Kilometerstand uitlezen via Obd 1 692450 km ??????

Gestart door Oti, 14-02-2013 10:28:50

Vorige topic - Volgende topic

Oti

Beste mederoffelaars,

Aangezien mijn km stand op het instrumentenpaneel niet meer werkt (bekende tandwieltje) ben ik via Sjamaan bezig weer een goed werkend instrumentenpaneel te
verkrijgen. Mijn teller is blijven staan op 313303 km & op de sticker van de distributie wissel staat 11-11-2010 met een km stand van 293600 km. Dit lijkt nog logisch, daar de klok er een kleine 20000 km later mee gestopt is. Dus via dit forum het mooie topic
van Mehn, Jeroentjuh, en Ludo geraadpleegd om via Obd1 de goede km stand te achterhalen zodat Sjamaan de km stand van de klok goed kan zetten. Na via A7 5x gedrukt te hebben en de code 1-1-1 & dan 1-1-2 ingedrukt te hebben lees ik af
692450 km ???Echter met deze km stand weet ik niet zo goed wat te doen? Is er een andere motor ingekomen & telt de computer dan gewoon door?

Wellicht dat iemand dit weet, dus alle info is welkom. Wat te doen met de distributie,
vervangen en/of aan een visuele inspectie onderwerpen?

Heel benieuwd naar jullie reacties en/of bevindingen.

Groet Maurice (Oti) Black 855 2.0i 10v my95.

Broabander

Vraag even een NAP rapport op bij de dealer. Waarom:

Mijn teller stond op 405.000, en die bleek bij uitlezen op 609.000 te staan. Heb onlangs voor de zekerheid het NAP rapport opgevraagd, en daar bleek uit dat hij in oktober 2001, 1 dag voor verkoop aan particulier, van 384.000 naar 180.000 was teruggedraaid. Dus ik heb ook een sticker onder de kap uit 2008 met 445.000 distributie -> 649.000 dus.

EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

mehn

Heb je gezien dat 1-1-1 de laatste 3 cijfers zijn en 1-1-2 de eerste 3 cijfers?

Als je het per ongeluk omdraait heb je dus niet 692450 maar 450629km ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Laguna-S60R

Citaat van: mehn op 14-02-2013 10:39:11
Heb je gezien dat 1-1-1 de laatste 3 cijfers zijn en 1-1-2 de eerste 3 cijfers?

Als je het per ongeluk omdraait heb je dus niet 692450 maar 450629km ;)

die 450dkm zou ook te hoog zijn dan...
S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

Oti

Hallo,

Nee ik heb het niet verwisseld. Ik dacht n.l ook dat Ludo zich wellicht vergist zou hebben,
maar ik heb nu al 3x uitgelezen & op 1-1-1 komen er km bij. De 1-1-2 veranderd (nog) niet. Maar hoe zit het als er een andere motor ingebouwd word? Gaat de motorcomputer dan op nul of telt hij gewoon door?

Wederom benieuwd,

Groet Maurice. Ik zal in mijn pauze nog eens uitlezen wat hij dan aangeeft!!!

Sbv

De stand die in het teller huis staat wordt meegenomen.

Als jij er een ander tellerhuis in gezet hebt, dan kan het zo maar zijn dat deze een veel hogere stand had/heeft
als je je eigen km stand aan het uitlezen bent, dan zou het de stand zijn van de auto, tenzij er in het verleden als en keer een andere teller ingekomen is

Jeroentjuh

Idd gewoon even een NAP rapport opvragen bij de dealer.... Waarschijnlijk de teller eens/meerdere keren terug gedraaid... :-\

Oti

Hallo allemaal,

Ik heb zonet weer uitgelezen. Nu is de stand 1-1-1 417km & 1-1-2 692 km, dus 692417 km. Heb de Volvo vorig jaar Juni gekocht bij een autohandelaar in noord Limburg. weet dus niet wat er in het verleden allemaal plaats heeft gevonden. Wellicht is er via de RDW nog iets te achterhalen. Oh ja ik heb een VDO klok, dus dagteller onder & totaalstand er boven.

In afwachting van,

Groet Maurice.

Laguna-S60R

Rijd nu even naar je dealer of een bovag bedrijf bij je om de hoek voor een nap rapport...
S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

mehn

Er kan ook een andere tellerunit ingezet zijn met een veel hogere kilometerstand, maar het is waarschijnlijker dat de teller teruggedraaid is.

XC60 D4 AWD:

Jack v

is het niet via vadis od vida te achterhalen welk tellernr. erin hoort via het vin nr?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

SjamaaN

De tellerstand die je uitleest wordt toch in de ECU opgeslagen? Wat nu als er een andere ECU ingegaan is?
Ik heb ook een 850 gehad met op de klok 265xxx en omdat ik hem blind gekocht had wilde ik de km-stand uitlezen, die gaf toen aan 750xxx. Klein verschilletje dus, maar deze ECU was gechipt. Misschien heeft die wel in meerdere kilometervreters gezeten voordat hij in deze auto kwam???

tis maar een idee....
SjamaaN

mehn

Citaat van: SjamaaN op 14-02-2013 19:13:37
De tellerstand die je uitleest wordt toch in de ECU opgeslagen?

Nee in de klokkenwinkel.

XC60 D4 AWD:

haasje

Zoals al vaker aangegeven wordt de tellerstand alleen in de teller opgeslagen verder nergens.

Oti

Hallo Mederoffelaars,

Ik heb een Bovag garage in de buurt de gegevens van mijn Volvo doorgegeven om te
zien of er km standen in het verleden ergens geregistreerd zijn, dus even afwachten.

Haasje, je schreef dat de km stand alleen in het instrumentenpaneel opgeslagen worden
maar hoe zit het dan met de ecu waar Sjamaan het over had?

Ik laat het weten als ik meer info van de Bovag garage heb.

Groet Maurice.