De trouwe blauwe (850 GLT alter 1)...Einde oefening, warmloper...

Gestart door ZC3rr0r, 01-02-2013 11:55:54

Vorige topic - Volgende topic

rogerV701998

Citaat van: ZC3rr0r op 12-04-2013 13:19:57
Heb trouwens naast het andere luchtfilterhuis ook een setje x70 classic ruitensproeiers meegenomen van de sloop.

Heb die sproeiers er net ff op gezet in mijn pauze (fluitje van een cent) en ik ben er reuze happy mee.
De effectiviteit en bruikbaarheid van mijn ruitensproeiers is echt stukken toegenomen :)

En dat voor 5 euro :)

Ik heb op mijn V70 Classic sproeiers van een V70N gezet. Ik was net zo tevreden. ;D

Ludo

Maakt niet uit weke filter.
Zo lang je de aanzuigbuis niet op de rijwind richt, gaat het goed.

ZC3rr0r

Citaat van: Ludo op 22-04-2013 18:07:41
Maakt niet uit weke filter.
Zo lang je de aanzuigbuis niet op de rijwind richt, gaat het goed.

Dat bied mogelijkheden :D

Ik zit te denken aan een modificatie waarbij ik de thermostaat omdraai, en vervolgens onder de parafan ga aanzuigen met de grote diameter doorgang.

I'll keep you posted :)

ZC3rr0r

Vandaag toch weer wat mindere ervaring, mijn blokje verbruikt (ondanks de vervangen carterontluchting) toch nog aardig wat olie.

Had vandaag maar eens olie gepijld (doe ik elke maand) en ik kwam tot de conclusie dat de hele peilstok droog stond :o
Na bijvullen tot optimaal pijl (tussen min en max) bleek dat ik ruim 1 liter olie (1,1~2 naar schatting) heb verbruikt in 6000km.

Nu is mijn vraag: Hoe zorgwekkend is een dergelijk verbruik?
En vanaf hoeveel liter olie per km moet ik na gaan denken aan revisie?

(En wat is bij een (2.5 20v) non-turbo de meest aannemelijke oorzaak van olieverbruik ook alweer? Kleppensteelrubbers? Schraapveren? Klepzetels?)

Vulk

1 liter op 3000 (worst case) is nog helemaal acceptabel denk ik. Je kan de klepsteelrubbers vervangen of het blok reviseren.

Of gewoon vrolijk doorroffelen uiteraard. :)

Miel850

Ik denk ook niet iets om je druk over te maken.
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

ZC3rr0r

Had idd elders ook al zoiets gelezen, stelt me zeker gerust :)
Toch vraag ik me af wat de meest voorkomende reden voor overmatig olieverbruik bij een non-tubo blok, gewoon voor mijn interesse.

Of valt hier niks zinnigs over te zeggen anders dan: Dat is bij ieder geval anders?

KIM

Als je een compressiemeting doet, zul je het weten.

ZC3rr0r

Citaat van: KIM op 24-04-2013 20:42:17
Als je een compressiemeting doet, zul je het weten.

Is dat echt al prudent bij een dergelijk verbruik?

Of zoek ik spijkers op laag water?

KIM

UserID6342

Maak je niet druk Jorn, het verbruik is geheel normaal en niets om je eigen zorgen over te maken !

ZC3rr0r

Citaat van: KIM op 24-04-2013 20:54:31
Is geen ingewikkeld klusje dus waarom niet?

Heb je natuurlijk ook een punt.
Als de kosten hiervoor niet schrikbarend zijn kan ik dat altijd eens laten doen, niet geschoten enz enz.

@Dirk342, Miel850 en Vulk: Bedankt voor de geruststelling :) Ik ga overigens wel iets vaker pijlen met de kilometers die ik rijd denk ik, eens per twee weken ofzo lijkt me wel zo'n goed idee, eerlijk gezegd ;)

Dank :)

UserID6342

Zou gewoon iedere week even peilen (zoals het eigenlijk ook hoort) en ja, af en toe zul je wat bij moeten vullen, big deal ook....

ZC3rr0r

Ziezo, morgen eens lekker klussen aan de roffel.

Heb de K&N filter van Bouke binnen, aluminium plaat om te verbouwen tot hitteschild en als klap op de vuurpijl een spliksplinter nieuwe bobine.

Kijken of de roffel straks weer het volle vermogen levert :D

ZC3rr0r

Zoooooo hey, wat een verschil! :o

Heb gisteren die nieuwe bobine en het K&N filter geplaatst en het lijkt wel alsof ik van een 10v in een turbo ben gaan zitten!
Trekkracht all over the place, motor pakt ook veel makkelijker op en de extra herrie valt redelijk mee.

Blijkbaar maakt het nogal wat uit of je lucht aanzuigt boven de uitlaat door een 50mm brede slang of koude lucht aanzuigt onder  voorspatbord met een 70mm diameter.

Had ook van aluminium een hitteschild gemaakt zodat de auto niet afslaat als de stationairfan aanspringt, en ook dat werkt prachtig :)

Enige jammere is dat ik het gat voor de aansluiting iets te hoog heb uitgemeten waardoor de slang van de blokaansluiting het filter nu omhoog trekt.
Ga dit weekend nog eens goed nadenken over een alternatieve oplossing hiervoor.

Maar die K&N blijft op zeker, wat een verschil.
Als iemand dit van tevoren had gezegd had ik het nooit geloofd.