De trouwe blauwe (850 GLT alter 1)...Einde oefening, warmloper...

Gestart door ZC3rr0r, 01-02-2013 11:55:54

Vorige topic - Volgende topic

Miel850

Je bedoelt dat de wielen max uitgedraaid moeten staan bij smeren?
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

ZC3rr0r

Dat werkte het handigst :)

Voor de volledigheid (heb ff opgezocht wat ik allemaal precies gesmeerd, heb gewoon maximaal ingestuurd en gekeken naar alle contactoppervlakken die dat geknak zouden kunnen veroozaken):

- Bussen van de draagarmen
- Fuseekogels
- Stuurkogels

Hopelijk kun je hier wat mee :)

Miel850

Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

UserID6342

Citaat van: ZC3rr0r op 29-03-2013 11:34:40

Voor de volledigheid (heb ff opgezocht wat ik allemaal precies gesmeerd, heb gewoon maximaal ingestuurd en gekeken naar alle contactoppervlakken die dat geknak zouden kunnen veroozaken):

- Fuseekogels
- Stuurkogels

Huh, dit allemaal in het kopervet gezet als tie wat kraakt bij max. stuuruitslag ??  Alleen de begrenzers even insmeren was voldoende geweest ;D ;D.  En zowel je fusee als stuurkogel komt er echt niet tegen aan hoor, zijn je (als ze er nog zitten) plastic stuuruitslagbegrenzers, zoals al gezegd, die op je draagarmen ziiten.

ZC3rr0r

Citaat van: Dirk342 op 30-03-2013 17:14:31
Citaat van: ZC3rr0r op 29-03-2013 11:34:40

- Fuseekogels
- Stuurkogels

Huh, dit allemaal in het kopervet gezet als tie wat kraakt bij max. stuuruitslag ??  Alleen de begrenzers even insmeren was voldoende geweest ;D ;D.  En zowel je fusee als stuurkogel komt er echt niet tegen aan hoor, zijn je (als ze er nog zitten) plastic stuuruitslagbegrenzers, zoals al gezegd, die op je draagarmen ziiten.

Bedankt voor de tip :)
Zal er binnenkort (als ik toch met de aansluitingen op de bak aan de gang moet) eens naar kijken.

Weet evenwel ook dat ik geen Volvo expert ben he :P

ZC3rr0r

En toen......stonden we 5 keer in drie dagen onbedoeld stil, waarna de auto niet meer fatsoenlijk te starten is.
Stationairloop was al langer pet, maar dit begint wel heel serieuze vormen aan te nemen.

Heb inmiddels op het techniekboard een post neergezet: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,63721.msg1365669.html#msg1365669

En ik hoop er snel wat zinnige reacties op te krijgen, dan kan ik de boosdoener vervangen.
Dit is niet echt leuk roffelen zo, zeg maar ;)

ZC3rr0r

In de categorie: "Vragen die vast al eens gesteld zijn"

Waarmee kun je je LMM het beste schoonmaken?

Dacht zelf aan remmenreiniger, maar wellicht is dat te aggresief...
Hoor graag jullie tips :)

Misha

Citaat van: ZC3rr0r op 10-04-2013 17:58:41
In de categorie: "Vragen die vast al eens gesteld zijn"

Waarmee kun je je LMM het beste schoonmaken?

Dacht zelf aan remmenreiniger, maar wellicht is dat te aggresief...
Hoor graag jullie tips :)
Uhm.. ik heb er ooit op gegoogled en kwam toen op contactspray uit.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Jack v

soms helpt zelfs schoonmaken niet meer dan is ie gewoon overlede..
Zou zelf even een vervanger regelen.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

ZC3rr0r

Hij doet het op dit moment nog (naar mijn beste vaststellen) heb alleen een ander luchtfilterhuis gevonden (eentje waarvan ik het plastic niet heb hoeven lassen) en dit leek me nu net zoń klusje om op te pakken als ik dat huis swap. :)

Bedankt voor de tip trouwens Misha, daar had ik nooit aan gedacht zelf.

thuur

Remmenreiniger of alcohol. Nooit zomaar contactspray gebruiken. Haast alle soorten laten een residu achter waardoor het resultaat erger is dan de oorspronkelijke kwaal. Alleen echt fatsoenlijke contactspray kun je wel eens toepassen.

Gr 8)

ZC3rr0r

Citaat van: thuur op 10-04-2013 18:40:43
Remmenreiniger of alcohol. Nooit zomaar contactspray gebruiken. Haast alle soorten laten een residu achter waardoor het resultaat erger is dan de oorspronkelijke kwaal. Alleen echt fatsoenlijke contactspray kun je wel eens toepassen.

Gr 8)

Dit heb ik je al eens eerder horen zeggen.
Welke contactsprays zijn fatsoenlijk als ik vragen mag?

Gebruik namelijk al jaren contactspray van Chifron voor vanalles (van autos tot gitaren) en daar lijkt dat goedje in de regel prima resultaten te geven.

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

ZC3rr0r

Heb trouwens naast het andere luchtfilterhuis ook een setje x70 classic ruitensproeiers meegenomen van de sloop.

Heb die sproeiers er net ff op gezet in mijn pauze (fluitje van een cent) en ik ben er reuze happy mee.
De effectiviteit en bruikbaarheid van mijn ruitensproeiers is echt stukken toegenomen :)

En dat voor 5 euro :)

ZC3rr0r

Ziezo, stationairprobleem is voorlopig verholpen.
Heb de thermostaat van de luchtfilter zo aangepast dat het openstaande traject (waar een zuchtje wind in kwam bij aanslaan van de stationairfan, met de bekende ellende van dien icm LPG G2 verdamper) gesloten wordt en alleen de aanzuigroute boven de uitlaat gebruikt wordt.

Nu werkt alles naar behoren en start de auto ook weer als gebruikelijk :)

Enige nadeel is het duidelijk merkbare vermogensverlies, met name bij warme motor.
Ga daar binnenkort nog eens goed over nadenken hoe ik dit op ga lossen.

Een K&N inlegfilter? (maar dan is de diameter van de aanzuigroute gelijk en is het vermogensverlies door de warme lucht niet verholpen)
Een "open" luchtfilter, modelletje kelk? (Diameter is dan verbeterd, maar dan moet ik met schotten oid gaan werken om geen drukverschillen te krijgen)
Of toch een BMC ADC filter? (Diameter verbetterd en een continuere luchtdruk gegarandeerd, maar heb ik dan niet teveel lucht voor de verdamper)

Tips zijn welkom, ervaringen ook :)