Lambda lampje aan (stekker lambda ECU-zijde blijkt kapot) Nu met foto's...

Gestart door Midicijnman, 24-01-2013 21:31:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

volvobug

Je moet aan het rode "kapje" zijwaarts trekken om de helften te ontgrendelen zeg maar. Zit er beweging in die rode schuif?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

elmarconi

Citaat van: volvobug op 27-04-2013 20:00:53
Je moet aan het rode "kapje" zijwaarts trekken om de helften te ontgrendelen zeg maar. Zit er beweging in die rode schuif?



Midden bovenin tussen rood en zwart schroevendraaier en wrikken!
--
Autogas Inside . . .

Ries van de Zilverschuit

Je zou het zelf kunnen proberen te fixen. Nieuwe stekker bij de dealer bestellen. Als de contactklemmen nog goed aan de draden zitten en niet beschadigd zijn, kun je ze er wel weer inschuiven.

Ga hier nog wel even zoeken naar de kleurschema voor die connector. Dat heb je wel nodig.

Maar voor de dealer is dit een kwartiertje werk, denk ik.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Midicijnman

Stekker is inderdaad te bestellen. De dealer had echter een gouden tip: haal er eentje op de sloop, dan kun je gelijk de kabelcodering zien. Nu nog een V70 op de sloop zien te vinden...

Ries van de Zilverschuit

Lijkt mij een stuk meer werk, maar ik weet natuurlijk niet wat zo'n stekker kost. Daar sla je misschien ook wel van achterover.

De bekabeling voor de achterste is als volgt:

Voorverwarming
1 groen/oranje
2 groen/zwart
Sondesigaan
3 bruin
4 groen/wit

Nummers staan op de stekker.

Succes! Moet nu goed komen, lijkt mij.

De schade lijkt mij inderdaad terug te voeren op warmte, is duidelijk iets gesmolten. En de enige veroorzaker is dan... Soldeerbout of zoiets laten vallen?
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

KIM

Er zijn tooltjes om de stekkerpennen uit de stekkerhuls te krijgen.
Met behulp van een andere stekkerhuls maak je dan de boel weer zoals het hoort; knip alsjeblieft geen draden af, want dat is echt niet nodig.

Ries van de Zilverschuit

Die stekkerpennen liggen er inmiddels al uit, zie ik op de foto. Dat maakt het dus alleen maar makkelijker.  ;D

Wel even controleren of de weerhaakjes op de pennen nog uitsteken, anders even bijbuigen.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Jeroentjuh


Midicijnman


Ries van de Zilverschuit

En is het nu gelukt? En hoe? 'k Ben erg benieuwd namelijk.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Midicijnman

Nee. De laatste poging bleek dat de stekker niet pastte. Toch de verkeerde sonde. De kleur wan de stekker is ook anders.
De stekker aan de kant van de ECU is ook teveel beschadigd. Ik moet vandaag even een goede connector regelen bij de dealert en volgende week maar weer eens een poging gaan wagen. Het is al met al een langdurig verhaal aan het worden...

cas

maar het einde van de foutmelding lijkt in zicht te zijn! dat voelt vast fijn  ;D  suc7 .

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....