160 kilometer gereden zonder olie vuldop

Gestart door dudumu, 19-01-2013 20:53:43

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Lees mijn topic even door Dimitri met de motorombouw van de auto van Stefan.  Daar is ook een 2.0-20V ingekomen ipv een 2.5-20V.  Als je het net zo doet als ik heb gedaan kun je een hele snelle auto krijgen ook.  Wel spruitstuk van je huidige auto overzetten want gasklephuis is groter. Je eigen ECU's moet je gewoon laten zitten, geen enkel probleem.

Motor gewoon goed klaarmaken met nieuwe keerringen en zo erin.

beunmaat

Dirk, leg uit. Hoe kan je als je van een 2.5 20v naar een 2.0 20v opeens een hele snelle auto krijgen?

dudumu

Citaat van: Dirk342 op 13-02-2013 16:24:45
Lees mijn topic even door Dimitri met de motorombouw van de auto van Stefan.  Daar is ook een 2.0-20V ingekomen ipv een 2.5-20V.  Als je het net zo doet als ik heb gedaan kun je een hele snelle auto krijgen ook.  Wel spruitstuk van je huidige auto overzetten want gasklephuis is groter. Je eigen ECU's moet je gewoon laten zitten, geen enkel probleem.

Dirk,

heb net jouw blog 'updaatje...' doorzocht, maar daarin staat weinig daarover dacht ik, heb je misschien een apart item erover aangemaakt? en zo ja, onder welke sectie?

thx!
Dimitri

NinaPaul

Citaat van: beunmaat op 14-02-2013 13:01:10
Dirk, leg uit. Hoe kan je als je van een 2.5 20v naar een 2.0 20v opeens een hele snelle auto krijgen?

Ja, dat kan ik ook niet echt volgen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

UserID6342

Het is jammer dat Stefan nu even niet kan reageren, maar je krijgt een auto met een heel ander toerenbereik.  De auto van Stefan loopt met gemak 225 op LPG en hij is er ook zo aan.  Hoe moet ik dat nu goed uitleggen (als je met een standaard 2.5-20V naar de topsnelheid wilt heb je op een gegeven moment een punt waarop het lijkt of de auto niet verder meer wilt.  Hij loopt heel langzaam, echt heel langzaam verder naar de top.  De auto van Stefan heeft dat totaal niet, blijft gewoon doorlopen en op een gegeven moment is het gewoon op).

Juist dit veranderde toerenbereik maakt dat de auto veel sneller oppakt als een standaard 2.5-20V.

UserID6342

Citaat van: dudumu op 14-02-2013 13:11:51
Citaat van: Dirk342 op 13-02-2013 16:24:45
Lees mijn topic even door Dimitri met de motorombouw van de auto van Stefan.  Daar is ook een 2.0-20V ingekomen ipv een 2.5-20V.  Als je het net zo doet als ik heb gedaan kun je een hele snelle auto krijgen ook.  Wel spruitstuk van je huidige auto overzetten want gasklephuis is groter. Je eigen ECU's moet je gewoon laten zitten, geen enkel probleem.

Dirk,

heb net jouw blog 'updaatje...' doorzocht, maar daarin staat weinig daarover dacht ik, heb je misschien een apart item erover aangemaakt? en zo ja, onder welke sectie?

thx!
Dimitri
Nee Dimitri, het moet er echt instaan met foto's en al.  Is inmiddels wel een dik jaar terug, na de motorwissel van Jos is dat gedaan.

dudumu

Citaat van: Dirk342 op 14-02-2013 14:15:22
Het is jammer dat Stefan nu even niet kan reageren, maar je krijgt een auto met een heel ander toerenbereik.  De auto van Stefan loopt met gemak 225 op LPG en hij is er ook zo aan.  Hoe moet ik dat nu goed uitleggen (als je met een standaard 2.5-20V naar de topsnelheid wilt heb je op een gegeven moment een punt waarop het lijkt of de auto niet verder meer wilt.  Hij loopt heel langzaam, echt heel langzaam verder naar de top.  De auto van Stefan heeft dat totaal niet, blijft gewoon doorlopen en op een gegeven moment is het gewoon op).

Juist dit veranderde toerenbereik maakt dat de auto veel sneller oppakt als een standaard 2.5-20V.

mmm sounds interesting... en dat is dan met de ecu en inlaatcollector en gasklep vd 2.5?

beunmaat

Het is jammer dat Stefan nu even niet kan reageren, maar je krijgt een auto met een heel ander toerenbereik.  De auto van Stefan loopt met gemak 225 op LPG en hij is er ook zo aan.  Hoe moet ik dat nu goed uitleggen (als je met een standaard 2.5-20V naar de topsnelheid wilt heb je op een gegeven moment een punt waarop het lijkt of de auto niet verder meer wilt.  Hij loopt heel langzaam, echt heel langzaam verder naar de top.  De auto van Stefan heeft dat totaal niet, blijft gewoon doorlopen en op een gegeven moment is het gewoon op).

Mwah... ik denk dat dit meer een gevoel is. Die rode van mij trekt ook gewoon flink door totdat het "op" is.
Misschien ligt het eraan hoe "los" het spul is gereden ;D

UserID6342

Citaat van: dudumu op 14-02-2013 14:22:12

mmm sounds interesting... en dat is dan met de ecu en inlaatcollector en gasklep vd 2.5?
Yep en ook de uitlaat van een 2.5 erop maar hier zit verder geen verschil in want die zijn exact hetzelfde.  Sterker nog de kop van een 2.0-20V en 2.5-20 hebben hetzelfde onderdeelnummer....

Jack v

Inlaat van een 2.0 is ook gelijk aan de 2.5 denk dat het voornamelijk komt door het grotere gasklephuis en veel betere doorstroming dus.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Sweij

Citaat van: dielie850 op 19-01-2013 21:08:53
Mij is dus afgelopen week precies hetzelfde overkomen :eusa_wall:
Maar ik werd er wel al na 5 km al opgewezen omdat er opeens behoorlijk veel rook door de verwarmingroosters en onder de kap vandaan kwam.
Is je verder niks opgevallen dan :eusa_think:

Ik heb een tijdje geleden het zelfde gedaan... alleen was ik er eerst mee naar zuid Engeland gereden. Bij toeval moest ik onder de kap zijn en trof ik geen olievuldop aan... en ook geen zooi! Er waren wel wat spatters te vinden op het schutbord, de geluidsisolatie aldaar en over het blok, maar geen grote zooi. Met een klein doekje was het weer schoon. Onderweg heb ik niets gemerkt, niets geroken of gezien. Geen olie geur of wat dan ook.

Wat ik in de 4 pagina's van dit topic mis, is waarom er schade op is getreden. Is er zo veel olie via de vuldop verdwenen, waardoor de motor droog heeft gelopen? En zo ja, hoe kan er olie verdwijnen uit het hoogste punt van de hele olie-huishouding? Ik heb namelijk nauwelijks olie verloren, beoordeeld naar de hoeveelheid zooi die ik onder de kap tegen kwam.

dudumu

Ik denk het, het oliedruklampje begon te branden en ik heb denk ik toch wel zo'n 3 à 4 liter moeten bijvullen, en een verschrikkelijke zooi onder de motorkap... (en op de grond toen ik vd plek wegreed)

V70geRwin

Heb het ook gehad met de 10v, er spettert toch nog behoorlijk wat uit hoor.
Zeker als het langer duurt.

Maar dudumu, rij je nog steeds met het blok?

dudumu

Het blok zit er nog in, ja, maar hij staat momenteel gestald omdat ik een bedrijfswagen kan gebruiken.
Hij rijdt wel nog, enkele maanden geleden heeft een vriend hem een aantal weken gebruikt als vervangwagen (nadat hij zij dodge omheen een boom had geplooid), tot tevredenheid. Maar de tik is er nog steeds, schijnt niet te verergeren, maar hij doet dus geen kms meer voorlopig...
Ben nog steeds v plan om ooit het frissere (80k) 2liter-20v-blok in te plaatsen wat ik hier nog liggen heb, maar met kinderen, verbouwing enz is het een kwestie v er tijd voor te vinden...
dat, of dissecteren, stukken verkopen en het project opgeven, ik twijfel soms... maar ik mis het rijden ermee wel.

Volvo850Luxury

Als de tik niet zo erg is gewoon doorrijden, en als het kapot gaat pas een ander blok erin.
In m'n eerste 2.5 10v  zat al een tik bij aankoop ( de auto was 400 euro met 10 maanden apk dus ik ik vond het niet zo erg).
Heb toch nog 20.000km gereden en de tik was niet erger geworden dus ik zou me er niet zo zorgen om maken hoor.