V70r AWD Saffron '97

Gestart door J.Langras, 26-01-2013 19:43:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

J.Langras

#90
Bedankt voor de info. Intussen even het chassisnr. opgezocht om te kijken welke het exact moet zijn.
Bedankt aan allen die een gebruikte hebben aangeboden. Ik zal daar wel op terugkomen, maar eerst heb ik het originele nummer nodig.

Dus Kevin als antwoord op je vraag bij deze het VIN nummer:

VIN


kevinwalter

#91


Dan heb je 95mm.  HO nummer: 8602678

Het is inderdaad een My98. :) (Ik zou nu wel even je VIN nummer weghalen. :) )
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

J.Langras

Nu nog even beslissen wat te doen. Bedankt allemaal voor de opmerkingen en Kevin voor het opzoeken.

Ben nu bezig met een revisie bedrijf (ook nog in de buurt), wat zei allemaal zouden kunnen betekenen.
De prijs is ongeveer 875,- excl. btw. en het duurt 4 dagen.

Ik wacht nog even op verdere informatie.

Ik houd jullie op de hoogte.

Jos

J.Langras

Nee diagnose nog niet helder. Als we hem eraf hebben hoop ik wel.

Ik zal het hier natuurlijk melden.

J.Langras

Intussen diagnose helder. De splines op de as zijn bijna helemaal weg (Vreemd dat ook de as defect is). Natuurlijk is dan ook de bus naar de knoppen. Bedrijf gevonden, ook nog in de buurt " Jeroen Brunekreef revisie" te Lunteren, die met regelmaat de haakse overbrenging van onze auto's reviseert en natuurlijk alle andere merken. Bedrag van revisie is ongeveer 875,-. Hiervoor wordt er garantie geleverd en een complete revisie. Dit alles binnen 4 dagen klaar.

Intussen heeft de garage de haakse overbrenging gedemonteerd en weggebracht. Vandaag zou hij terug moeten zijn.

Wij houden u op de hoogte.

Jos

J.Langras

Zo, gelukkig en blij vanavond de auto opgehaald. Auto rijdt weer geweldig en zonder enige
trilling.
Adres voor revisie is aan te raden. Het is niet goedkoop, maar minder dan de helft van een nieuwe.

Bedankt alle voor de inbreng.

Groetjes van een gelukkig mens.

Emiel

Mooi dat het opgelost is...nu genieten.. ;)

arjen850

Citaat van: J.Langras op 08-01-2016 23:59:27
Zo, gelukkig en blij vanavond de auto opgehaald. Auto rijdt weer geweldig en zonder enige
trilling.
Adres voor revisie is aan te raden. Het is niet goedkoop, maar minder dan de helft van een nieuwe.

Bedankt alle voor de inbreng.

Groetjes van een gelukkig mens.

Mooi dat het weer klaar en goed is. Had je nu ook een nieuwe tussenas laten monteren? En de visco was dus nog gewoon goed zoals ik begrijp?

J.Langras

De visco was gelukkig nog goed, deze was 20.000 KM geleden vervangen.
Cardan- as is ook 10.000 Km geleden gereviseerd.

Ik was bang dat het de vrijloop (in de visco) was, maar gelukkig alleen de haakse overbrenging defect.

Achteraf heeft er al enigszins speling op gezeten. Hij rommelde wel eens onder de auto in een bocht.

Momenteel voel je helemaal niets meer en hij rijdt als een nieuwe.
Het systeem is dus wel gevoelig en alle onderdelen moeten goed functioneren wil je zonder trilling en gerommel rijden.

Alhoewel de kosten hoog zijn te noemen als je er wat mee hebt, vind ik toch dat de voordelen van een AWD goed merkbaar zijn  bij
een auto met dit vermogen. Het verschil in wegligging vind ik duidelijk merkbaar.

Gr. Jos




J.Langras

Het is weer even geleden maar na de laatste reparatie perikelen hebben we alleen maar zonder zorgen lekker kunnen genieten. Helaas tot eergisteren.

Opeens kwam er een knappend geluid uit het onderstel vandaan. Ik denk zelf een gebroken veer rechts voor. Morgen maar eens even eronder kruipen. Als het een veer is, vind ik het wel snel. Tenslotte is alles vervangen veren inclusief schokbrekers ongeveer 30.000 KM geleden.

Als het een voor veer is ben ik wel benieuwd of iemand mij kan vertellen welke het beste geplaatst kunnen worden. Volgens
mij hebben ze toen Monroe schokbrekers eronder gezet.


Morgen eerst maar eens even kijken en duimen.

Groet,
Jos

arjenT5R

Ik zou als ik jou was de bovenste post even aanpassen, vin nr weghalen.

Voor je t weet rijdt er een gejatte kopie met jou vin nr rond.

Zo werkt dat tegenwoordig...
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

J.Langras

Citaat van: arjenT5R op 12-08-2017 08:48:01
Ik zou als ik jou was de bovenste post even aanpassen, vin nr weghalen.

Voor je t weet rijdt er een gejatte kopie met jou vin nr rond.

Zo werkt dat tegenwoordig...



Bedankt voor de tip. Is geregeld.
Gr. Jos