Ratelende geluid/getik in bochten

Gestart door Volvo S70, 28-12-2012 21:32:17

Vorige topic - Volgende topic

Volvo S70

natuurlijk ga ik hem opkrikken en de wielen eraf halen, dat komt nog. als de ashoezen nog heel zijn, kan het dan alsnog zijn dat de assen stuk zijn?

grijzev70tdi

Ja hoor, kan heel goed. Maar op afstand dingen beoordelen is heel moeilijk.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

mikep

Citaat van: thuur op 29-12-2012 15:40:32
Citaat van: razorx op 29-12-2012 00:21:40
Citaat van: wiffie op 28-12-2012 23:47:59
als het ratelende geluid niet zo heftig is kunnen het de abs ringen zijn van de aandrijfassen,ik heb het ook  gehad met naar links en rechts sturen en daar kwam een ratelend geluid vanaf,het leek eerst de versnellingsbak maar bleek dat beide abs ringen geknapt waren door roestvorming,twee nieuwe ringen van 27 euro per stuk erop en klaar.
je kan het evt testen door de tracks in te schakelen,bij mij was het geluid toen weg.

sucses ermee
Om verwarring te voorkomen: De tracs kan je alleen uitschakelen.

Incorrect. De eerste variant TRACS moet je handmatig inschakelen. Er brandt dan een rood LEDje in de schakelaar.

Citaat van: KIM op 29-12-2012 09:39:20
TRACS is tractiecontrole.

Incorrect. TRACS is geen volwaardige tractiecontrole. Het is een wegrijdhulp en werkt prima op ijs of wegen met veel losse sneeuw.

Gr 8)
hoi
Wat bedoel je met geen volwaardige tractiecontrole?
gr

T5turbo

Citaat van: mikep op 29-12-2012 16:49:03
als het ratelende geluid niet zo heftig is kunnen het de abs ringen zijn van de aandrijfassen,ik heb het ook  gehad met naar links en rechts sturen en daar kwam een ratelend geluid vanaf,het leek eerst de versnellingsbak maar bleek dat beide abs ringen geknapt waren door roestvorming,twee nieuwe ringen van 27 euro per stuk erop en klaar.
je kan het evt testen door de tracks in te schakelen,bij mij was het geluid toen weg.

sucses ermee

Incorrect. De eerste variant TRACS moet je handmatig inschakelen. Er brandt dan een rood LEDje in de schakelaar.

Incorrect. TRACS is geen volwaardige tractiecontrole. Het is een wegrijdhulp en werkt prima op ijs of wegen met veel losse sneeuw.

Gr 8)
hoi
gr

Zoals het hierboven al staat: :)

TRACS is geen volwaardige tractiecontrole. Het is een wegrijdhulp en werkt prima op ijs of wegen met veel losse sneeuw.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

mikep

Citaat van: T5turbo op 29-12-2012 16:58:35
Citaat van: mikep op 29-12-2012 16:49:03

sucses ermee

Gr 8)
hoi
gr

Zoals het hierboven al staat: :)

TRACS is geen volwaardige tractiecontrole. Het is een wegrijdhulp en werkt prima op ijs of wegen met veel losse sneeuw.
hoi
Wat is dan wel een volwaardige tractiecontrole? Wegrijdhulp die ook nog ingrijpt bij 40 km/h, vindt ik geen wegrijdhulp.
gr

grijzev70tdi

Volwaardige tractiecontrole werkt ook boven de 40 km/h. Zoiets als ESP.

thuur

mikep

hoi
Bedankt, het is dus niet alleen een wegrijdhulp maar werkt ook als je 40 km/h rijdt. Er wordt inderdaad al jaren over gesproken en dat zal ook nog wel even doorgaan.
gr

jeroen74

ESP probeert je actief op de gekozen route te houden of dat nou rechtdoor is of tijdens een bocht, terwijl TRACS alleen maar een simpel antidoorsliphulpje is.

Die 40km/h grens is waarschijnlijk omdat een slippend wiel makkelijk het equivalente toerental van echte 40km/h haalt ;)

Volvo S70

weet iemand toevallig of de assen voor een automaatbak apart zijn dan handgeschakeld. het lijkt er idd op dat het de assen zijn vrees ik... 

grijzev70tdi

Assen zijn het zelfde als ik me niet vergis. Let wel op dat je van een Turbo/Diesel neemt, anders zijn ze dunner ;)

Volvo S70

kan ik er nog een tijdje mee rijden of zal dit ook andere onderdelen gaan beschadigen? bijvoorbeeld de automaatbak? wat is behalve het irritante geluid (althans, als je geen gas geeft in de bocht, hoor je niks) , het nadelige gevolg als je zo doorrijdt?

grijzev70tdi

Tikken word steeds. erger, sturen word moeilijker, wiellagers worden er niet beter van. Gewoon vervangen dus

thuur

Citaat van: grijzev70tdi op 29-12-2012 23:24:11
Assen zijn het zelfde als ik me niet vergis. Let wel op dat je van een Turbo/Diesel neemt, anders zijn ze dunner ;)

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,47485.0.html

Gr :D

grijzev70tdi