De black bitch is verkocht!

Gestart door Driven2Shine, 25-11-2012 19:29:08

Vorige topic - Volgende topic

Driven2Shine

Ok even een kleine update :)

Zojuist Henk Boertien in Emmen gebeld en er is heel veel mogelijk.
Ze raden mij een Vialle systeem aan met een klepsmeer systeem en donkerbruine injectoren (heb nu witte).
2 a 3 dagen werk met inbouwen en eventueel nog software aanpassingen voor de prijs van € 2500 inclusief btw
Ze dienen hem dan in als G3 bij de RDW en dan is het aan hun om te bepalen of er wel of geen G3 op het kenteken komt te staan dat kunnen ze niet garanderen.

Ook nog ppo gebeld en die vertelde mij min of meer hetzelfde dat ze niet kunnen garanderen of de RDW medewerker aan het opletten is.
Prijs van ppo komt later aangezien ik eerst even de specs en dergelijke op de mail moet zetten zodat ze er naar kunnen kijken.

Een beller is sneller blijkt wel weer.

mehn

Citaat van: Driven2Shine op 17-05-2013 13:52:28
8<
en donkerbruine injectoren (heb nu witte).
8<

Heb je nu ook LPi dan? Of bedoel je witte benzineinjectoren?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Driven2Shine

mehn

Citaat van: Driven2Shine op 17-05-2013 13:58:16
Heb nu witte op benzine inderdaad.

Dat blijft zo. Je krijgt er alleen 5 bruine LPi injectoren bij (die bestaan ook in wit ;))

Wit (nou ja ze waren ooit wit, op de foto zijn ze vuil ;D):

Bruin:

XC60 D4 AWD:

Driven2Shine

Aha weer wat geleerd.
Ze vertelde mij dat die bruine meer vermogen hadden als de witte en daarom wel benodigd was met mijn motor vermogen.

mehn

Citaat van: Driven2Shine op 17-05-2013 14:18:24
Aha weer wat geleerd.
Ze vertelde mij dat die bruine meer vermogen hadden als de witte en daarom wel benodigd was met mijn motor vermogen.

Dat is helemaal juist, maar dan bedoelen ze dat de bruine LPi injectoren meer gas kunnen leveren (dat is nodig bij meer vermogen) dan de witte LPi injectoren.
Dat heeft verder niets te maken met jouw witte benzineinjectoren ;)

XC60 D4 AWD:

Driven2Shine

Zojuist een afspraak gemaakt bij de Velgen dokter in Uden om mijn 850 daar morgen ochtend heen te brengen zodat ze mijn 5 Volans kunnen stralen en coaten.
Volgende week vrijdag weer ophalen :)

Ik ben benieuwd.

MrCain

Citaat van: Driven2Shine op 17-05-2013 14:57:37
Zojuist een afspraak gemaakt bij de Velgen dokter in Uden om mijn 850 daar morgen ochtend heen te brengen zodat ze mijn 5 Volans kunnen stralen en coaten.
Volgende week vrijdag weer ophalen :)

Ik ben benieuwd.

Ben ook zeer benieuwd => moet mn Propussen ook nog een delen en het hart laten coaten....al een jaar...
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Driven2Shine

Zo en de roffel gaat even een weekje uit logeren in Uden bij de Velgen dokter.

5 Volans even richten, repareren, stralen en coaten :)

Zo staan ze er nu bij:

En het reservegetal uhm wiel.

Nu alleen even op zoek naar nieuwe bouten en naaf kapjes en bij de kapjes twijfel ik nog of ik de zwarte of de nieuwe antraciete kapjes ga monteren.

Jalle

Wat kost dat stralen en coaten bij jullie in de lage landen? ;)

Driven2Shine

1 velg richten, 5 velgen repareren, 5x stralen en 5x coaten komt op ongeveer 350 euro inclusief btw.

Jalle

Klinkt aannemelijk :) Ik zit nog te twijfelen of ik het werk aan mijn velgen zelf zal doen of toch laat doen.

henry classic v70

Als je zelf gaat schuren kost dat wel veel tijd... stralen is natuurlijk veel sneller maar als je wat grotere beschadigingen hebt of wat diepere putjes zouden die bij het stralen/coaten meer "zichtbaar" kunnen blijven. Ik zou ze dan schuren etc...
Zijn de velgen verder nog goed en gaat het alleen om de coat-laag die er dan nog op zit die niet mooi meer is zou ik ze zeker laten stralen/coaten.

Kijk maar eens in het blog van Hertog-jan hoeveel werk hij ermee gehad heeft met schuren... ;)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Jalle

Die heb ik zeer nauw gevolgd en ben bewust van de tijd die erin zit. We zien wel, ben benieuwd hoe dit eruit gaat zien :)

Driven2Shine