850 T-5 400pk UPDATE & 850R 609 & Even iets anders!!

Gestart door Rense850T5, 09-03-2013 17:21:57

Vorige topic - Volgende topic

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Rense850T5

Citaat van: Martijn_B op 11-03-2013 23:54:40
Dat klopt, of geluk hebben dat je ouders zoiets hebben. Zelf heb ik mijn blok voor de helft in een schuur van 3x1,60 in elkaar gezet, daarna in de garage van het net aangekochte huis.

Je ziet vaak dat de meeste van dit soort 400 pk projecten (recentelijk: Mitchel, Rense, ik zelf) plaats vinden op momenten dat mensen nog tussen de 25-30 zijn. Verdien je geld, nog geen kids, vaak nog geen duur koophuis, er wordt nog niet gespaard voor "later", je deelt de (relatief lage) maandlasten samen met je vriendin, etc. Zolang de vriendin blij wordt gehouden mag er best wat geld naar de auto. En... je bent zelf natuurlijk ook gek genoeg om hier een fortuin in te steken.

Ik heb idd het geluk dat mijn schoonouders deze ruimte hebben en de ruimte gunnen om dit soort mooie dingen te kunnen doen.
Ik ben idd nu 22 jaar en werk gewoon fulltime en verdien hier en daar nog wel eens wat bij :D
En precies zoals Martijn al zecht zolang je je vriendin niet vergeet komt het allemaal best wel goed.

Ik hoop eind deze week Het motorblok terug te krijgen van kammeraad van me (die controleerd alle spelingen, vlakt de kop en hoont de cilinders) en dan kunnen we verder met de opbouw van blok.

Als ik meer weet zal ik jullie op de hoogte brengen en dan volgen de foto's vanzelf
Volvo 850 T-5 MT '93, XYZ 330 mm BBK, XYZ schroefset, BCM Cda carbon airbox, Ipd stab. kit, Tail 50mm bov, 3" dp met 100cell racecat, 3" NM parts custom catback, 18" pegasus 225/35ZR18, Shortshifter, ipd veerpootbrug + vpb achter, XC grill, gereviseerd en versterkt blok, CXRacing drijfstangen, toga HP kruk en drijfstanglagers,  turbonetics t03/04 50 trim turbo,79mm intercooler, 630cc injectoren, Walbro 255l/hr, magnecor bougie kabels, custom carterventilatie, apexi avc-r boost controller, zeitronics wideband + egt sensor, Schutten tuning ECU!

Johann

Sinds wanneer moet je je financieel verantwoorden aan dit forum?

Ga toch lekker bouwen man.  ;)

Rense850T5

Citaat van: Johann op 12-03-2013 10:28:10
Sinds wanneer moet je je financieel verantwoorden aan dit forum?

Ga toch lekker bouwen man.  ;)

Doe ik ook zeker wel haha
Komt helemaal goed!!!
Volvo 850 T-5 MT '93, XYZ 330 mm BBK, XYZ schroefset, BCM Cda carbon airbox, Ipd stab. kit, Tail 50mm bov, 3" dp met 100cell racecat, 3" NM parts custom catback, 18" pegasus 225/35ZR18, Shortshifter, ipd veerpootbrug + vpb achter, XC grill, gereviseerd en versterkt blok, CXRacing drijfstangen, toga HP kruk en drijfstanglagers,  turbonetics t03/04 50 trim turbo,79mm intercooler, 630cc injectoren, Walbro 255l/hr, magnecor bougie kabels, custom carterventilatie, apexi avc-r boost controller, zeitronics wideband + egt sensor, Schutten tuning ECU!

Auk

Lekker bezig! Weer een projectje om te volgen.
Auke
Volvo. for life

Marty__Mouse

WAUW!! Respect hoor.. Dat is pas aanpakken.. Ben erg benieuwd naar het resultaat...  ;D
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Piet

Citaat van: Rense850T5 op 12-03-2013 10:15:56
Citaat van: Martijn_B op 11-03-2013 23:54:40
Dat klopt, of geluk hebben dat je ouders zoiets hebben. Zelf heb ik mijn blok voor de helft in een schuur van 3x1,60 in elkaar gezet, daarna in de garage van het net aangekochte huis.

Je ziet vaak dat de meeste van dit soort 400 pk projecten (recentelijk: Mitchel, Rense, ik zelf) plaats vinden op momenten dat mensen nog tussen de 25-30 zijn. Verdien je geld, nog geen kids, vaak nog geen duur koophuis, er wordt nog niet gespaard voor "later", je deelt de (relatief lage) maandlasten samen met je vriendin, etc. Zolang de vriendin blij wordt gehouden mag er best wat geld naar de auto. En... je bent zelf natuurlijk ook gek genoeg om hier een fortuin in te steken.

Ik heb idd het geluk dat mijn schoonouders deze ruimte hebben en de ruimte gunnen om dit soort mooie dingen te kunnen doen.
Ik ben idd nu 22 jaar en werk gewoon fulltime en verdien hier en daar nog wel eens wat bij :D
En precies zoals Martijn al zecht zolang je je vriendin niet vergeet komt het allemaal best wel goed.

Ik hoop eind deze week Het motorblok terug te krijgen van kammeraad van me (die controleerd alle spelingen, vlakt de kop en hoont de cilinders) en dan kunnen we verder met de opbouw van blok.

Als ik meer weet zal ik jullie op de hoogte brengen en dan volgen de foto's vanzelf

Nou.... ik ga anders al aardig richting 60, heb 3 dure studerende kids, woon in een koophuis, maandlasten rijzen de pan uit  en moet ook nog een vrouw happy houden......  maarre .... ben toch ook niet terughoudend wat de 850 betreft hoor.... en volgens mij zijn er zo nog wel meer oudere jongeren hier.. ;)

Martijn_B

En hoe verdien jij de kost ookalweer Piet?  ;)

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Piet

haha..... met buffelen .. nou ok vroeger wat harder dan nu....
Ach weet je ..... ook al stop je er heel veel geld in om over de 400pk te komen, je blijft altijd nog veel goedkoper uit dan in een vergelijkbare nieuwe auto rijden, de afschrijving daarvan alleen al...
En dan heb ik het nog niet eens over de lol en de voldoening die je er van hebt...

Rovanvel

alweer een project met 400pk ....
MOOI! :P we kunnen er niet genoeg van hebben.
Ik ga het volgen...

Piet

Tss wil je nog een beetje meetellen hier moet je over de 400 pk gaan, maar ik ben nog zo verknocht aan mijn 19T........
Maarre leuk om te volgen weer!

Ewout Schalkwijk

Ik ben al hartstikke blij met m'n 185PK dieseltje hoor, dan hoor ik er maar niet bij. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Rense850T5

Njah het scheelt iig dat ik niet probeer ergens bij te horen...

Maar gewoon een auto met turbo heb gekocht (voor erbij) omdat het mij leuk leek eens te gaan knutselen mat turbotjes ;D. En daar leenen deze volvo's zich uitstekend voor en vroeger hadden we ook veel volvo's thuis dus vandaar een volvo (en natuurlijk omdat ze zo mooi zijn, en oer degelijk zijn)
Na daar nu een jaar fijn met de auto te hebben rondgereden(die toen eigenlijk ook al wel snel genoeg was) ben ik hiermee begonnen puur uit hobby en ja dat er toevallig meer jongens zijn die graag deze cijfers halen so be it.
Ik doe het iig voor mijzelf en denk dat het er ook wel uit de auto te halen is.

Martijn_B

Jemig..bijna een hele pagina vol met geouwehoer in een 400pk project topic.

Plaatjes willen we zien Rense... plaatjes!
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Rense850T5

Ik ga vnaaf weer eens ff die schuur induiken en kijken of er t een en ander gedaan kan worden.
En dan zal er snel verslag van volgen