoudens de ETM in de garantie periode. Er zit alleen een kleine schommeling in bij koude motor en rustig weg rijden.

Marc O.

Citaat van: Laguna-S60R op 17-11-2012 23:06:15
via via heb ik een T6 uit 2000 met 255dkm voor €2000 euro..., ken de auto verder niet...

als je meer wil weten zou ik even email en/of tel nr voor je kunnen vragen..

Die uit dat linkje van Hans?