Mijn C70 T5 Pearl saffron....Eindelijk Triton's onder de Auto........

Gestart door ray001, 03-01-2013 13:01:30

Vorige topic - Volgende topic

ray001

Citaat van: henry classic v70 op 26-01-2014 15:37:54
Zie je nou wel, vaak ben je te bang  :D
Staat toch een stuk beter met "blauwe" platen :eusa_clap:

Inderdaad,bang om iets te slopen oid..
Maar staat beter

daanium

Mooi dat het toch nog gelukt is!
Maar weet iemand hoe dat nou zit met die klokken? Waarom verschilde die twee van elkaar?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

ray001

Citaat van: daanium op 26-01-2014 15:55:58
Mooi dat het toch nog gelukt is!
Maar weet iemand hoe dat nou zit met die klokken? Waarom verschilde die twee van elkaar?
MY99 heeft andere dan daarvoor,zal wel een keer iemand zijn die dat verzonnen heeft....

henry classic v70

Vanaf '99 kunnen ze ook canbus hebben, misschien dat daar het verschil inzit :eusa_think:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

daanium

Citaat van: henry classic v70 op 26-01-2014 16:25:44
Vanaf '99 kunnen ze ook canbus hebben, misschien dat daar het verschil inzit :eusa_think:
Zou inderdaad goed kunnen.
Hoe dan ook; de platen staan super netjes
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

ray001

Eindelijk de moed gehad om de boel te demonteren en aan de gang gegaan.
Had een compleet nieuwe montage set besteld zodat ik geen oude zooi hoef te gebruiken..
Viel al met al best mee..

Van de week de kabelboom maar eens bestellen..
Aan welke kant gaat de kabelboom de auto in,weet iemand dat bij een C70?

Robster480

Fijn dat het gelukt is! :)

De kabelboom gaat aan de rechterkant naar binnen, door het 'ventilatie-roostertje' met de flappen wat achter de bumper zit. Hierin zit 1 gat met waterafvoer erdoor, aan de andere kant van dit roostertje zie je eenzelfde vorm waar ook een gat gemaakt kan worden voor de bekabeling van de trekhaak.
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

ray001

Citaat van: Robster480 op 30-01-2014 18:45:15
Fijn dat het gelukt is! :)

De kabelboom gaat aan de rechterkant naar binnen, door het 'ventilatie-roostertje' met de flappen wat achter de bumper zit. Hierin zit 1 gat met waterafvoer erdoor, aan de andere kant van dit roostertje zie je eenzelfde vorm waar ook een gat gemaakt kan worden voor de bekabeling van de trekhaak.

Dank je, nu alleen nog een kabelboom scoren........
Met een originele montage set is het redelijk snel voor elkaar...

Als je het een beetje slim aanpakt, hoeven de bumpersteunen niet los, scheelt weer afstellen

BBS

Zie je wel dat het allemaal niet zo moeilijk is?  Maar hij is mooi geworden hoor :eusa_clap: :eusa_clap:

Afneembare haak genomen?

Voor wat betreft de kabelboom, kun je niet beter een 13 polige Multicon stekkerdoos nemen en een los stuk kabel? Met de Multicon stekker kan je 13 polige stekkers gebruiken, maar ook de 7 polige stekkers passen erin ;)
Waar je de stekkerdoos haalt hebben ze vast ook een aansluitschema. Aansluiten op de verlichtingunits van je C70 is een kwestie van AMP klemmetjes op de juiste pennetjes schuiven.
Ik denk dat je een stuk goedkoper bent met losse delen dan een complete kabelboom ;)
Volvoloos....

NinaPaul

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

ray001

wielen terug van Wheelcare en banden liggen er ook weer omheen.

Laat het voorjaar maar beginnen........ ;D

Bouke

MiniG

Never drive faster then your guardian can fly

ray001

Vanochtend ook maar meteen klapsleutel in orde gemaakt.
Niet iedere sleutelmaker kan deze sleutel GOED slijpen heb ik al gemerkt.

Daarbij komt dat deze internet sleutels vaak erg hard zijn zodat er toch wel goede apparatuur voor nodig is..
het resultaat;

Julian

Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM