De trouwe blauwe (850 GLT alter 1)...Einde oefening, warmloper...

Gestart door ZC3rr0r, 01-02-2013 11:55:54

Vorige topic - Volgende topic

Marty__Mouse

Citaat van: ZC3rr0r op 03-06-2013 11:43:49
Dankjewel :)
Kost ook genoeg moeite (boenen, polijsten, sleutelen, vervangen, spuiten, etc) dus dan mag het ook wel :P

Jouw wagen stond er ook netjes bij trouwens.
En afgezien van de aanleiding (Dirkie's laptop die de hik had) was het een best gezellige mini-meet, zo in Nijmegen.

Dank! En inderdaad was het wel even gezellig zo!  ;)
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

ZC3rr0r

Ziezo, carterplug en carterplugpakking ook ff besteld bij Volvo, was ff vergeten dat Mr. Auto dat spul niet zelf levert.
Volgende week of het weekend daarna voor het eerst in jaren weer eens zelf een grote beurt doen.

Eigenlijk stiekem wel zin in :D

(P.S. Ik weet dat je er niet openlijk naar mag vragen, maar een werkplaats-checklist voor de grote beurt zou ik zeker niet vervelend vinden om in mijn mailbus of PB aan te treffen..... :o )

NinaPaul

als je vaker onderhoud doet, loont het de moeite om 50 van die carterringetjes bij een automaterialen zaak te halen.
Heb je er 50 voor de prijs van 4 ofzo ;)

Zelf gebruik ik swg alu-dichtring 18x24 (Past ook op de automaat stop)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

dielie850

Citaat van: ZC3rr0r op 02-06-2013 00:30:25
Vandaag de nivomaten van Joost eindelijk bezorgd (dank Joost en Rogé) en het dashboard van een vriend van Rogé uitgebouwd om in mijn roffel te stoppen. Met name veel dank voor Dielie850 (Jeroen) die even langs kwam om een forumtransportje af te geven en vervolgens keihard heeft meegeholpen met de hele verbouwing, dank!
Graag gedaan Jorn ;)
Het is dat ik weer weg moest anders had ik ook nog even geholpen met het spul in te laden  :D

ZC3rr0r

Citaat van: dielie850 op 03-06-2013 18:00:47
Citaat van: ZC3rr0r op 02-06-2013 00:30:25
Vandaag de nivomaten van Joost eindelijk bezorgd (dank Joost en Rogé) en het dashboard van een vriend van Rogé uitgebouwd om in mijn roffel te stoppen. Met name veel dank voor Dielie850 (Jeroen) die even langs kwam om een forumtransportje af te geven en vervolgens keihard heeft meegeholpen met de hele verbouwing, dank!
Graag gedaan Jorn ;)
Het is dat ik weer weg moest anders had ik ook nog even geholpen met het spul in te laden  :D

Top kerel!
Maar was niet nodig, met een beetje handigheid past een dashboard en toebehoren ook in een sedan.

Maar als ik ooit een keer de dienst kan vereffenen dan hoor ik het graag :)

ZC3rr0r

Met het risico als enorme n00b ontmaskerd te worden: Heeft de automaatbak ook een oliefilter? En wat is de serviceinterval van dat ding?

NinaPaul

Citaat van: ZC3rr0r op 04-06-2013 15:41:30
Met het risico als enorme n00b ontmaskerd te worden: Heeft de automaatbak ook een oliefilter? En wat is de serviceinterval van dat ding?

Ja de automaat heeft een oliefilter.

Er is geen interval dit is een "life-time" filter.

Eigenlijk niets meer dan een zeef, zelf wel vervangen in de automaat na revisie.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

ZC3rr0r

Citaat van: NinaPaul op 04-06-2013 15:59:56
Citaat van: ZC3rr0r op 04-06-2013 15:41:30

Ja de automaat heeft een oliefilter.

Er is geen interval dit is een "life-time" filter.

Eigenlijk niets meer dan een zeef, zelf wel vervangen in de automaat na revisie.

En nu de gewetensvraag: Hoe lang is volgens jou ervaring de life-time van die "life-time" filter?
Zit nu haast op 5 ton met die bak, dus vroeg het me af.

Broabander

Nou ja net zoals dat het geen kwaad kan om de olie eens te verversen van de 'onderhoudsvrije bak', kan het vervangen van het filter dat uiteraard ook niet ;)
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

fpede

ik denk dat het meer het probleem is, dat die filter in de automaat zelf zit, en niet zo simpel vervangen kan worden. ik kan mis zijn, maar ik dacht dat ik dat eens gelezen had op het forum...  ;)

NinaPaul

Filter zit idd in de bak, je kan er niet zomaar bij. (zoals bij andere merken, carter eraf en vervangen).

Maar "filter" wil ik het niet noemen, het is meer een zeef. Bij revisie zag de oude er net zo uit als de nieuwe.
Ik zou zonder zorgen de oude terug gemonteerd hebben als ik de nieuwe niet al had.
-Gottfried Leibniz

ZC3rr0r

Duidelijk :)
Dank voor alle informatie en toelichting.

Ga ik mezelf nu een n00b voelen

)()()sT

Ik heb altijd nog een goede bak & motor als reserve voor je :D

ZC3rr0r

Citaat van: )()()sT op 04-06-2013 17:53:45
Ik heb altijd nog een goede bak & motor als reserve voor je :D

Ik denk niet dat ik de beoogde doelgroep voor je motor + bak ben Joost.
Mijn sleutelvaardigheid beperkt zich tot simpele dingetjes vervangen en wat soldeerwerk.

P.S. Nivomaten al aangekomen?

UserID6342

:evil: Hangen Arjen en ik die motor en bak wel voor je om joh ;D