850 T-5 400pk UPDATE & 850R 609 & Even iets anders!!

Gestart door Rense850T5, 09-03-2013 17:21:57

Vorige topic - Volgende topic

henry classic v70

Citaat van: Rense850T5 op 12-03-2017 15:29:20
Citaat van: henry classic v70 op 12-03-2017 15:15:21
..dat blauwe is best Cool, maar origineel rood is toch mooier (vind ik)
Had er al van alles over gelezen toen dat "goedje" er weer af werd gehaald, hele vellen blanke lak ging toen mee toch.. Mooi project weer!!
Eind mei/begin juni wel klaar..? (Hertenkampmeeting)

Ja klopt liet toen allemaal los. Was echt niet leuk om te doen deed wel een beetje zeer zelfs.
Uiteindelijk is hij er wel mooier/beter van geworden maar was niet de planning.

En ik ga hem rustig klaarmaken, heb nog een paar auto's staan om mee te rijden
Dus hertenkamp kan zoiezo met de 418 - 850 die is weer helemaal klaar voor de zomer

Toppie!!  :)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

sander69

Citaat van: )()()sT op 29-01-2017 21:19:08
Gaaf!

https://i307.photobucket.com/albums/nn319/ipdvolvo245/DSC_0495copy.jpg

:eusa_drool:

Citaat van: Rense850T5 op 29-01-2017 19:56:38
Aan de buitenkant word de auto redelijk gecleand geen deur en dorpel strips, geen chroom, wel een roofrack (om toch sleeper effect een beetje te behouden) en komen ronde koplampen in maar niet op de originele manier maar custom. Een flatnose motorkap en gril zijn al aangeschaft voor oldskool look.

Ik vind die bignose toch wel heel cool en 'ouderwets' (was immers rond 1982-1985 in).
Ben heel benieuwd naar de plannen!

Wat gaaf zo'n 245... dat had ik ook voor ogen met mijn 245..

had ik maar 2 rechterhanden
C70 cabrio D5 2007
V70 R AWD 1997
245 Turbo 1983
Saab 900 Aero classic coupe FPT 1992

Rense850T5

Gister en eergister maar eens begonnen met wat delen loshalen/vervangen

Heb een redelijk grote bestelling gedaan van onderdelen waarvan ik zoiezo al wist dat ik ze nodig ging hebben, en daarmee begonnen. Al snel kwam ik er achter dat de motor een beetje raar achter over hing
na de auto omhoog te hebben gedaan kwam ik er al snel achter wat hier aan de hand was  :eusa_think:

De complete achterste motorsteun zit los!!
Gaat dan om de alu steun die van het motor rubber naar de versnellingsbak loopt
Van bovenaf kon ik zien dat in ieder geval de bovenste bout afgebroken was.
Ook heeft de auto aan de achterkant van het blok en volgens de vorige eigenaar lekkage
Motorolie heb ik zoiezo gevonden alleen de stuurolie nog niet.

Maar aangezien de motorsteun niet meer vast zit aan de bak, en de auto redelijk nat/vies is van de olie
Gaat ook hier waarschijnlijk het blok er weer uit :eusa_shifty:

Inmiddels het lijstje nog wat aangepast en delen die dik gedrukt zijn heb ik al onderdelen voor.
dikgedrukt en onderstreept zijn al klaar, en cursief is geen onderdeln nodig

-Onderste motorsteun achter vast zetten!!!
-Bout subframe rv krom in kokerbalk (niet spannend)
-Bodem reinigen
-Polijsten!
-Spuiten dak, bumpers, voorscherm rv.
-Bumper lv+rv op goede hoogte zetten

-Thermostaathuis lek
-Waterpotje gescheurt
-Nivo sensor defect
-Koelwaterslangen vven
-Motorsteunen vven

-Stuurhuis lek?!
-Schokdempers voor slaan door
-Draagarmen voor vven
-Stuurkogels voor vven

-Gas slangen vervangen
-Motor olie lekkage onderkant blok
-Remmen voor nakkijken ivm diepte

-Stoel lv reinigen/opnieuw bekleden (compleet interieur opnieuw bekleden)
-Bumpers + sierlijsten dippen
-Antenne dak
-Volgelopen zekeringsbak?!
-Knipperlichten gescheurd
-koplampen vervangen (voor originele look)

-Zij knippers vven wit
-Achterlichten vervangen (1kant dof)
-Kentekenplaten
-Ruitenwissers vóór

-Apk verlopen
-Uitlaat verrot (3" catback rvs custom)
-Auto volledig reinigen.
-Multiriem vven
-oliepeil op min (dus beurtje)

-Voorruit lagen laten los.
-Stuur opnieuw bekleden
-Spoiler vast maken
-Gas afstellen
-Bobine vven.
-Ontsteking controleren.
-Ashoes lv binnenste
-Alle ashoezen gelijk vervangen
-ripkit plaatsen
-alle vacuum slangen vervangen

Uiterraard heb ik nog wel een fototje om toe te voegen, want wat is een goede post zonder foto erbij :eusa_hand:

Ook heb ik al even een poging gedaan om weer wat leven is de auto te krijgen qua kleur,
en ik denk dat dit aardig gaat lukken!

Auto is ook wel redelijk onderhevig aan achterstallig onderhoud zoals hier te zien mij vacuum slangen van de tcv (turbo controle valve)

Dit was hem weer even voor vandaag, hopenlijk morgen voor de middag de motor eruit :eusa_dance:
Volvo 850 T-5 MT '93, XYZ 330 mm BBK, XYZ schroefset, BCM Cda carbon airbox, Ipd stab. kit, Tail 50mm bov, 3" dp met 100cell racecat, 3" NM parts custom catback, 18" pegasus 225/35ZR18, Shortshifter, ipd veerpootbrug + vpb achter, XC grill, gereviseerd en versterkt blok, CXRacing drijfstangen, toga HP kruk en drijfstanglagers,  turbonetics t03/04 50 trim turbo,79mm intercooler, 630cc injectoren, Walbro 255l/hr, magnecor bougie kabels, custom carterventilatie, apexi avc-r boost controller, zeitronics wideband + egt sensor, Schutten tuning ECU!

KIM

Goed bezig Rense!
Dit wordt vast weer een heel mooie rode!

Zijn die koplampen trouwens originele?

arjen850

Gaat de goede kant op, veel werk dat wel. Maar twijfel niet dat dit deze geheel in ere herstelt gaat worden :D misschien toch maar es komen kijken, is om de hoek ;)

UserID6342

Rense, de uitlaat die eronder zit is verrot en wil je vervangen door 3" RVS custom ? Of is die RVS uitlaat weggerot ?  Die begreep ik even niet ?

Rense850T5

Citaat van: KIM op 08-04-2017 15:40:31
Goed bezig Rense!
Dit wordt vast weer een heel mooie rode!

Zijn die koplampen trouwens originele?

Nee koplampen zijn niet origineel, maar wel goede kwaliteit en gewoon met glas erin

Citaat van: arjen850 op 09-04-2017 11:56:01
Gaat de goede kant op, veel werk dat wel. Maar twijfel niet dat dit deze geheel in ere herstelt gaat worden :D misschien toch maar es komen kijken, is om de hoek ;)

Gezellig koffie staat klaar, vanavond gaat waarschijnlijk het blok eruit!

Citaat van: Dirk342 op 10-04-2017 07:30:24
Rense, de uitlaat die eronder zit is verrot en wil je vervangen door 3" RVS custom ? Of is die RVS uitlaat weggerot ?  Die begreep ik even niet ?

Rvs uitlaat verrot :eusa_think: dan moet ie wel 150 jaar oud zijn lol :D
Maar de originele uitlaat is krokant en word dus vervangen voor een rvs exemplaar!
Volvo 850 T-5 MT '93, XYZ 330 mm BBK, XYZ schroefset, BCM Cda carbon airbox, Ipd stab. kit, Tail 50mm bov, 3" dp met 100cell racecat, 3" NM parts custom catback, 18" pegasus 225/35ZR18, Shortshifter, ipd veerpootbrug + vpb achter, XC grill, gereviseerd en versterkt blok, CXRacing drijfstangen, toga HP kruk en drijfstanglagers,  turbonetics t03/04 50 trim turbo,79mm intercooler, 630cc injectoren, Walbro 255l/hr, magnecor bougie kabels, custom carterventilatie, apexi avc-r boost controller, zeitronics wideband + egt sensor, Schutten tuning ECU!

UserID6342

Citaat van: Rense850T5 op 10-04-2017 08:27:09
Citaat van: Dirk342 op 10-04-2017 07:30:24

Rvs uitlaat verrot :eusa_think: dan moet ie wel 150 jaar oud zijn lol :D
Maar de originele uitlaat is krokant en word dus vervangen voor een rvs exemplaar!
Beter ! ;D ;D  Als het zo'n JT RVS gevalletje zou zijn, zou het nog lang geduurd hebben want die zijn meestal al met 3 a 4 jaar compleet weggerrot. Is pisbakken RS dus :evil: ;D.

Rense850T5

Ja daar had ik al het een en ander over gehoord gezien en meegemaakt
Dus dat word hem niet, kennis van mij kan rvs maken dus dan is het ookal niet meer zo duur om custom te maken.

cornelis-b

Vandaag ben ik aan de bumper begonnen en ik maak de nodige foto's, als ik klaar ben met de bumper over twee dagen zal ik deze posten Rense. Gaat weer helemaal goed komen met het bumpertje.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Rense850T5

Altijd goed om te horen dat het goed gaat komen zou toch een schande zijn een mooie R hebben en dan geen R bumper meer  :eusa_think:

Maar gelukkig met jou hulp gaat het weer goed komen!

Hopen,ijk kan ik snel stappen maken met de R meeste onderdelen zijn binnen
Originele premium sound radio incl versterker ook weer erbij gekocht  :eusa_dance:

Motor gaat er hopenlijk volgende week weer in! En dan gaat het snel zal binnenkort de checklist even aanvullen/bijwerken!

cornelis-b

Op de Hertenkamp meeting besproken dat ik de bumper zou repareren en Gerwin zorgde voor het transport van de bumper omdat ik nog door moest naar Nijkerk, s'avonds werd deze bij mij afgeleverd. De bumper had een scheur in de lip, twee gebarsten spijlen, een scheurtje naast het mistlampgat en een scheurtje aan de onderkant. De volgende ochtend begonnen en de boel eerst opgeruwd en toen voorzien van de eerste laag koolstofband.

Na het uitharden alles weer geslepen en voor de tweede keer met koolstof behandeld en vandaag ook de tweede laag weer geslepen.

Als laatste de "pleisters" aan de binnenkant met een kunststof lak afgespoten.

Bumper is weer sterk en dit mag de schadehersteller / spuiter afwerken.

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Rense850T5

Wouw wat een foto reportage henk super  :eusa_dance:
Ben erg benieuwd, zie het zaterdag wel!

Daarna als de gesmeerde bliksem naar de spuiter en puntjes op de I en over spuiten dat ding.
Kan ik er eindelijk naar kijken dis zag er niet uit halve lak eraf en andere helft vol druipers!
Gelijk achterbumper mee spuiten en paar andere kleine delen dan moet het weer aandig netjes zijn!

Vulk

Je wordt er steeds handiger in he, stilaan tijd om de mijne eens te brengen. ;D

Rense850T5

Hee allen, ik heb ookal een oproepje gedaan in het te koop gevreegd hoekje maar is er iemand of weet je iemand die nog een originele beige pook knop heeft liggen??

Ik probeer de auto weer volledig origineel te maken en heb daar nog paar dingetjes voor nodig die helaas niet meer leverbaar zijn bij de dealer oa:
-beige pook knop
-inbouwframe voor de HA-4240
-Kabelboom tussen versterker en HA-4240

En is er iemand bekend met een antenne midden achterop het dak?! Het voetje zit er wel maar zit geen spriet meer op!

Verder komen er deze week paar kleine deeltjes binnen en hoop ik deze week de motor er weer terug in te plaatsen inmiddels is de to-do list verder afgevinkt en aangevult

-Onderste motorsteun achter vast zetten!
-Bout subframe rv krom in kokerbalk (niet spannend)
-Bodem reinigen
-Polijsten!
-Spuiten dak, bumpers, voorscherm rv.
-Bumper lv+rv op goede hoogte zetten
-Thermostaathuis lek (zat 1,5 pakking gemonteerd)
-Waterpotje gescheurt
-Nivo sensor defect koelwater
-Koelwaterslangen vven
-Motorsteunen vven

-Stuurhuis lek
-Schokdempers voor slaan door
-Draagarmen voor vven
-Gas slangen vervangen
-Motor olie lekkage onderkant blok
-Remmen voor nakkijken ivm diepte
-Stoel lv reinigen/opnieuw bekleden (compleet interieur opnieuw bekleden)
-Bumpers + sierlijsten dippen (alleen achter nog na spuiten)
-Antenne dak
-Volgelopen zekeringsbak?!
-Knipperlichten gescheurd
-koplampen vervangen (voor originele look)
-Zij knippers vven wit

-Achterlichten vervangen (1kant dof)
-Kentekenplaten
-Ruitenwissers vóór

-Apk verlopen
-Uitlaat verrot (3" kompleet rvs)
-Auto volledig reinigen.
-Multiriem vven
-Looprollen multiriem vven
-oliepeil op min
.
-Voorruit lagen laten los.
-Stuur opnieuw bekleden
-Spoiler vast maken
-Gas afstellen
-kofferklep rep. setje
-Bobine vven.
-Ontsteking controleren
.
-Ashoes lv binnenste
-Alle ashoezen gelijk vervangen
-Distributiriem vervangen
-stuurhuis rep. set
-stoorstangen + stuurkogels vervangen
-Dynamo reviseren
-Nokkenas keerringen vervangen
-Carter ventilatie schoonmaken
-thermostaat vervangen van 90gr naar 87gr variant (ivm meter dash niet exact op 3uur)

-Remblokken voorzijde vervangen
-Pookknop regelen beige (niet meer nieuw leverbaar)
-SC-801 icm HA-4240 inbouwen

Foto's volgen nog!