De trouwe blauwe (850 GLT alter 1)...Einde oefening, warmloper...

Gestart door ZC3rr0r, 01-02-2013 11:55:54

Vorige topic - Volgende topic

ZC3rr0r

Citaat van: elianmars op 26-02-2013 21:48:24
Lelijke druppel als in druiper?

Die moet volgens mij wel weg te polijsten zijn. Ik had in de blanke lak van de Fiat-spoiler ook een druiper. Die heb ik weg gekregen met K1500, daarna K2000 en daarna met Commandant 4 weer laten glimmen.

Mocht het niet lukken, kun je altijd nog een nieuw laagje spuiten.

Is geen loper, gewoon een druppel (spuitmodje stond op stand "sproeien" ipv "vernevelen" als gevolg van het vuiltje) die op de lak ligt.

Heb idd net ook in de detailing thread de tip gehad het goed te laten drogen, lichtjes te schuren en te polijsten.
Fingers crossed dat het gaat lukken, baal hier heel erg hard van :(

ZC3rr0r

Bij deze een fototje van velg 1 en 2 na alle spuitwerkzaamheden.

Zoals je ziet is de blanke lak nogal sinaasappel-ig geworden, blijkbaar droogt de 2k blanke lak heel erg anders als de 1k kleurlak eronder.

Ook zie je hierboven op de foto het beruchte druppeltje in de lak.
Ik ga beide nog proberen dit weg te polijsten.
Wish me luck :)

Voor het idee: Zo zagen ze eruit voordat ik begon met restaureren (of verknallen, afhankelijk van wie je het vraagt).

ZC3rr0r

Na gisteravond de hele boel gepolijst te hebben dacht ik wel voor klaar te zijn met de velgen.
Helaas was het me niet gegund :(

Had één velg weggelegd met een klein stukje afgeplakt (ivm spotrepair) en overnight is het plastic van de maskeertape vastgegroied met de (net gepolijste) blanke lak op de velg. Oerstomme fout van mijn kant natuurlijk, maar we begonnen vandaag dus gelijk met paniek en een lelijk beschadigde velg.

Maar weer het polijstmachien erbij en bidden/smeken dat ik niet door de lak heen ga...

Na die ellende zag de velg er weer een beetje uit en ben ik naar Deventer getogen om bij Snix de banden op te halen.
Was gezellig en zowel koffie als konijn maakten indruk ;)

Hierna samen met Snix naar de plaatselijke Kwik-Fit gereden om de banden te monteren en de velgen te balanceren.
Wat een drama was me dat zeg...ik geef netjes vooraf aan dat de velgen pas gespoten zijn en dat ze er voorzichtig mee om moetengaan, zetten ze de velgen verkeerdom op het balanceerapparaat waardoor ik een dikke kring remstof in de verse lak gedrukt krijg :(

Na enig morren toch maar betaald, nog wat gekletst met Snix en bij Arjen een setje slotbouten opgehaald.
Thuis aangekomen heb ik de velgen nogmaals moeten poijsten om de (na schoonmaak)  achtergebleven ring uit de velg te verwijderen.

Vervolgens alles in de Collinite 845 gezet en gemonteerd, hoogtepunt van de dag:

Enige nadeeltje is dat ik de naafkapjes die ik van Dopie heb gekocht met geen mogelijkheid passend krijg.
Het naagat is de juiste grootte (ander paste de velg niet op de naaf) maar de naafkapjes zijn dik 3mm groter dan het gat??
Ben dus nog op zoek naar passende naafkapjes...

Voor het idee, oud vs nieuw op dezelfde wagen:

Grootste teleurstelling van de dag kwam echter toen ik met het geheel ging rijden.
Niks loopt aan, en ook geen problemen met velgen die in de wilkuip slaan ofzo, dat is dus prima :)

Wel is de onbalans in de velgen zo groot dat ik haast mijn stoel uit tril achter het stuur, echt bizar hoeveel dit trilt.
Kwik-fit mag hier maandag dus garantie op gaan verlenen, want het kan niet zo zijn dat ze en de lak op mijn velgen verkloten en vervolgens het geheel ook nog niet fatsoenlijk balanceren.

Hebben in elk geval een beetje afgedaan voor me vandaag.
Maar, om niet zuur te klinken: Resultaat ziet er super uit :)

ZC3rr0r

Vandaag nog ff een foto gemaakt van het eindresultaat.
Ben er erg over te spreken :D

grijzev70tdi

Alleen nog een stukkie laten zakken ;D Met R-veren staat hij precies goed

Grolsch, het klinkt al lekkerder

UserID6342

ZC3rr0r

Bedankt voor de complimenten :)

Wat betreft verlaging:  Nee dank, op de huidige hoogte is er nog comfortabel mee te rijden, dat houd ik graag zo :)

big ben

Matthieu123

Heel vet Jorn!

Maar bij zoveel onbalans...zou het niet evt kunnen liggen aan je velgen?

ZC3rr0r

Citaat van: Matthieu123 op 03-03-2013 21:43:31
Heel vet Jorn!

Velgen waren recht bij verkoop, zat ook maar een minimale hoeveelheid lood op toen ik ze (gebalanceerd en wel) kocht.
Ik vermoed prutserig balanceren, ze hebben op één velg haast 120 gram lood zitten...

hertogjan6

Ziet er goed uit !!

Heb je ook al passende naafdoppen??
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

hertogjan6

Citaat van: ZC3rr0r op 03-03-2013 21:52:29
Citaat van: Matthieu123 op 03-03-2013 21:43:31
Heel vet Jorn!

Velgen waren recht bij verkoop, zat ook maar een minimale hoeveelheid lood op toen ik ze (gebalanceerd en wel) kocht.
Ik vermoed prutserig balanceren, ze hebben op één velg haast 120 gram lood zitten...
verkeerde banden  kan het ook nog aan liggen of wat je al zij prutserig balanceren
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

ZC3rr0r

Citaat van: hertogjan6 op 03-03-2013 21:53:37
Ziet er goed uit !!

Heb je ook al passende naafdoppen??

Ik heb originele naafdoppen van Volvo (de zwarte) maar die passen echt absoluut niet (zijn haast 3 mm te groot in diameter).
Geen idee hoe dat kan want volgens Dopie zijn ze voor de 850 en mijn velgen passen op de naaf dur naafgatdiameter komt overeen met origineel.

Zal van de week eens kijken of ik ergens een paar nette zwarte doppen kan vinden om er dan zelf een Volvo logo op te plakken.

Wat betreft het balanceren wacht ik de reactie van de Kwik-fit ff af, ga bij twijfel ook nog wel een second opinion vragen elders.
Ga er nochthans vanuit dat de banden van Snix in orde zijn tot het tegendeel bewezen is.

grijzev70tdi

Heb ik ook hoor, mijn naafgat is ook perfect, alleen dopjes passen er niet in. Buitenkant is kleiner als de binnenkant
Grolsch, het klinkt al lekkerder

ZC3rr0r

Citaat van: grijzev70tdi op 03-03-2013 22:20:24
Heb ik ook hoor, mijn naafgat is ook perfect, alleen dopjes passen er niet in. Buitenkant is kleiner als de binnenkant

Wat voor doppen heb jij gebruikt als ik vragen mag?
Wil eigenlijk wel graag het Volvo logo erop hebben staan, gewoon omdat het tenslotte een Volvo is ;)