Mijn S70 'DE DUIKBOOT'

Gestart door cornelis-b, 05-03-2013 22:12:22

Vorige topic - Volgende topic

Ewout Schalkwijk

Citaat van: leons850 op 13-02-2014 17:13:14
Ben ik het deels met je eens Ewout, dan wel dat ik het iets anders zou verwoorden. ;)
Ik maakte inderdaad net als Gijs (MiniG) ook regelmatig een foto van m'n auto als hij ergens drukbezet geparkeerd staat, lijkt me toch de beste oplossing zonder agressie van mensen op te wekken. Helaas vinden sommige mensen het wat minder leuk als je zoiets doet en ze zien het, maar die kunnen m'n .... kussen.

Het ging dan ook niet over het maken van die foto's, maar op veel plaatsen is er gewoon altijd te weinig parkeerplaats. Als er dan iemand dubbelbreed parkeert omdat hij meen omdat recht te hebben, en vervolgens vindt dat zijn auto te mooi is om tussen de oudere bakkies te staan, dan zou er zomaar 'iets' kunnen gebeuren. Niet iedereen begrijpt dat of kan er waardering voor op brengen. Niet iets wat ik predik, maar de praktijk van alle dag.

Als iemand volledig op de lijn parkeert en er zijn voor mij geen alternatieve plaatsen dan zou ik hem er zo strak mogelijk naast zetten. Niet de ruimte laten om juist die deur in mijn deur te boren.

Gelukkig hebben we hier maar heel weinig parkeerproblemen.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

leons850

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 13-02-2014 21:36:11
Citaat van: leons850 op 13-02-2014 17:13:14
Ben ik het deels met je eens Ewout, dan wel dat ik het iets anders zou verwoorden. ;)
Ik maakte inderdaad net als Gijs (MiniG) ook regelmatig een foto van m'n auto als hij ergens drukbezet geparkeerd staat, lijkt me toch de beste oplossing zonder agressie van mensen op te wekken. Helaas vinden sommige mensen het wat minder leuk als je zoiets doet en ze zien het, maar die kunnen m'n .... kussen.

Het ging dan ook niet over het maken van die foto's, maar op veel plaatsen is er gewoon altijd te weinig parkeerplaats. Als er dan iemand dubbelbreed parkeert omdat hij meen omdat recht te hebben, en vervolgens vindt dat zijn auto te mooi is om tussen de oudere bakkies te staan, dan zou er zomaar 'iets' kunnen gebeuren. Niet iedereen begrijpt dat of kan er waardering voor op brengen. Niet iets wat ik predik, maar de praktijk van alle dag.

Als iemand volledig op de lijn parkeert en er zijn voor mij geen alternatieve plaatsen dan zou ik hem er zo strak mogelijk naast zetten. Niet de ruimte laten om juist die deur in mijn deur te boren.

Gelukkig hebben we hier maar heel weinig parkeerproblemen.

Ewøut

Daarom was ik het met je eens, vond je verwoording alleen wat "streng".
Vandaar mijn reactie, geen verwijt maar een constatering. ;)
Helaas is de één de ander niet en doen sommige aan rare "wraak" acties.
Wat je zegt om inderdaad de auto er zo strak langs te zetten dat doe ik ook wel eens maar dan ook weer omdat ik vind dat je gewoon fatsoenlijk moet parkeren, het briefje met: "parkeren is een vak, niet twee vakken" heb ik ook al eens op een ruit gelegd.
Ach ieder moet doen wat hij/zij goed dunkt maar er zitten vaak consequenties aan...

Gelukkig heb ik hier ook weinig parkeer problemen. ;)

Groet
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

elianmars

Citaat van: MiniG op 13-02-2014 14:14:07
Citaat van: cornelis-b op 13-02-2014 11:07:10
Citaat van: MiniG op 13-02-2014 07:02:55
Henk bij deze nogmaals ;) Mooi kleurtje :eusa_clap:, en strak houden nu he  :P

Ik doe me best Gijs maar de dame / heren bij de supermarkt kijken niet zo nauw. ik gebruik tegenwoordig gewoon twee parkeervakken  ;D

"parkeergarage maak ik standaard foto" just in case

Ik dacht dat ik de enige gek was  ;D

marrrcel

Citaat van: )()()sT op 13-02-2014 11:35:12
Dat is het jammere.... Ik zet mijn wagen ook meestal een stukkie "buiten" de menigte, maar tóch staat er dan weer een of andere oetlul vlak naast je. Kuddegedrag heet dat ;D

Heel herkenbaar en zo raar! Ik zet mijn auto ook altijd op de parkeervakken waar niemand wilt staan, zodat hij vrij staat. 9 Van de 10 keer staat je auto in goed gezelschap als je terugkomt.

MiniG

Citaat van: elianmars op 14-02-2014 22:31:32
Citaat van: MiniG op 13-02-2014 14:14:07
Citaat van: cornelis-b op 13-02-2014 11:07:10
Citaat van: MiniG op 13-02-2014 07:02:55
Henk bij deze nogmaals ;) Mooi kleurtje :eusa_clap:, en strak houden nu he  :P

Ik doe me best Gijs maar de dame / heren bij de supermarkt kijken niet zo nauw. ik gebruik tegenwoordig gewoon twee parkeervakken  ;D

"parkeergarage maak ik standaard foto" just in case

Ik dacht dat ik de enige gek was  ;D

Niet gek, meer de kennis van medeweggebruikers ;) als ik ze al scheef zie staan weet ik genoeg :angel:

Never drive faster then your guardian can fly

cornelis-b

Vandaag de wagen maar weer eens een beetje vertroeteld met wat shampoo en handwarm water. Had de wagen klaar en gedroogd en wilde hem voorzien van een laagje Collinite maar de weergoden gooide "water" in het eten >:(

Maar zo te zien is het niet echt nodig er weer een nieuwe laag op aan te brengen, wat is die wax toch goed :eusa_clap:

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

blastaway

Mooi! Erg nette auto hoor! En staat nog mooi te beaden.
Ga de collinite ook maar kopen :-)
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

cornelis-b

Citaat van: blastaway op 18-02-2014 15:50:15

Ik vind de collinite 845 echt een aanrader.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

fbm

BBS

Volvoloos....

The Volvoboy

Inderdaad haha ;D Dat durf ik ook wel met m'n afgeragde Comets :P Als ze opgeknapt zijn dus echt niet meer :eusa_shifty:
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

blastaway

Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

UserID25761

Broabander

Citaat van: cornelis-b op 18-02-2014 16:09:29
Citaat van: blastaway op 18-02-2014 15:50:15

Ik vind de collinite 845 echt een aanrader.

Als je het budget heb zou ik je de 915 willen aanraden, vind ik prettiger verwerken en bead en sheet iets mooier.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

The Volvoboy

Vind de beading van de Collinite 915 toch echt mooier dan de 845 ;)

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km