Rood is nu weer grijs

Gestart door Sbv, 31-12-2012 22:22:59

Vorige topic - Volgende topic

innocenti

Onzekerheid is nooit leuk. Sterkte.

Taranis

1,5 jaar later.... is er al duidelijkheid? :angel:

Chris

Citaat van: Taranis op 03-07-2020 09:19:52
1,5 jaar later.... is er al duidelijkheid? :angel:

Jij houdt van stof wegblazen? ;D

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Geen stofje meer maar een wolk.

Werkgever nog eender, onzekerheid is weg.

XC60 gaat na Estland toe voor zover ik begrepen heb. Gisteren afscheid genomen. Doei en bedankt voor het lachen de afgelopen 180000 km.

Sinds begin van de Corona ellende rij ik in een oud gebakkie. 97-er V70 T5 op LPG. Deze gekocht eigenlijk ivm wijzigende reiskostenregeling vanuit werkgever en het niet eens worden over een bedrijfsauto. Het alternatief alle zakelijke km declareren incl woon-werk etc en dan rijdt een V70 op gas wat voordeliger dan een XC60. De XC60 stond sinds half maart geschorst en werd dan ook niet gebruikt temeer ik grotendeels vanaf huis gewerkt heb de eerst tijd
Inmiddels toch alweer 12500 km met de V70 gereden en dat bevalt tot op heden wel. Het is een sprong terug in de tijd maar heh alles werkt wat erop zit.
Gelukkig is er altijd wel iets te doen aan een wat oudere auto.
Sinds aanschaf gedaan, remschijven en blokken voorzijde vervangen incl 302 upgrade. Remklauwen achter vervangen. Draagarmen voorzijde vervangen en radiateur vervangen. LPI computer verplaatst en wat vacuumslangen etc vervangen. Airco systeem laten controleren. Deze werkte nog maar af en toe controle kan geen kwaad.

Op termijn, geen idee eigenlijk wat we dan gaan rijden

)()()sT

Sprak de man die een hekel aan tanken en LPi had....

;D

arjenT5R

San... 1997 betekend motronic 4.4 :)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Sbv

Citaat van: )()()sT op 04-07-2020 07:20:03
Sprak de man die een hekel aan tanken en LPi had....

;D
Klopt helemaal. Nog steeds ben ik van mening dat de tank veel te klein is (67l bruto) en kom er eigenlijk altijd ruim 400 km mee. Maar op dit moment is het even de goedkoopste oplossing voor mij om niet in een Renault Clio te hoeven rijden :-)

Sbv

Citaat van: arjenT5R op 04-07-2020 08:20:32
San... 1997 betekend motronic 4.4 :)
Dus....tunen hoeft niet zo zeer, mag wel maar dan wat bescheiden. Het is automaat en maar een 16T turbootje en 430k op de teller

arjenT5R

Je kan de 80 procent vuller nog wat tunen voor wat meer actieradius ;D

M4.4  beetje rijker zeker in deellast haalt net dat lome er af wat die dingen hebben ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Sbv

Citaat van: arjenT5R op 04-07-2020 09:35:33
Je kan de 80 procent vuller nog wat tunen voor wat meer actieradius ;D

M4.4  beetje rijker zeker in deellast haalt net dat lome er af wat die dingen hebben ;D
Wanneer ben je ook alweer thuis ? :-)
500 km op 1 tank zou wel lekker zijn

de Boeing

Ouwe liefde roest niet  ;D (of toch bijna niet  :eusa_wall:)

Wat je ook nog kan doen (indien nog niet het geval): de automatische omschakeling terug naar benzine, als lpg bijna op is, laten uitschakelen. Hier zit toch wel flinke veiligheidsmarge in...

Mijn schatting is dat met rood ledje van LPG-bijna-op ik nu nog 100km kan rijden. Sinds ik nieuw type motor heb (nu ruim 2 jaar) en dus deze omschakeling eruit heb laten schrijven vind ik mijn actieradius op lpg zeer comfi. Tik zo nu en dan de 500km aan, waar ik vroeger al bij 300km angstvalling naar de tankindicator begon te kijken. Nadeel is wel dat je kan stilvallen als lpg op is, is me tot nu toe 1x gebeurd, de eerste keer... het kondigt zich aan met wat gestotter, dan moet je dus snel manueel omschakelen

Ries van de Zilverschuit

Waar tank jij altijd lpg, Sander? Volgens mij is Total in Woerden meestal de goedkoopste in de regio.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Sbv

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 04-07-2020 21:53:24
Waar tank jij altijd lpg, Sander? Volgens mij is Total in Woerden meestal de goedkoopste in de regio.
Daar waar tank vrijwel leeg is. Total Woerden is wel vrij goedkoop inderdaad, maar lansg de snelweg diverse BP en Totaal doen er niet echt voor onder

Sbv

Citaat van: de Boeing op 04-07-2020 20:40:42
Ouwe liefde roest niet  ;D (of toch bijna niet  :eusa_wall:)

Wat je ook nog kan doen (indien nog niet het geval): de automatische omschakeling terug naar benzine, als lpg bijna op is, laten uitschakelen. Hier zit toch wel flinke veiligheidsmarge in...

Mijn schatting is dat met rood ledje van LPG-bijna-op ik nu nog 100km kan rijden. Sinds ik nieuw type motor heb (nu ruim 2 jaar) en dus deze omschakeling eruit heb laten schrijven vind ik mijn actieradius op lpg zeer comfi. Tik zo nu en dan de 500km aan, waar ik vroeger al bij 300km angstvalling naar de tankindicator begon te kijken. Nadeel is wel dat je kan stilvallen als lpg op is, is me tot nu toe 1x gebeurd, de eerste keer... het kondigt zich aan met wat gestotter, dan moet je dus snel manueel omschakelen
Ik verbaas me wel redelijk over het verbruik in positieve zin. Nu heb ik wel LPE7 erin zitten maar ik haal de 400 km eigenlijk altijd wel op 1 tank en kom rond de 1:8,2 uit volgens mij gemiddeld maar zuiniger heb ik ook al gehaald.